ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το «ΑΒηταρι της Αγάπης» συμπυκνώνει όλη τη διαχρονική κουλτούρα προσφοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος Κύριο

08:00 - 12 Ιουλ 2017 | Επιχειρήσεις
Το «ΑΒηταρι της Αγάπης» συμπυκνώνει όλη τη διαχρονική κουλτούρα προσφοράς της ΑΒ Βασιλόπουλος
Κυριακή Αξιώτη H πολυετής και πολυεπίπεδη κοινωνική προσφορά της ΑΒ Βασιλόπουλος είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη φιλοσοφία της εταιρίας, η οποία εδώ και δεκαετίες υλοποιεί καθημερινά -και σε συνεργασία με τους πελάτες της- ολοκληρωμένα προγράμματα με στόχο τη διαμόρφωση μιας πιο δίκαιης και ανθρώπινης κοινωνίας.

Η κ. Ζέτα Χειμωνίδου, Vice President Marketing and Strategy της ΑΒ Βασιλόπουλος, μιλά στο Reporter για τη σημασία της Εταιρικής Υπευθυνότητας που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του Ομίλου και διατρέχει κάθε στρατηγική του επιλογή.

 

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητο να ενώνουμε τις δυνάμεις μας, ώστε να συμβάλλουμε, ο καθένας από το δικό του μετερίζι, στην άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών τόσο στις ζωές των συνανθρώπων μας όσο και στο περιβάλλον. Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη με την κ. Χειμωνίδου.

 

-Γνωρίζουμε πως πέρα από το κομμάτι της κερδοφορίας, σημαντικό ρόλο παίζει για την εταιρία σας και αυτό της συνεισφοράς. Πώς καταφέρνει η ΑΒ να στηρίξει το συνάνθρωπο ή να διαμορφώσει περιβαλλοντική συνείδηση; Τι προγράμματα περιλαμβάνει το «ΑΒηταρι της Αγάπης» και ποιος ήταν εξαρχής ο στόχος σας;

 

Η συνεισφορά, για όλη την ΑΒητική οικογένεια, δεν παίζει απλά σημαντικό ρόλο: είναι αναπόσπαστο, ζωτικής σημασίας κομμάτι στην καθημερινότητά μας. Είναι μια ιστορία που ξεκίνησε να γράφεται πριν από 78 χρόνια, έχει βαθιές ρίζες στην εταιρική μας κουλτούρα και υπογράφει κάθε μας επιλογή. Aφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των συνανθρώπων μας, της κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιούμαστε και ζούμε και εμείς οι ίδιοι. Αυτό λοιπόν που ουσιαστικά κάνουμε, είναι να μετατρέπουμε τις σκέψεις μας, τις αξίες, το όραμά μας, σε πράξη.

 

Το «ΑΒηταρι της αγάπης» είναι ο κοινός κώδικας που αναπτύξαμε για να περιγράψουμε τις πρωτοβουλίες μας και να απευθύνουμε κάλεσμα σε περισσότερους συμπολίτες μας, να σταθούν δίπλα μας σε προσπάθειες όπως η φροντίδα των παιδιών, η προστασία του περιβάλλοντος, η διάθεση γευμάτων για συνανθρώπους μας που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ένα καθημερινό γεύμα.

 

-Ποιος είναι μέχρι στιγμής ο απολογισμός των ενεργειών που έχετε πραγματοποιήσει στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης;

 

Καμία πρωτοβουλία, όσο όμορφα κι αν περιγράφεται στα χαρτιά, δεν έχει σημασία αν δεν φέρνει ουσιαστικά αποτελέσματα. Εννοώ με αυτό ότι αν δεν αγγίξεις θετικά τις ζωές των ανθρώπων, όλα τα υπόλοιπα περισσεύουν. Αν και οι αριθμοί είναι λίγο απρόσωποι, όταν από πίσω τους βλέπεις χαμόγελα και προσφορά, τότε ναι, κάτι έχεις καταφέρει.

