ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ICAP: Η εξασφάλιση ρευστότητας μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» για τις ελληνικές επιχειρήσεις

14:59 - 27 Νοε 2018 | Επιχειρήσεις
ICAP: Η εξασφάλιση ρευστότητας μεγαλύτερος «πονοκέφαλος» για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Με σκοπό την κατανόηση της πιστωτικής πολιτικής των επιχειρήσεων και των μέτρων που εκείνες λαμβάνουν για τη διαχείριση του πιστωτικού κινδύνου, η ICAP, εκπόνησε για 4η συνεχή χρονιά, εξειδικευμένη έρευνα στα στελέχη του Credit Risk στην Ελλάδα.

Τα κύρια συμπεράσματα της έρευνας «Διαχείριση του Πιστωτικού Κινδύνου των Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» έχουν ως εξής:

• 4 στις 10 επιχειρήσεις είτε περιόρισαν το ύψος των πιστώσεών τους την τελευταία διετία, είτε μείωσαν τον χρόνο τους. Το ποσοστό αυτό είναι μικρότερο κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με την περσινή έρευνα (2017: 50%) και κατά 25% σε σχέση με το 2016 (67%). Tο 19% του δείγματος κινήθηκε στην ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση (αύξηση πιστώσεων-αύξηση χρόνου πίστωσης), ποσοστό σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με την έρευνα του 2017 (10%).

• Το 35% εισπράττει τις απαιτήσεις μετά από 3 μήνες. Αντίστοιχα, το 39% των εταιρειών παρέχουν πιστώσεις που δεν ξεπερνούν τις 60 ημέρες, ενώ τo ποσοστό των εταιρειών που παρέχουν πιστώσεις που δεν ξεπερνούν τις 90 ημέρες παραμένει σχετικά σταθερό την τελευταία τριετία (2018: 73% 2017: 77%, 2016: 75%).

• Παραπάνω από το μια στις τρεις αντιμετωπίζουν επισφάλειες μεγαλύτερες του 1% επί των συνολικών τους πωλήσεων.

• Η εξασφάλιση ρευστότητας αποτελεί το μεγαλύτερο άγχος σε σύγκριση με τα "προ κρίσης χρόνια" για 7 στους 10 Credit Controllers.

• Το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι οι νέες τεχνολογίες στο χώρο της ανάλυσης δεδομένων θα επηρεάσουν τη διαδικασία αξιολόγησης του πιστωτικού κινδύνου μιας εταιρείας.

Η έρευνα διεξήχθη το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 354 ελληνικές επιχειρήσεις, με κύκλο εργασιών άνω των €5 εκατ., το 2017. Τα αποτελέσματα παρουσίασε στο 11ο Συνέδριο Διαχείρισης Πιστωτικού Κινδύνου της ICAP, ο Εκτελεστικός Διευθυντής Πωλήσεων & Marketing της ICAP, Σέρκο Κουγιουμτζιάν ο οποίος σχολίασε:

«Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαίωσαν ότι η εξασφάλιση ρευστότητας και το ασταθές οικονομικό περιβάλλον αποτελούν το μεγαλύτερο «πονοκέφαλο» για τις ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν, περιορίσει αισθητά την αξία και τον χρόνο πίστωσης στους πελάτες τους, και επενδύσει σε εφαρμογές διαχείρισης πιστωτικού κινδύνου

Τελευταία τροποποίηση στις 15:01 - 27 Νοε 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.