ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πως ξεπέρασαν τα μνημόνια οι επιχειρήσεις στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ Κύριο

07:30 - 14 Αυγ 2019 | Επιχειρήσεις
Πως ξεπέρασαν τα μνημόνια οι επιχειρήσεις στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ
Η πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ είναι μια συλλογική προσπάθεια από αμιγώς ελληνικές εταιρίες που δημιουργήθηκε στη καρδιά της μεγαλύτερης οικονομικής κρίσης που έπληξε τη χώρα από τη σύστασή του ελληνικού κράτους, όταν συναντήθηκαν έξι επιχειρηματίες. Είχαν τις ίδιες αγωνίες και τους φόβους όπως όλοι οι συνάδελφοι τους για πως θα επιβιώσουν απέναντι στην οικονομική λαίλαπα που έπληξε τη χώρα.

του Ανέστη Ντόκα

Το άρθρο δημοσιεύτηκε στο Reporter Μagazine Ιουλίου.

Από το 2012 που πραγματοποιή­θηκε αυτή η πρώτη συνάντηση έχουν περάσει 7 ολόκληρα χρό­νια και η πρωτοβουλία της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ μεγάλωσε και ως μία κοινότητα εταιριών, αγκαλιάζει σήμερα έναν συνασπισμό 57 εταιριών με 67 εργοστασιακές μονά­δες, έναν συνολικό κύκλο εργα­σιών 1,3 δισ. ευρώ και απασχολούν 5.500 εργαζομένους. Απώτερος στόχος της «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» εί­ναι η δημιουργία παραγωγικού πλούτου με σκοπό την ευημερία και τη βελτίωση του βιοτικού επι­πέδου του πολίτη της χώρας μας.

Η καλοκαιρινή έκδοση του REPORTER MAGAZINE ζήτησε να μάθει από τους ίδιους τους πρωταγωνιστές-επιχειρηματίες πως κατάφεραν να επιβιώσουν απέναντι στη κρίση. Είναι η πρώτη φορά που ένας τόσο μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών αποκαλύπτει τις μεθόδους που ακολούθησε απέναντι στη μεγαλύτερη κρίση που έζησε η χώρα.

Απόστολος Σαλάκος

Πρόεδρος ΔΣ MEDITERRANEAN FOODS AE- BRAVA

Η διοίκηση της MEDITERRANEAN FOODS AE κατάλαβε πολύ σύντομα ότι η κρίση που είχε να αντι­μετωπίσει θα ήταν μακρο­χρόνια και βαθειά, καθώς έθετε πλέον σε αμφισβήτη­ση όλες τις μέχρι τότε δια­μορφωμένες κοινωνικές και οικονομικές δομές της χώ­ρας. Μια τέτοια κατάσταση απαιτούσε την εφαρμογή συγκεκριμένης στρατηγι­κής επιβίωσης και ανάπτυ­ξης.

Η στρατηγική αντίδρασης στο φαινόμενο της κρίσης, που γρήγορα θεσπίστηκε από την εταιρία και εφαρμό­ζεται τα τελευταία χρόνια, εί­ναι σταθερή και αποτελείται από τους κύριους στόχους αλλά και τα κρίσιμα σημεία που πρέπει να προσεχθούν για να εξασφαλισθεί η βι­ωσιμότητά της. Αυτά περι­γράφονται επιγραμματικά κατωτέρω :

  1. Εμπλουτισμός της γκά­μας των παραγόμενων επώ­νυμων προϊόντων με νέ­ους καινοτόμους Κωδικούς, υψηλής προστιθέμενης αξίας.
  2. Αύξηση της τοποθέτησης των νέων αλλά και υπαρχό­ντων επώνυμων Κωδικών στα κεντρικά μεγάλα σημεία πώλησης (Αλυσίδες S/M).
  3. Δραστηριοποίηση σε συ­γκεκριμένες Αγορές του εξωτερικού.
  4. Επικοινωνία με τον τελικό καταναλωτή, προβάλλοντας την υψηλή ποιότητα και Ελ­ληνικότητα των προϊόντων.
  5. Συνέχιση της προσπάθει­ας μείωσης του κόστους πα­ραγωγής, με περιορισμό των εξόδων και αύξηση της πα­ραγωγικότητας.
  6. Έλεγχος του κόστους χρηματοδότησης και εάν είναι δυνατόν, μείωση των αναγκών για κεφάλαια κίνη­σης. Σταδιακή αποπληρω­μή των δανειακών υποχρε­ώσεων.
  7. Έλεγχος των εξόδων των διαφόρων λειτουργιών χω­ρίς βέβαια να τεθεί σε κίν­δυνο η εύρυθμη λειτουρ­γία της εταιρίας καθώς και η ποιότητα και ασφάλεια των παραγόμενων προϊό­ντων και του ανθρώπινου δυναμικού.
  8. Αναδιάρθρωση και ορθο­λογισμός του Δικτύου πω­λήσεων της εταιρίας.

