ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε θέσεις μάχης οι αλυσίδες super market Κύριο

08:10 - 25 Σεπ 2017 | Επιχειρήσεις
Σε θέσεις μάχης οι αλυσίδες super market
Καταιγιστικά είναι τα μηνύματα που αποστέλλουν οι μεγάλοι του λιανεμπορίου στον καταναλωτή προσπαθώντας να αποσπάσουν μερίδια. Ήδη εδώ και μέρες τρέχουν προσφορές από όλες τις αλυσίδες μικρές και μεγάλες. Ουσιαστικά όλοι οι παίκτες της αγοράς έχουν βρεθεί σε θέση εκκίνησης καθώς φέτος για πρώτη φορά μετά από χρόνια είναι παγιωμένη η εικόνα του ανταγωνισμού λόγω της λειτουργίας του πανελλαδικού δικτύου της Σκλαβενίτης.

Με «κράχτες» προϊόντα που ποικίλουν από εβδομάδα σε εβδομάδα προσπαθούν να κρατήσουν τους πελάτες που πήραν από το δίκτυο της Μαρινόπουλος όταν αυτό έκλεισε. Στον αντίποδα η αλυσίδα Σκλαβενίτης πλέον με το σύνολο σχεδόν των καταστημάτων της σε πλήρη ετοιμότητα προσπαθεί ειδικά στη Β. Ελλάδα όπου και ο ανταγωνισμός σκληρός λόγω και της παρουσίας της αλυσίδας Μασούτης πέρα από τους γνωστούς μεγάλους (ΑΒ, Lidl, My Market) να επανακτήσει το πελατολόγιο της Μαρινόπουλος και όχι μόνο. Χωρίς ακόμη τηλεοπτική διαφήμιση εμμένοντας στην επιτυχημένη συνταγή που ακολούθησε στο λεκανοπέδιο όλα αυτά τα χρόνια (με επικοινωνία εντός του καταστήματος των προσφορών και των τιμών) προχωρά σε προσφορές ανά κατάστημα.

Την ίδια ώρα η ΑΒ Βασιλόπουλος με εντατική διαφημιστική καμπάνια για τις δωρο-επιταγές των 6 ευρώ έχει περάσει το Σεπτέμβριο σε δυναμική τηλεοπτική αντεπίθεση. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αλυσίδες Lidl (που δίνει έμφαση και σε προϊόντα πέρα από τα τρόφιμα όπως ρούχα κτλ), η My Market, ο ΕΛΟΜΑΣ και η αλυσίδα Μασούτης που επικεντρώνονται και αυτή την εβδομάδα σε είδη πρώτης ανάγκης όπως τρόφιμα και καθαριστικά.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2016/2017, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα καταφαίνεται ότι το κοινό «κυνηγά» τις προσφορές. Πιο συγκεκριμένα το 88% των καταναλωτών εξοικονομεί χρήματα μέσω προσφορών/κουπονιών/δωροπεταγών που προφέρουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ και προμηθευτές των προϊόντων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι το 59% των καταναλωτών εξοικονομεί τουλάχιστον 5% επί της αξίας των αγορών του και το 32% τουλάχιστον 10%. Η μέση εξοικονόμηση που προκύπτει από την στάθμιση του συνόλου ανέρχεται σε 10% περίπου.

Πάντως ο Σεπτέμβριος είναι ένας από τους καλύτερους μήνες αναφορικά με τις καταναλωτικές δαπάνες των νοικοκυριών, που το καλοκαίρι γνώρισαν μια σχετική ανάκαμψη. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με εκτιμήσεις η  πτώση που έτρεχε κατά μέσο όρο στα επίπεδα του 4% το πρώτο εξάμηνο περιορίστηκε στα επίπεδα του 1% από τις αρχές του 2017 μέχρι τα τέλη Αυγούστου.

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 10:06 - 25 Σεπ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.