ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ένωση δυνάμεων απέναντι στους κολοσσούς η λύση για τις ΜμΕ στον κλάδο των ηλεκτρικών Κύριο

12:03 - 31 Μαϊ 2017 | Επιχειρήσεις
Ένωση δυνάμεων απέναντι στους κολοσσούς η λύση για τις ΜμΕ στον κλάδο των ηλεκτρικών
Η συνεργασία μεταξύ των εταιρειών ή συνεταιρισμών (buyers groups) που προμηθεύουν ΜμΕ λιανικής πώλησης των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων είναι μονόδρομος για την επιβίωση και των δύο ομάδων εταιριών (αγοραστών και επιχειρήσεων λιανικής). Αυτό προκύπτει από όσα ανέφεραν κορυφαία στελέχη του Ευρωπαϊκού Ομίλου Expert και της Expert Hellas κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας με αφορμή τον εορτασμό στην Ελλάδα των 50 χρόνων του Ομίλου.
Όπως αναφέρεται από στελέχη της εταιρίας μια ένωση δυνάμεων δεν θα έχει αθροιστικό αποτέλεσμα, αλλά πολλαπλασιαστικό, κυρίως λόγω της δυνατότητας διασφάλισης  καλύτερων τιμών από τους προμηθευτές αλλά και της καλύτερης παροχής υπηρεσιών. 
 
Μάλιστα τα στελέχη της Expert έκαναν λόγο για την πιθανότητα συμπράξεων με μεμονωμένους παίκτες της αγοράς (π.χ. Εταιρία Welcome) ή αλλά συναφή πολυμετοχικά σχήματα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πίεση που ασκούν οι μεγάλες πολυεθνικές στη λιανική ηλεκτρικών με παροχή μοναδικών κωδικών – προϊόντων, που ακυρώνουν τις τιμές των προϊόντων ροής, αλλά και εσχάτως με προσφορά δωρεάν υπηρεσιών.
 
Η συνένωση άλλωστε οδηγεί σε διασφάλιση μιας ανταγωνιστικής θέσης στην αγορά,  πανελλαδικής κάλυψης, μεγάλου όγκου πωλήσεων και δυνατότητας απόσπασης καλύτερων τιμών ή προσφοράς μοναδικών κωδικών από τους προμηθευτές. Παράλληλα δίνει τα μέσα για καθημερινή διαφήμιση.
 
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις ψαλιδίζουν το τζίρο
 
Δεν είναι όμως μόνο οι πολυεθνικές που φέρνουν προκλήσεις στον κλάδο. Είναι και τα ηλεκτρονικά καταστήματα που κερδίζουν συνεχώς μερίδια διεθνώς. «Ο κλάδος δέχεται μεγάλη πίεση από τα καταστήματα ηλεκτρονικών πωλήσεων. Αυτό μειώνει τα περιθώρια κέρδους που ούτως ή άλλως είναι οριακά. Μόνος δρόμος για να απαντήσει κανείς σε αυτό είναι η συνεργασία.
 
Γι’ αυτό μιλάμε με τους ανεξάρτητους προμηθευτές. Στο τέλος θα μείνει ένας σε κάθε χώρα της Ευρώπης. Η συγκέντρωση - consolidation  θα γίνει. Είναι αναπόδραστο. Εκτιμώ ότι κατά μέσο όρο το επόμενο διάστημα, σε ένα δυο χρόνια το μερίδιο των ηλεκτρονικών πωλήσεων θα διαμορφωθεί στην Ευρώπη στο 35%» ανέφερε στο Reporter.gr κορυφαίος παράγων του κλάδου. (Στην Ελλάδα σήμερα η διείσδυση των ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι στο 15% περίπου.)
 
Ουσιαστικά στο φόντο και μιας αγοράς που στην Ελλάδα ειδικά συρρικνώνεται λόγω ύφεσης αναπόδραστη εξέλιξη φαίνεται να είναι η συγκέντρωση στον κλάδο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων . Πιο συγκεκριμένα καταγράφεται πτώση 6,6% το  πρώτο  δίμηνο  του έτους, ενώ και τους τελευταίους  14 μήνες  η αγορά  έπεφτε 11,6%.  Η  συνολική  αξία  της  αγοράς  των ηλεκτρικών ειδών  διαμορφώνεται  πλέον στο 1,5 δισ. ευρώ  και  μαζί με την κινητή τηλεφωνία και την τεχνολογία  διαμορφώνεται στο  1,9 δισ  ευρώ.
 