 

Είμαστε περήφανοι γιατί κάθε χρόνο χιλιάδες συνάνθρωποί μας βοηθούνται ουσιαστικά μέσα από τα προγράμματά μας. Ενδεικτικά μόνο αναφέρω ότι το 2016 από τα καταστήματά μας και τις αποθήκες μας προσφέραμε τρόφιμα που αντιστοιχούν σε περισσότερα από 685.000 γεύματα. Παράλληλα σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Prolepsis εξασφαλίσαμε πάνω από 186.000 σχολικά γεύματα σε μαθητές από 52 σχολεία σε όλη τη χώρα. Επιπλέον, 2,7 εκατομμύρια συσκευασίες ανακυκλώθηκαν στα Κέντρα ανακύκλωσης ΑΒ, επιβεβαιώνοντας ότι η προστασία του φυσικού πλούτου είναι υπόθεση όλων μας, εφόσον σε αυτή την ενέργεια συμμετέχουν κυρίως οι πελάτες μας.

 

Για εμάς στην ΑΒ, πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι, αυτούς βλέπουμε και αυτούς προσπαθούμε να βοηθήσουμε.

 

-Πώς γίνεται η επιλογή των συνεργατών σας όσον αφορά το κομμάτι της Εταιρικής Υπευθυνότητας; Αυτή τη στιγμή με ποιους φορείς συνεργάζεστε για την υλοποίηση των σχεδίων σας;

 

Συνεργαζόμαστε σταθερά με φορείς που διαθέτουν διαπιστευμένους μηχανισμούς και στοχεύουν στα ίδια απτά αποτελέσματα που στοχεύουμε κι εμείς. Συνοδοιπόροι μας σε αυτή την πορεία συνεισφοράς, είναι εδώ και πολλά χρόνια το «Μπορούμε», το Ινστιτούτο «Prolepsis» και το ίδρυμα «Τράπεζα Τροφίμων». Παράλληλα, μέσα από τα καταστήματά μας στηρίζουμε τις γειτονιές σε όλη την Ελλάδα μέσα από τις συνεργασίες μας με ΜΚΟ και τοπικούς φορείς. Και βέβαια πάντα παραμένουμε ανοιχτοί σε νέες συνεργασίες που χαρακτηρίζονται από αυθεντικά κίνητρα και αξιοπιστία.

 

zeta

 

-Με ποιο τρόπο μπορεί σήμερα να πολλαπλασιαστεί το αποτέλεσμα των δράσεων Eταιρικής Yπευθυνότητας κατά τη γνώμη σας και ποια είναι η σημασία της υιοθέτησης μιας ανάλογης νοοτροπίας από όλες τις επιχειρήσεις;

 

Ξεκάθαρα ζούμε σε δύσκολες εποχές, δύσκολες για όλους μας. Είναι περισσότερο από ποτέ απαραίτητο να ενώνουμε τις δυνάμεις μας, ώστε να συμβάλλουμε, ο καθένας από το δικό του μετερίζι, στην άμβλυνση των αρνητικών συνεπειών τόσο στις ζωές των συνανθρώπων μας όσο και στο περιβάλλον. Για όλους εμάς στην ΑΒ Βασιλόπουλος, η ανάγκη να σταθούμε δίπλα στην κοινωνία, να λειτουργούμε υπεύθυνα και να δίνουμε λογαριασμό στον κόσμο, είναι κάτι που πηγάζει από μέσα μας. Πιστεύω πραγματικά ότι οι επιχειρήσεις, δεν είναι απρόσωποι οργανισμοί. Απαρτίζονται από πολίτες που «ζουν» μέσα στην κοινωνία. Είναι θέμα επιλογής. Κι αυτή η επιλογή μπορεί να κάνει τη διαφορά για όλους μας.

