ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Θέμα εβδομάδων ο γάμος Olympia-Media Markt Κύριο

08:08 - 14 Ιουν 2019 | Επιχειρήσεις
Θέμα εβδομάδων ο γάμος Olympia-Media Markt
Ολοκληρώνεται μέσα στον Ιούλιο η συμφωνία του ομίλου Olympia συμφερόντων του επιχειρηματία Πάνου Γερμανού και της γερμανικής αλυσίδας ΜediaMarkt. Αυτές τις μέρες οι νομικές υπηρεσίες των δύο πλευρών εξετάζουν τα κείμενα της συμφωνίας προκειμένου να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις και να ενταχθεί στον ελληνικό όμιλο το σήμα Media Markt. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα όλα θα πρέπει να έχουν τελειώσει μέσα στον Ιούλιο.

Το ποσοστό που θα διατηρήσει η MediaMarkt στη νέα εταιρεία, στην οποία θα μεταφερθούν οι εν Ελλάδι δραστηριότητές της, χαρακτηρίζεται «σοβαρό μειοψηφικό», κάτι που μεταφράζεται σε διψήφιο ποσοστό. Το πλειοψηφικό, βεβαίως, ποσοστό θα έχει ο όμιλος Olympia. Σύμφωνα με τα έως τώρα δεδομένα, το μοντέλο ανάπτυξης που θα ακολουθηθεί και έχει συμφωνηθεί από τον περασμένο Μάρτιο. Είναι ότι θα  διατηρηθεί το σήμα MediaMarkt στα 12 καταστήματα που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα. Το εν λόγω σήμα, παρά το γεγονός ότι δεν είχε την επιθυμητή ανάπτυξη, έχει τα δικά του ειδικά χαρακτηριστικά, που ταιριάζουν στο προφίλ συγκεκριμένων καταναλωτών και για αυτό θα πρέπει να διατηρηθεί. Τονίζουν, επίσης, ότι υπό το σήμα αυτό και με μόλις 12 καταστήματα, η MediaMarkt πραγματοποιεί αξιόλογο τζίρο, περί τα 188 εκατ. ευρώ (187,33 εκατ. ευρώ ήταν ο κύκλος εργασιών της στη χρήση από 1η Οκτωβρίου 2016 έως 30 Σεπτεμβρίου 2017, χρήση για την οποία έχει δημοσιευθεί ο τελευταίος ισολογισμός). Τα καταστήματα της αλυσίδας Public, που το 2018 είχε κύκλο εργασιών 256,4 εκατ. ευρώ, αναμένεται ότι  θα συνεχίσουν να λειτουργούν αυτόνομα, ως επίσης ένα διακριτό σήμα με έμφαση στα προϊόντα τεχνολογίας, στα βιβλία, στα αναλώσιμα κ.ά.

Αυτά, βεβαίως, που μένει να δούμε το επόμενο διάστημα είναι το τίμημα που θα καταβάλει ο όμιλος Olympia για την απόκτηση του μεγαλύτερου μέρους των δραστηριοτήτων του γερμανικού ομίλου στην ελληνική αγορά, το εάν θα διατηρηθούν τα 12 καταστήματα και τι θα γίνει με τους εργαζομένους.

Η πορεία της Media Markt στην ελληνική αγορά

 Η MediaMarkt εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2005, δραστηριοποιούνταν έως το 2011 και με το σήμα Saturn, προχώρησε όμως στη διακοπή λειτουργίας των σημείων πώλησης υπό αυτό το σήμα. Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της τα τελευταία χρόνια κυμαίνεται στα επίπεδα των 185-190 εκατ. ευρώ, όμως αρκετές από τις χρήσεις ήταν ζημιογόνες. Στη χρήση 1/10/2012-30/9/2013 η εταιρεία είχε ζημίες 55,04 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2013/2014 ζημίες 8,18 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2014/2015 ζημίες 6,34 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2015/2016 ζημίες 4,36 εκατ. ευρώ. Η χρήση 2016/2017 ήταν κερδοφόρος, με τα κέρδη να ανέρχονται σε 2,86 εκατ. ευρώ.

Η αναζήτηση μοντέλου αποχώρησης ή περιορισμού των δραστηριοτήτων του στην ελληνική αγορά είχε ξεκινήσει από τον γερμανικό όμιλο από το καλοκαίρι του 2018, ενώ το φθινόπωρο υπήρξαν διοικητικές αλλαγές. Διερευνητικές συζητήσεις φέρεται να είχαν γίνει και με άλλους «παίκτες» του κλάδου, όμως από τις αρχές του τρέχοντος έτους ξεκίνησαν οι αποκλειστικές συζητήσεις με τον όμιλο Olympia.

ΑΝΕΣΤΗΣ ΝΤΟΚΑΣ 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.