Τα μερίδια της Expert
 
Με οδηγό τα δεδομένα αυτά, η  συμμετοχική αλυσίδα ηλεκτρικών Expert  έχει καταστρώσει ένα σχέδιο τριών ετών για την ανάπτυξή της στην Ελληνική αγορά, μετά την επανεκκίνηση της εταιρίας στην Ελλάδα το 2014 από 9 μετόχους.
 
Σήμερα η Expert αριθμεί δίκτυο 33 καταστημάτων πανελλαδικά με σκοπό μέσα στην χρονιά να προσθέσει ακόμη 5 σημεία ενώ έως το 2018 εκτιμά ότι θα ελέγχει δίκτυο 45 καταστημάτων. Επίσης αποσκοπεί μέχρι το 2019 να αποσπάσει μερίδιο ύψους 3% του συνολικού τζίρου του κλάδου.
 
Σύμφωνα με στελέχη της εταιρίας, σήμερα έχει κατορθώσει να κατέχει μερίδιο 10% ανάμεσα στις πολυμετοχικές εταιρίες και συνεταιρισμούς που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Ειδικότερα, το 2016 εμφάνισε κύκλο εργασιών της τάξη των 19 εκατ.ευρώ (αυξημένος κατά 14% έναντι του 2015) και μάλιστα σε ομοειδή βάση. 
 
Στο α΄τρίμηνο του 2017 μάλιστα και ενώ ο μέσος όρος της αγοράς υποχωρεί λόγω της πτώσης της ζήτησης, οι πωλήσεις της αλυσίδας αναπτύσσονται με ρυθμό της τάξης του 4,5%, όπως ανάφερε  ο Ηλίας Παπαδόπουλος,  γενικός διευθυντής της Expert.
 
Σε ευρωπαϊκό επίπεδο την τελευταία τετραετία όπου οι τάσεις συγκέντρωσης ενισχύονται διεθνώς η Expert εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 68%, ποσοστό που κατά το ήμισυ προήλθε από εξαγορές και συγχωνεύσεις ανταγωνιστικών δικτύων. Αξίζει  να αναφερθεί ότι ο πολυεθνικός  όμιλος Expert  με ετήσιο  τζίρο 13,5 δισ. ευρώ το 2016  από  8 δισ. ευρώ το  2008.  
 
Λίγα λόγια ιστορίας
 
Τον Οκτώβριο του 1967 ο Gunnar Nygren ίδρυσε στην Ζυρίχη τον Όμιλο Intercop, μετέπειτα Expert, με συνεταίρους, αρχικά, έξι εκπροσώπους εθνικών οργανισμών λιανικής πώλησης στον κόσμο. Έκτοτε ο Όμιλος αναπτύσσεται διαρκώς, εντάσσοντας στους κόλπους του όλο και περισσότερες χώρες και καθιστώντας το όνομά του ταυτόσημο με την αξιοπιστία, την καλή ποιότητα και τις προνομιακές τιμές.
 
Με περισσότερα από 3.600 καταστήματα, σε 20 χώρες της Ε.Ε. ο  Όμιλος, αποτελεί σήμερα το δεύτερο μεγαλύτερο ευρωπαϊκό δίκτυο για τη διάθεση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, information technology, τηλεπικοινωνιών, ψυχαγωγίας και οικιακών συσκευών. 
 
Το συγκριτικό πλεονέκτημα
 
Κύριο μυστικό της επιτυχίας των Expert είναι η αυστηρά ανθρωποκεντρική, εξατομικευμένη αντιμετώπιση των πελατών αναφέρει ο CEO του Ομίλου Dieter Mathys.
 
«Ακόμη και στα πιο μικρά ή απομακρυσμένα καταστήματα, το προσωπικό έχει εκπαιδευτεί ειδικά ώστε να συμβουλεύει σωστά τον πελάτη ανάλογα με τις ανάγκες του, να τον βοηθά να καταλήξει στην πιο αποτελεσματική επιλογή προϊόντων και, φυσικά, να βρίσκεται στο πλευρό του με ολοκληρωμένες υπηρεσίες υποστήριξης μετά την πώληση.  
 
