ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Βακάκης(JUMBO): Τι είπε για Κυριακές και φοβικό κλίμα στην οικονομία

20:15 - 21 Ιαν 2020 | Επιχειρήσεις
Βακάκης(JUMBO): Τι είπε για Κυριακές και φοβικό κλίμα στην οικονομία
«Δε θέλω να πρωτοστατήσω στο να δουλεύουμε τις Κυριακές. Αν η κοινωνία επιλέξει στο όνομα των ανέργων ή στο όνομα των καταναλωτών να λειτουργούν τα καταστήματα τις Κυριακές, θα ακολουθήσουμε δυσάρεστα». Αυτό τόνισε ο πρόεδρος του ομίλου Jumbo, Απόστολος Βακάκης κατά τη διάρκεια της σημερινής Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ομίλου, απαντώντας στις αιτιάσεις που διατυπώθηκαν μετά την ανακοίνωση για κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων σε Πρέβεζα και Κατερίνη.

«Σε αυτό το κομμάτι είμαι κατηγορηματικός. Αν έχουμε την πολυτέλεια να μη δουλεύουμε τις Κυριακές δεν πρέπει να δουλεύουμε ούτε τις Δευτέρες, ούτε τις Τετάρτες» επεσήμανε και μιλώντας συγκεκριμένα για Πρέβεζα και Κατερίνη τόνισε ότι «πρόκειται για τουριστικές ζώνες, στις οποίες όλοι δουλεύουν τις Κυριακές. Συνεπώς πρέπει να δουλεύουμε κι εμείς. Δε θα μπορούσαμε να έχουμε τέτοια έπαρση και να μη δουλεύουμε».

Οι όροι της αγοράς θα κρίνουν το άνοιγμα κι άλλων καταστημάτων τις Κυριακές

Στη συνέχεια ο κ. Βακάκης έκανε λόγο για «παραποίηση της πραγματικότητας και θέατρο του παραλόγου», καθώς όπως εξήγησε στις συγκεκριμένες περιοχές δουλεύουν για χρόνια όλες τις Κυριακές και «δεν είναι σωστό να δουλεύουν οι μισοί και οι άλλοι μισοί όχι. Η ανάγκη της αγοράς μας οδηγεί να είμαστε ενεργοί εκεί που είναι και οι άλλοι, καθώς σε αντίθετη περίπτωση χάνεις τον καταναλωτή. Το καθαρά επιχειρηματικό κομμάτι είναι ασύμφορο. Η επιλογή αυτή δεν είναι κερδοφόρος και ελήφθη από το σύνολο, του οποίου μέρος είμαστε κι εμείς». «Το δίλημμά μας» συνέχισε ο πρόεδρος των Jumbo «ήταν αν έπρεπε να διώξουμε τον κόσμο τον Δεκέμβριο και να τον επαναπροσλάβουμε το καλοκαίρι ή να διατηρήσουμε το προσωπικό όλο το έτος. Όπως είναι λογικό, αν δε λειτουργήσουμε, θα διώξουμε κόσμο». Ακολούθως ο πρόεδρος των Jumbo ανέφερε ότι «όπου επιτραπεί, βάσει της νομοθεσίας και σύμφωνα με τους όρους της αγοράς, όπως ισχύει σε Κατερίνη και Πρέβεζα» θα ανοίξουν κι άλλα καταστήματα τις Κυριακές.

Το παράδειγμα του εκπτωτικού χωριού και τα Χανιά

Μάλιστα ο κ. Βακάκης μίλησε συγκεκριμένα και για το εκπτωτικό χωριό στην Αττική και είπε ότι «αν δουλεύει τις Κυριακές, θα δουλεύουμε κι εμείς», ενώ αναφερόμενος στα Χανιά, υπογράμμισε ότι «έχει εγκριθεί η λειτουργία τις Κυριακές, αλλά μόνο στον κεντρικό δρόμο της πόλης. Θα πρέπει να αλλάξει αυτό. Πρέπει να υπάρξει ισοπολιτεία: Ή όλοι ή κανένας».

«Έρχονται αλλαγές στην αγορά»

Ο πρόεδρος των Jumbo, σημείωσε, επίσης, πως «θα αναμορφωθεί ο τρόπος λειτουργίας της αγοράς. Τα καταστήματα θα είναι λιγότερα στο μέλλον και οι εργαζόμενοι περισσότεροι στα καταστήματα που θα παραμείνουν. Έρχονται αλλαγές στο ελληνικό γίγνεσθαι», προσθέτοντας, ωστόσο πως δεν είναι «φαν» των αλλαγών και τα jumbo δεν επιθυμούν να παίξουν πρωταγωνιστικό ρόλο σε μία τέτοια διαδικασία.

