ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

easyJet: Αεροσκάφος με οικολογική συνείδηση

21:23 - 14 Ιουν 2007 | Επιχειρήσεις
Η easyJet παρουσίασε σήμερα τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις που πρέπει να καλυφτούν από την επόμενη γενιά των οικολογικών αεροσκαφών μικρής απόστασης. Η εταιρία παρουσίασε μια μακέτα για το πώς θα μπορούσε ένα τέτοιο αεροσκάφος να είναι το 2015.

Το «ecoJet» θα πρέπει να είναι 25% πιο αθόρυβο και θα εκβάλλει 50% λιγότερο CO2 και 75% λιγότερο ΝΟx από τα σημερινά καινούργια αεροπλάνα (737 και Α320).

Στο αεροσκάφος θα εφαρμοστεί τα αποτελέσματα της πιο πρόσφατης έρευνας των κατασκευαστών αεροσκαφών από όλο τον κόσμο- τα αποτελέσματα της έρευνας θα εφαρμοστούν σε ένα αεροσκάφος που θα τεθεί σε λειτουργία πριν το 2015.

Η προβολή για τη μείωση του CO2 κατά 50% βασίζεται στα συμπεράσματα της πρόσφατης έρευνας που έκαναν διευθυντικά στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας. Θα προέλθει από τις μηχανές (25%), το ελαφρύ πλαίσιο αέρος (15%) από τις βελτιώσεις στην τεχνολογία και το σχέδιο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας (10%).

Στη σημερινή λειτουργία της easyJet, το οικολογικό αεροσκάφος θα παρήγαγε λιγότερο από 47g ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο. Συγκριτικά, οι υπάρχουσες λειτουργίες της easyJet παράγουν 97,5g CO2 ανά επιβάτη ανά χιλιόμετρο, το Toyota Prius εκπέμπει 104g CO2 ανά χιλιόμετρο. Πρόσφατα, η Ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει ως στόχο να πετύχει 130g CO2 ανά χιλιόμετρο.

Το σχέδιο του αεροπλάνου περιέχει μερικές ειδικές προδιαγραφές που θα το κάνουν πιο φιλικό προς το περιβάλλον:

Ειδικές μηχανές στο πίσω μέρος του αεροσκάφους όπου θα έχουν ασυναγώνιστη περιβαλλοντική απόδοση. Να σημειωθεί ότι η τοποθέτηση μιας τόσο μεγάλης μηχανής είναι πολύ δύσκολο να μπει κάτω από το πτερό ενός κανονικού αεροσκάφους. Για αυτό το λόγο οι ειδικές μηχανές στο πίσω μέρος του αεροσκάφους αποτελούν τη μόνη λύση.

Το σχέδιο και το υλικό του αεροπλάνου θα προσφέρει χαμηλότερο βάρος.

Η μείωση της ηχορύπανσης αναμένεται να επιτευχθεί από ένα κιβώτιο ταχυτήτων που θα βρίσκεται ανάμεσα στη μηχανή και τους ανοιχτούς έλικες. Έτσι ο θόρυβος θα είναι υποηχητικός κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και της απογείωσης.

Το υλικό του αεροπλάνου θα αποτελείται από προηγμένα υλικά που θα ελαττώσουν το βάρος (παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιούνται στα Boeing 787). Υπολογίζεται ότι το αεροσκάφος θα είναι κατά 27% πιο επαρκές στον τομέα των καυσίμων σε σύγκριση με τα αεροπλάνα που θα αντικαταστήσει.

Θα χρειαστούν πολλές αλλαγές στην τεχνολογία για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων από την αεροπορία μέχρι το 2050.Το «easyJet ecoJet» είναι το πρώτο αεροσκάφος που θα πάρει μέρος σε αυτές τις αλλαγές και μπορεί να πρωτοπορήσει στην σταθεροποίηση των εκπομπών ρύπων στα επίπεδα του 2005 μέχρι και το 2035.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.