Αυτό, σε συνδυασμό με τη μεγάλη ποικιλία, τις επιπλέον εγγυήσεις και τις προσιτές τιμές, καλλιεργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες, που γνωρίζουν ότι στα Expert θα βρουν τις λύσεις που αναζητούν, σε ένα απόλυτα επαγγελματικό, αλλά και ταυτόχρονα φιλικό περιβάλλον. Πρόκειται για την περίφημη «κουλτούρα Expert» που, κάθε χρόνο, προσελκύει περισσότερους από 100 εκατομμύρια αγοραστές σε όλη την Ευρώπη» τόνισε ο Εμπορικός Διευθυντής της Expert International, κ. Γιάννης Κοκκαλιαρης.
 
Οι νέοι στόχοι
 
Αναφερόμενος ο κ. Mathys, CEO της Expert International  στο business plan που θα εφαρμόσουν βραχυπρόθεσμα τα καταστήματα του ομίλου στη Γηραιά Ήπειρο,  τόνισε ότι η στρατηγική είναι βασισμένη σε 4 άξονες που αφορούν το branding, τον τρόπο κατανάλωσης, τις βασικές αξίες που διέπουν την εταιρική φιλοσοφία και φυσικά την υιοθέτηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων.
 
Το επόμενο διάστημα δίνουμε έμφαση στις επενδύσεις που θα συμβάλλουν στο χτίσιμο του ΙΤ συστήματος. Ο τζίρος είναι κάτω από το στόχο και πρέπει να καλύψουμε αυτό το κενό. Φυσικά και χρειαζόμαστε τις νέες τεχνικές, αλλά μεγαλύτερη βαρύτητα δίνουμε στην ανθρωποκεντρική προσέγγιση.
 
Εστιάζουμε στο να είμαστε ευγενικοί και εξυπηρετικοί. Οι άνθρωποι όσο και να χρησιμοποιούν την τεχνολογία έχουν ανάγκη από πραγματική επικοινωνία και tailor made λύσεις.»
 
Η γιορτή στην Αθήνα
 
Για τα 50α γενέθλιά της η Expert οργανώνει ένα διήμερο συνέδριο στελεχών και προμηθευτών  της στην Αθήνα αλλά και μια εκδήλωση που θα γίνει στο Ζάππειο την Πέμπτη  και έχουν  προσκληθεί  250 ανώτατα  στελέχη. Ο  Dieter Mathys είπε  ότι  η Ελλάδα  κέρδισε  τη διοργάνωση έναντι της  Ελβετίας διότι  ήταν  φθηνότερη και   έχει  καλό  καιρό. Το κόστος  της εκδήλωσης  ανέρχεται σε  350.000 ευρώ.
 
«Θεωρούμε πολύ σημαντικό ότι η διεθνής ‘οικογένεια’ της Expert επέλεξε την Αθήνα ως τόπο συνάντησης για να γιορτάσει τα 50 χρόνια της. Από το 2014, τα Expert έχουν δημιουργήσει και στην Ελλάδα μία από τις πλέον ανταγωνιστικές αλυσίδες εμπορίας και πώλησης ηλεκτρικών ειδών, ενσωματώνοντας τη στρατηγική του Ομίλου για άριστη εξυπηρέτηση στο σημείο πώλησης. Πρέπει να πω ότι η ανταπόκριση των καταναλωτών, παρά την εξαιρετικά δύσκολη σημερινή οικονομική συγκυρία, δικαιώνει απόλυτα την επιλογή μας» τόνισε ο κ. Κωνσταντίνος Γραμμένος, Πρόεδρος της Expert Ελλάδος
 
Κοινωνική Ευθύνη Expert 
 
Η κουλτούρα Expert δεν περιορίζεται στον εμπορικό τομέα αλλά επεκτείνεται και στον τομέα της κοινωνικής προσφοράς, εκφράζοντας τη δέσμευση του Ομίλου να βρίσκεται στο πλευρό εκείνων που έχουν αυξημένες ανάγκες. Έτσι, με την ευκαιρία της φετινής επετείου, η Expert Hellas, με τη συνεργασία και των προμηθευτών της, ανέλαβε να εξοπλίσει με οικιακές συσκευές, τηλεοράσεις, υπολογιστές, καθώς και με όλη την επίπλωση και τις ανάγκες σε κλινοσκεπάσματα, το νέο, 5ο στην Ελλάδα, Παιδικό Χωριό SOS,  στο Ηράκλειο της Κρήτης.
 
Γιώργος Αλεξάκης
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.