Αιχμηρή κριτική στην «τρομολαγνεία»

Το «φοβικό περιβάλλον που καλλιεργείται καθημερινά» στη χώρα μας στηλίτευσε ο Απόστολος Βακάκης, αναφερόμενος στο κλίμα γύρω από τις σχέσεις της χώρας μας με την Τουρκία. Ειδικότερα, επεσήμανε ότι «λειτουργούμε και στην Κύπρο, όπου γίνονται τουρκικές γεωτρήσεις και δε βλέπουμε την υστερία που βλέπουμε εδώ. Ο χώρος της αγοράς θα πρέπει να είναι προσεκτικός. Η περίοδος δημιουργίας που εξαγγέλλεται θα πρέπει να αφήσει εκτός την κινδυνολογία, καθώς είναι πιθανό το έδαφος, στο οποίο θέλουμε να σπείρουμε την ανάπτυξη να είναι ποδοπατημένο».

Guidance 5-6%

Μιλώντας για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου, ο κ. Βακάκης ανέφερε ότι ο guidance για την ανάπτυξη το 2020 είναι στο 5%-6%, ενώ εκτίμησε ότι δε θα υπάρξει σημαντική ανάπτυξη στην Ελλάδα και το ευρωπαϊκό νόμισμα θα παραμείνει στα σημερινά επίπεδα. Διαπίστωσε, ωστόσο, «σοβαρές προσπάθειες από την κυβέρνηση να ενισχύσει την ψυχολογία της αγοράς, η οποία, όμως έρχεται σε αντίθεση με το φοβικό κλίμα».

Η καλή πορεία του Ιανουαρίου και το πρώτο τεστ

Αναφορικά με την πορεία του Ομίλου Jumbo στο εγγύς μέλλον, ο Απόστολος Βακάκης επεσήμανε ότι «μετά το ξύλο που φάγαμε τον Δεκέμβριο, ο Ιανουάριος μοιάζει με βάλσαμο και πάμε εκνευριστικά καλά. Δεν έχει πιάσει ακόμη η τρομολαγνεία στο λαό. Το πρώτο τεστ θα είναι το Πάσχα και η πορεία του πρώτου τετραμήνου. Είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι και θέλουμε να παγιώσουμε την ανάπτυξή μας».

Αύξηση πωλήσεων για τη χρήση που έκλεισε

Κατά τη διάρκεια της έκτακτης γενικής συνέλευσης, η διοίκηση του Ομίλου ενημέρωσε τους μετόχους για την εξέλιξη των πωλήσεων, μετά την ολοκλήρωση της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.

Συνολικά οι πωλήσεις του Ομίλου για την υποδωδεκάμηνη οικονομική χρήση από 1ης Ιουλίου έως 31η Δεκεμβρίου 2019 ανήλθαν σε 512,5 εκ. ευρώ περίπου από 476,8 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι σημειώνοντας αύξηση +7,5%.

Η αύξηση των πωλήσεων καταγράφηκε παρά το γεγονός ότι συνολικά ο τομέας των παιχνιδιών δεν έδειξε την ίδια δυναμική σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο για τον μήνα Δεκέμβριο.

Το «αγκάθι» των ακριβών παιχνιδιών και ο ανταγωνισμός

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Βακάκης και για τον τομέα των ακριβών παιχνιδιών. Όπως παρατηρήθηκε, τα παιδιά της εποχής μας «μεταναστεύουν» πιο νωρίς σε προτάσεις όπως τηλέφωνα, μουσική κτλ, μειώνοντας την δυναμική της ζήτησης για το ακριβό παιχνίδι. Η διοίκηση του Ομίλου, είχε από καιρό επισημάνει αυτή την νέα τάση της αγοράς παιχνιδιών με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πρόβλημα υπερ-αποθεματοποίησης ξεκινώντας την νέα χρονιά. «Είχαμε δει αυτήν την τάση, είχαμε χαράξει την ανάλογη στρατηγική και δεν είχαμε κάποιο πρόβλημα». Ωστόσο, συμπλήρωσε ότι «ο ανταγωνισμός κανιβαλίζει την κατάσταση, προσφέρει εκπτώσεις που αγγίζουν το 30% στο ακριβό παιχνίδι και ουσιαστικά το χαρίζει».