 

-Το Μάιο πραγματοποιήσατε την «Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ». Πώς καθιερώθηκε ο εν λόγω θεσμός και ποια ήταν φέτος η ανταπόκριση του κόσμου;

 

Στην ΑΒ, κάθε βήμα μπροστά σημειώνεται μέσα από την ομαδική προσπάθεια όλων μας. Η δύναμη της συνεργασίας οδηγεί στο καλό αποτέλεσμα. Έτσι, από το 2011, όλοι μαζί κάθε τελευταία Κυριακή του Μαΐου ενώνουμε τις δυνάμεις μας, προσκαλώντας σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια, όσο δυνατόν περισσότερους φίλους, γείτονες, πελάτες, συνεργάτες. Κάνουμε μαζί δράσεις, τις οποίες πρέπει να σημειώσω οτι κάθε ΑΒητικό κατάστημα σχεδιάζει και οργανώνει μόνο του για τη γειτονιά του. Οι ενέργειες ποικίλλουν και αφορούν σε δράσεις για τους συνανθρώπους μας σε ανάγκη, για το περιβάλλον, για την ενίσχυση ιδρυμάτων και φορέων όπως, Γηροκομεία, Ορφανοτροφεία, Τράπεζες Τροφίμων, Κοινωνικά Παντοπωλεία Δήμων, Συσσίτια, Ενορίες.

 

Τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν, και κάθε χρόνο οι συμμετοχές ξεπερνούν τις προσδοκίες μας. Στα 7 χρόνια που υλοποιούμε αυτή την πρωτοβουλία, συμμετείχαν περισσότεροι από 37.000 εθελοντές πραγματοποιώντας περισσότερες από 1.100 δράσεις. Μάλιστα φέτος, που ο καιρός μας τα χάλασε, και πάλι βρεθήκαμε όλοι εκεί, για να κάνουμε το καλό για τις γειτονιές μας, σε όλη την Ελλάδα.

 

Φαίνεται ότι ειδικά σε μια εποχή όπως η σημερινή, η ομαδική προσπάθεια και το αίσθημα αλληλοβοήθειας εκφράζονται σε κάθε ευκαιρία. Ασφαλώς ο εθελοντισμός για εμάς δεν σταματά, είναι μέρος της ζωής μας και σύντομα θα πραγματοποιήσουμε και άλλες αντίστοιχες ενέργειες.

 

-Εντός των επιχειρηματικών σας πρακτικών είναι και η επένδυση στον εργαζόμενο με στόχο την ευεξία και τη συναισθηματική υγεία του. Με ποιο τρόπο επενδύετε στους υπαλλήλους σας και πώς αυτοί ανταποκρίνονται;

 

Για εμάς είναι βασική πραγματικότητα, ότι οι άνθρωποί μας είναι το θεμέλιο της εταιρίας και η κινητήριος δύναμή της. Τα 14.216 μέλη της μεγάλης ΑΒητικης οικογένειας, δουλεύοντας με

συνείδηση και ομαδικό πνεύμα, μεταφέρουν στην πράξη τις αρχές και τις αξίες της εταιρίας. Προσπαθούμε λοιπόν, πάντα να αντιλαμβανόμαστε τις επιθυμίες και τις προσδοκίες τους και στεκόμαστε στο πλευρό τους και των οικογενειών τους.

 

Στο πλαίσιο του να παρέχουμε στους ανθρώπους μας ένα άρτιο εργασιακό περιβάλλον υλοποιούμε από το 2009, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα «Υγεία και Ευεξία». Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ενέργειες που έχουν ολιστικό χαρακτήρα και εντάσσονται σε τέσσερεις βασικούς άξονες: Την πρόληψη, τη φυσική άσκηση, τη διατροφή και τη σωματική και ψυχική υγεία. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2016 επενδύθηκαν 1.780.000€ σε υπηρεσίες για την υγεία και την ευεξία των εργαζομένων μας.

 

Παράλληλα, επιδιώκοντας τη διαρκή ανάπτυξη και εξέλιξη όλων μας επενδύουμε στην εκπαίδευση των εργαζομένων με πάνω από 19.200 ώρες μέσα στο προηγούμενο έτος. Η θετική ανταπόκριση και η μεγάλη διάθεση για συμμετοχή, επικοινωνία και διαρκή πρόοδο που δείχνουν, είναι η καλύτερη απόδειξη ότι όλα όσα σχεδιάζουμε «πιάνουν τόπο» για τους ίδιους πάνω από όλα.

