ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έλληνες επιχειρηματίες μοιράζονται τα «πώς» της επιτυχίας Κύριο

15:44 - 04 Μαρ 2018 | Επιχειρήσεις
Έλληνες επιχειρηματίες μοιράζονται τα «πώς» της επιτυχίας
Οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, η δημιουργία ανταγωνιστικών προϊόντων σε συνάρτηση με την καινοτομία και την προσαρμογή στο συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό γίγνεσθαι, αποτελούν βασικούς πυλώνες, στους οποίους πρέπει να δώσουν βάση οι ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό, ανέφεραν οι ομιλητές του πάνελ Greek Multinationals in Global Competition, στο 3ο Οικονομικό Φόρουμ Δελφών.

Ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Chipita, ανέφερε πως οι ελληνικές εταιρίες είναι διεθνοποιημένες αλλά δεν έχουν καταφέρει ακόμα να γίνουν πολυεθνικές, καθώς, όπως είπε, οι πολυεθνικές εταιρίες καταφέρνουν να λειτουργήσουν σε πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους περιβάλλοντα, αξιοποιώντας την ισχυρή διεθνή τους κουλτούρα.

Παράλληλα συμβούλεψε τις ελληνικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό να μην προσπαθούν να λειτουργούν με την ελληνική νοοτροπία καθώς σε αντίθετη περίπτωση θα αντιμετωπίσουν σημαντικά προβλήματα.

Στη συνέχεια τόνισε ότι βασικό στοιχείο επιτυχίας δεν είναι το μέγεθος μιας εταιρίας, αλλά ο κλάδος που δραστηριοποιείται, η καινοτομία αλλά η νοοτροπία ενώ χρειάζεται οι μέτοχοι να συνυπάρξουν αρμονικά με το management και να αφήσουν τα στελέχη να κάνουν τη δουλειά τους.

Βασικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας, όπως ανέφερε, είναι η φορολογία στους μισθούς καθώς οι υψηλοί φορολογικοί συντελεστές αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντας προσέλκυσης στελεχών υψηλής κατάρτισης από το εξωτερικό.

Ο Βασίλης Φουρλής πρόεδρος της Fourlis Holdings τόνισε πως η παγκοσμιοποίηση έφερε αλλαγές στην αγορά του λιανικού εμπορίου ενώ και το ψηφιακό εμπόριο άλλαξε τα δεδομένα.

Η ανάλυση των big data για τις συνήθειες των καταναλωτών αυξάνουν τις ευκαιρίες για τις εταιρίες.

Όπως ανέφερε ο κ. Φουρλής, το σωστό μείγμα για την επιτυχία στο λιανικό εμπόριο είναι να έχει ένα μοναδικό προϊόν που να μην το έχει άλλη εταιρία (πχ. Κορρές), συνεργασία με ένα παγκόσμιο brand (Ikea) και εξειδίκευση σε συγκεκριμένα κομμάτια της αγοράς.

Όσον αφορά το ψηφιακό εμπόριο τόνισε πως είναι ένα συνδυασμός πραγμάτων καθώς τα φυσικά καταστήματα παραμένουν σημαντικό κανάλι διανομής.

Για την ελληνική οικονομία τόνισε πως χρειάζεται βούληση και όρεξη για να υπάρξει μια βιώσιμη ανάπτυξη.

H οικονομική κρίση άνοιξε το δρόμο σε μια πλειάδα ελληνικών επιχειρήσεων να διεθνοποιηθεί και να ανοίξει τα φτερά της σε νέες αγορές, προκειμένου να διευρύνουν τους ορίζοντες τους αλλά και να αποκτήσουν έσοδα, καθώς η ελληνική οικονομία δέχθηκε ένα πολύ σημαντικό πλήγμα, τόνισε ο κ. Θοδωρής Φέσσας πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Επιχειρήσεων.

Όπως είπε ο κ. Φέσσας, συνταγή της επιτυχίας είναι η αυτοπεποίθηση και ο προσδιορισμός του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ενώ χαρακτήρισε σημαντικό πρόβλημα την επιβολή των capital controls.

Από την πλευρά της η κα. Ν. Κάτσου διευθύνουσα σύμβουλος της Pharmathen τόνισε πως στοχεύσαμε στην παγκόσμια αγορά καθώς δε θέλαμε να είμαστε εξαρτημένοι μόνο από την ελληνική αγορά και τελικά δικαιωθήκαμε.

Κλειδί για την επιτυχία ανέφερε είναι η έρευνα και η ανάπτυξη ενώ για να επιτύχει μια εταιρία πρέπει να παραμένει σταθερή στη στρατηγική της.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.