Υπό αυτό το πρίσμα, η διατήρηση του ρυθμού αύξησης πωλήσεων +7,5% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρήση συνιστά εξαιρετική επιτυχία πρόβλεψης και διαχείρισης, επισημαίνει ο Όμιλος Jumbo.

Τα αποτελέσματα στις αγορές του εξωτερικού

Αναμφισβήτητα, καθοριστικό ρόλο στην επίδοση αυτή του Ομίλου διαδραμάτισαν εκτός από την ανταπόκριση των καταναλωτών στις Jumbo προϊοντικές προτάσεις και η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην ελληνική και κυπριακή αγορά, αναφέρεται από τον Όμιλο Jumbo. 

Αναλυτικότερα:

  • Oι καθαρές πωλήσεις της μητρικής (χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές), σημείωσαν αύξηση +4% περίπου ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων στην Ελλάδα ήταν αυξημένες κατά +3% περίπου.
  • Οι πωλήσεις στην Κύπρο αυξήθηκαν πάνω από +4%
  • Οι πωλήσεις στη Βουλγαρία αυξήθηκαν κατά +7% περίπου

Προφανώς σημαντική ήταν η συνεισφορά της δυναμικής αγορά της Ρουμανίας όπου το ποσοστό αύξησης των πωλήσεων ξεπέρασε το +20%

Με τη λειτουργία του ιδιόκτητου υπερ-καταστήματος (14.000 τμ περίπου) στο Brasov της Ρουμανίας τον Νοέμβριο 2019, το δίκτυο καταστημάτων του Ομίλου Jumbo έφτασε τα 80 καταστήματα.

Από αυτά τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία και 14 στη Ρουμανία ενώ ο Όμιλος διαθέτει και το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr στην Ελλάδα.

Το μέρισμα

Η Έκτακτη γενική συνέλευση μετόχων του Ομίλου εγκαινίασε οριστικά την περίοδο των οικονομικών χρήσεων που στο εξής θα ξεκινούν την 1η Ιανουαρίου και θα ολοκληρώνονται την 31η Δεκεμβρίου κάθε χρόνου.

Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση με συμμετοχή μετόχων που εκπροσωπούν το 78% περίπου ενέκρινε τη διανομή προμερίσματος για την υποδωδεκάμηνη εταιρική χρήση από την 1η Ιουλίου έως την 31η Δεκεμβρίου 2019.

Το μέρισμα για τη χρήση που έκλεισε το Δεκέμβριο του 2019 ανέρχεται σε 0,2820 Ευρώ ανά μετοχή και αντιστοιχεί στο 50% του ετήσιου μερίσματος της οικονομικής χρήσης που έληξε την 30.6.2019, προσαυξημένο κατά 20%.

Το μέρισμα αυτό θα διανεμηθεί σε δύο φάσεις:

  1. Στις 30.01.2020 θα καταβληθούν 0,220 Ευρώ ανά μετοχή, από τα φορολογημένα έκτακτα αποθεματικά που δημιουργήθηκαν από μη διανεμηθέντα κέρδη της εταιρικής χρήσης 1.7.2014 έως 30.6.2015 όπως ενέκρινε η Έκτακτη Γενική Συνέλευση στις 21.01.2020
  2. Το υπόλοιπο 0,062 Ευρώ ανά μετοχή, θα πρέπει πρώτα να εγκριθεί με απόφαση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης, η οποία θα πραγματοποιηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του έτους 2020.

Οι επόμενες κινήσεις

Ο σχεδιασμός της διοίκησης προβλέπει ότι μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου 2020, στο δίκτυο καταστημάτων θα προστεθεί ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (9.000 τ.μ. περίπου). Όσον αφορά την Κύπρο πέρα από την έναρξη ενός νέου υπερ- καταστήματος στην Λευκωσία (11.000 τ.μ. περίπου) θα ξεκινήσει και το ηλεκτρονικό κατάστημα.

Επίσης, θα λειτουργήσει στην Craiova (12.000 τ.μ. περίπου), στη Ρουμανία ένα νέο ιδιόκτητο κατάστημα ενώ στο ίδιο συγκρότημα θα στεγαστούν αποθήκες και οι υπηρεσίες για το e - jumbo της Ρουμανίας (33.000 τ.μ. περίπου).

Ο Όμιλος, μέσω συνεργασιών, έχει παρουσία με 26 καταστήματα που φέρουν το σήμα της JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 13:31 - 22 Ιαν 2020
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.