Αθανάσιος Συριανός

Πρόεδρος της ΕΖΑ

H Ελληνική Ζυθοποϊ­ία Αταλάντης, με 30 χρό­νια ισχυρής παρουσίας στο ελληνικό επιχειρείν, στηρίζει σταθερά την ανάπτυξη της εγχώριας αγοράς, σε πείσμα των δυσχερειών της χώρας. Με έμφαση στη δύναμη της ελληνικής πρωτογε­νούς παραγωγής, πίστη στον τόπο μας, σεβασμό στους συνεργάτες μας και πάνω απ' όλα πάθος για την μπίρα, η Ελληνική Ζυθοποϊία Αταλάντης συ­νεχίζει απρόσκοπτα την πορεία κορυφής που δι­αγράφει, διαδραματίζο­ντας ηγετικό ρόλο στον κλάδο της ζυθοποϊίας.

Το 2018, αναβαθμίσαμε και επεκτείναμε τις παρα­γωγικές μας εγκαταστά­σεις, ολοκληρώνοντας το επενδυτικό πλάνο της προηγούμενης πενταετί­ας ύψους 18,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 υλοποι­ούμε επενδύσεις ύψους 10 εκατ. ευρώ. Το ανθρώ­πινο δυναμικό μας, απο­τελείται από 180 υψη­λά καταρτισμένους εργαζομένους. Στην εται­ρία, εφαρμόζουμε επιτυ­χώς ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαδικασιών πε­ριβαλλοντικής φροντίδας και παραγωγής.

Ακολουθούμε τα υψηλό­τερα διεθνή πρότυπα για την παρασκευή και τη δι­άθεση μπίρας.

Πόπη Σκαγία

Μέλος του ΔΣ ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και Αντιπρόεδρος SKAG

H SKAG, στα χρόνια κρίσης δεν είχε μόνο να αντιμετω­πίσει την σταδιακά μειωμέ­νη κατανάλωση, το κλείσιμο του 30% των σημείων πώλη­σης, τον εγχώριο και εισαγό­μενο ανταγωνισμό, το κλεί­σιμο η την εξαγορά του 60% των ευρωπαίων προμηθευ­τών της, αλλά και τη σημα­ντική μείωση στις γεννή­σεις που σήμαινε περαιτέρω μείωση της εγχώριας αγο­ράς των σχολικών ειδών, αλλά και την τεχνολογία του paperless office που συρρίκνωσε και συρρικνώ­νει την αγορά των ειδών αρ­χειοθέτησης. Παρόλα αυτά όχι μόνο επιβίωσε αλλά προχώρησε σε καινοτομί­ες, παρουσιάζοντας πανευ­ρωπαϊκά πρώτη στο κλάδο, στις αρχές του 2013, προϊό­ντα AR (Augmented Reality - Επαυξημένης Πραγματι­κότητας) μέσω μια πρωτο­πόρας εφαρμογής AP, SKAG AR, που της έδωσαν τη δυ­νατότητα να αναπτύξει νέες αγορές, όπως της Ρωσίας και της Κεντρικής Ευρώπης (Benelux) . Ταυτόχρονα από τα μέσα του 2012 επένδυσε σε μηχανολογικό εξοπλισμό ψηφιακής τεχνολογίας, πα­ρέχοντας, όχι μόνο προϊό­ντα ψηφιακής εκτύπωσης αλλά ψηφιακή τελειοποίη­ση εκτυπώσεων με την προ­σθήκη ψηφιακού τοπικού UV (βερνίκι) και Glitter. Μέ­χρι σήμερα η SKAG δεν στα­ματά να καινοτομεί, αφού στο διάστημα αυτό αναμέ­νεται νέα προσθήκη μηχα­νολογικού εξοπλισμού, πα­ρέχοντας τη δυνατότητα ψηφιακής εκτύπωσης με χρυσό και ασήμι, που θα φέ­ρει για άλλη μια φορά επα­νάσταση στον κλάδο μας.

Επιπρόσθετα, η SKAG δι­αφοροποίησε και προσάρ­μοσε το ήδη υπάρχον προ­ϊόντικό μείγμα στις νέες απαιτήσεις της αγοράς, επένδυσε σε νέες συνερ­γασίες διανομής, πρόσθεσε και δημιούργησε νέες κα­τηγορίες προϊόντων (SKAG DECO-χειροτεχνίας) και φυ­σικά επαναπροσδιόρισε τις δαπάνες της και έβαλε σε τάξη τα οικονομικά της.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.