 

-Υπάρχουν μελλοντικά σχέδια όσον αφορά το κομμάτι της Εταιρικής Υπευθυνότητας και αν ναι τι περιλαμβάνουν;

 

Καταρχήν εμείς είμαστε αποφασιμένοι να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τα πρόγράμματα που ήδη υλοποιούμε με το ίδιο πάθος και το ίδιο μεράκι. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε ακόμα περισσότερο τις δράσεις μας και να τις εμπλουτίσουμε με στόχο να απαντήσουμε σε ακόμα περισσότερες ανάγκες που αναδεικνύονται στην κοινωνία.

 

-Πρόσφατα ανακοινώθηκε μία κοινή πρωτοβουλία του ΙΕΛΚΑ και τεσσάρων μεγάλων εταιριών του κλάδου σας για το θέμα της πλαστικής σακούλας, όπου συμμετέχει η ΑΒ. Θα μας μιλήσετε για τους στόχους της προσπάθειας;

 

Όπως ήδη έχει γίνει γνωστό, ενώνουμε τις δυνάμεις μας με το σύνολο- σχεδόν- του κλάδου για ένα θέμα που μπορώ να χαρακτηρίσω «εθνικό», όπως αυτό της χρήσης της πλαστικής σακούλας. Δεν είναι συνηθισμένο φαινόμενο, ειδικά την παρούσα περίοδο που ο ανταγωνισμός μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ έχει ενταθεί, να υπάρχουν δίαυλοι επικοινωνίας. Αλλά είναι ιδιαίτερα θετικό ότι συμβαίνει όταν χρειάζεται. Και ακόμα πιο θετικό το γεγονός ότι από κοινού αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση. Εμείς ως εταιρία, έχοντας διαχρονική δράση στο κομμάτι της προστασίας του περιβάλλοντος, θεωρήσαμε αυτονόητη τη συμμετοχή μας σε μία κοινή προσπάθεια.

 

Για να δώσω ένα περίγραμμα μόνο του προβλήματος που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε, σήμερα, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, συνολικά στην Ελλάδα χρησιμοποιούνται 4,3 δισ. πλαστικές σακούλες ετησίως με μόλις το 1% να ανακυκλώνεται. Το 2016 ανά άτομο αντιστοιχούν περί τις 400 σακούλες, ενώ φέτος ο αριθμός ξεπερνά τις 400, εκ των οποίων οι 270 αφορούν σε ψώνια του σούπερ μάρκετ. Η χώρας μας κατακτά έτσι μία πολύ αρνητική πρωτιά στην Ευρώπη, καθώς η κατά κεφαλήν χρήση της πλαστικής σακούλας ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο ευρωπαϊκό όρο που φθάνει τις 175.

 

Στόχος είναι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια η χρήση να μειωθεί στις 90 ετησίως ανά άτομο, ενώ στις 40 έως το 2025. Προκειμένου να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι θα πρέπει η κατανάλωση στην Ελλάδα να μειωθεί κατά 80% ως το 2019 και 90% ως το 2025. Από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ προκύπτει ότι σε κάθε επίσκεψή του σε σούπερ μάρκετ ο Έλληνας καταναλωτής παίρνει κατά μέσο όρο 4 σακούλες και από αυτές γεμίζει μόνο το 50% της αντοχής και χωρητικότητάς τους. Oι 8 στους 10 τις χρησιμοποιούν στη συνέχεια για τη μεταφορά των απορριμμάτων τους. Είναι λοιπόν ένα μεγάλο στοίχημα, μέσα από ενημέρωση και καλλιέργεια νέας κουλτούρας, να αλλάξει η νοοτροπία αλλά και η πρακτική όλων μας.

 

Σε αυτό το πλαίσιο, οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρήσαμε σε μία κοινή πρωτοβουλία με στόχο την ευαισθητοποίηση του καταναλωτικού κοινού για την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τη χρήση της πλαστικής σακούλας, αλλά και τη μείωση της χρήσης της. Η πρωτοβουλία με κεντρικό της μήνυμα «Νοιαζόμαστε σήμερα ζούμε καλύτερα αύριο» ξεκινάει την καμπάνια ενημέρωσης και εκπαίδευσης των καταναλωτών.

Τελευταία τροποποίηση στις 00:57 - 12 Ιουλ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.