ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η «μάχη της τσιπούρας»: Συμμαχία αειφορίας ΑΒ Βασιλόπουλος-Νηρεύς-WWF

12:04 - 08 Μαϊ 2019 | Επιχειρήσεις
Η «μάχη της τσιπούρας»: Συμμαχία αειφορίας ΑΒ Βασιλόπουλος-Νηρεύς-WWF
Τις πρώτες σε όλη τη Μεσόγειο πιστοποιημένες φάρμες υδατοκαλλιέργειας, από το πρότυπο Aquaculture Stewardship Council (ASC) αναμένεται να έχει η χώρα μας το προσεχές διάστημα, ως απότοκο συνέργιας της ΑΒ Βασιλόπουλος, της Νηρεύς και της WWF Ελλάς.

Έτσι, ιχθυηρά, προϊόντα υπεύθυνης υδατοκαλλιέργειας αναμένεται να βρουν το δρόμο τους για το ράφι έχοντας το διεθνές αναγνωρισμένο πρότυπο Aquaculture Stewardship Council (ASC), που αποτελεί πιστοποίηση ότι οι φάρμες παραγωγής ψαριών έχουν ελάχιστες επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον κι ακολουθούν ορθές πρακτικές διαχείρισης των παραγωγών. Μάλιστα το Μάρτιο ολοκληρώθηκαν οι έλεγχοι συμμόρφωσης με τις απαιτήσεις του νέου προτύπου από ανεξάρτητο φορέα για τις φάρμες Νηρεύς κι έτσι σε λίγο διάστημα 2 Ελληνικές φάρμες υδατοκαλλιέργειας θα έχουν πλέον την σφραγίδα του διεθνή οργανισμού ASC, που αποτελεί, για τις ιχθυοκαλλιέργειες, τον διεθνή φορέα πιστοποίησης των περιβαλλοντικών και κοινωνικών αποτυπωμάτων της συγκεκριμένης αυτής οικονομικής δραστηριότητας.

Μάλιστα όπως ανέφεραν κατά την παρουσίαση χτες στα ΜΜΕ, της όλης πρωτοβουλίας, στις εγκαταστάσεις της Νηρεύς στο Αλιβέρι, τόσο ο Δ. Διονυσόπουλος, Διευθυντής Διασφάλισης Ποιότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος, όσο και ο Λ. Παπαχαρίσης, Διευθυντής Διασφάλισης Ποιότητας, Έρευνας κι Ανάπτυξης της Νηρεύς, στόχος είναι η πρωτοβουλία αυτή να βρει κι άλλους μιμητές τόσο εντός όσο κι εκτός συνόρων.

«Αρμοί» αειφορίας

Σημειώνεται ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύοντας σε ένα συνολικό πρόγραμμα προώθησης παραγωγικών διαδικασιών που βασίζονται στη βιωσιμότητα φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, τρέχει κι ένα άλλο αντίστοιχο πρόγραμμα για τα προϊόντα ελεύθερης αλιείας (Marine Stewardship Council: Sustainable Fishing - MSC) σε συνεργασία με προμηθευτές από τον αλιευτικό στόλο της Καβάλας, που είναι κι από τους μεγαλύτερους στην ΕΕ.

Ουσιαστικά, η ενέργεια αυτή εντάσσεται σε μια στρατηγική ενίσχυσης της σύνδεσης προμηθευτών, λιανεμπορίου και καταναλωτών με «αρμούς» αειφορίας. Υιοθετήθηκε, δε, από την ΑΒ πριν από 6 χρόνια κι αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία σε όλη την αλυσίδα, αλλά και να εμφυσήσει μια πιο υπεύθυνη στάση στον καταναλωτή. Επιπλέον, μπορεί να αποτελέσει και διαβατήριο ποιότητας για την στήριξη των προϊόντων της Νηρεύς, (λαβράκι και τσιπούρα) στις ξένες αγορές, που είναι ευαίσθητες σε θέματα αειφορίας έναντι μάλιστα και των ευθέως ανταγωνιστικών, ειδικά σε τιμή, τουρκικών προϊόντων στον εξελισσόμενο «άτυπο πόλεμο» μεταξύ των δυο πλευρών του Αιγαίου. Όπως δε είπε ο κ. Δ. Διονυσόπουλος, Διευθυντή Διασφάλισης Ποιότητας της ΑΒ Βασιλόπουλος, η εν λόγω πιστοποίηση ενδέχεται να ανοίξει το δρόμο προώθησης λαυρακίου και τσιπούρας σε άλλες αγορές της μητρικής Ahold-Delhaize και ειδικότερα στα Βαλκάνια, όπου ο πολυεθνικός λιανέμπορος διατηρεί θέση.

Πωλήσεις της Νηρεύς στο ράφι της ΑΒ

Ήδη πάντως η στρατηγική συνεργασία της ΑΒ Βασιλόπουλος με τη Νηρεύς καλπάζει. Από το 2004, οπότε και ξεκίνησε, οι συνολικές πωλήσεις ψαριών στο δίκτυο ανέρχονταν στους 250 τόνους, ενώ το 2018, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1700 τόνους. Σημειώνεται δε πως οι πωλήσεις της Νηρεύς προς την ΑΒ Βασιλόπουλος, αποτελούν το 7,5% του συνολικού κύκλου εργασιών της, ενώ η όλη τάση είναι ανοδική, καθώς η διατροφική κουλτούρα των Ελλήνων έχει μέσα της σε ισχυρό βαθμό τα προϊόντα υδατοκαλλιέργειας πλέον (2 στα 14 κιλά ψαριών της per capita κατανάλωσης είναι από ιχθυοτροφεία. Στη Γαλλία είναι 0,7 στα 22 κιλά).

Η ανάπτυξη πωλήσεων της ΑΒ το Α΄τρίμηνο 2019

Στο μεταξύ η ανάπτυξη των πωλήσεων της αλυσίδας στο α’ τρίμηνο του 2019 κινήθηκε σε αρνητικό έδαφος σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο μητρικός όμιλος Ahold-Delhaize. Όπως αναφέρεται, στην Ελλάδα καταγράφηκε πτώση όταν σε άλλες αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, σημειώθηκε άνοδος.

Αναλυτικά, στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, οι καθαρές πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν στα 1,466 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 2,4%. Η επέκταση του δικτύου με την προσθήκη 132 καταστημάτων σε Ρουμανία, Ελλάδα και Σερβία συνέβαλαν στην πορεία αυτή. Όπως αναφέρεται, όμως, η πορεία των πωλήσεων στην Ελλάδα επηρέασε και το βασικό λειτουργικό περιθώριο το οποίο διαμορφώθηκε στο 3,2%, μειωμένο κατά 0,5%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, κυρίως, λόγω του υψηλότερου κόστους εργασίας στην Ελλάδα και την Τσεχία.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.