ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης για ΒΔ Οδό

15:35 - 24 Ιουλ 2007 | Επιχειρήσεις
Σε εφαρμογή τίθεται από τον προσεχή Δεκέμβριο η κατασκευή της Βορειοδυτικής Οδού Πελοποννήσου (Ελευσίνα - Κόρινθος- Πάτρα -Πύργος-Τσακώνα) σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης για την κατασκευή του έργου η οποία υπογράφηκε σήμερα.

Πρόκειται για ένα έργο - μαμούθ μήκους 365 χλμ. το οποίο υλοποιείται με την μέθοδο της παραχώρησης και την κατασκευή του οποίου έχει αναλάβει ο Όμιλος «ΑΠΙΟΝ ΚΛΕΟΣ» στον οποίο συμμετέχουν οι εταιρείες: VINCI S.A., ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΔΟΜΙΚΗ - ΤΕΒ Α.Ε., ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε., HOCHTIEF Projektentwicklung GMBH, ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ.

Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται στα 2,8 δισ. ευρώ. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 550 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 20% του συνολικού κόστους, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το έργο, μετά την κύρωση της σύμβασης στη Βουλή, θα αρχίσει να κατασκευάζεται τον προσεχή Δεκέμβριο. Παράλληλα σήμερα υπογράφηκαν και οι 70 δανειακές συμβάσεις μεταξύ του παραχωρησιούχου και των τραπεζών για την χρηματοδότηση του έργου.   

Στις υποχρεώσεις του παραχωρησιούχου περιλαμβάνονται και η λειτουργία και συντήρηση των δρόμων της παραχώρησης, έναντι είσπραξης διοδίων. Και σε αυτό το έργο θα ισχύσει το σύστημα της χρέωσης ανάλογα με την διανυομένη απόσταση με το κόστος ανά χλμ. να ανέρχεται σε 0,04 ευρώ.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρησης είναι 70 μήνες.

Με αφορμή την υπογραφή της σχετικής σύμβασης παραχώρησης ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σουφλιάς, δήλωσε ότι  «Με την υπογραφή και αυτής της σύμβασης ολοκληρώνουμε όλους τους διαγωνισμούς για τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους. Οι «Δρόμοι Ανάπτυξης», δηλαδή τα 1.417 χλμ. σύγχρονων και ασφαλών αυτοκινητοδρόμων, αρχίζουν επιτέλους να κατασκευάζονται ανατρέποντας τα δεδομένα  ανάπτυξηςτης χώρας.Δημιουργούνται νέες σύγχρονες υποδομές για ταχύρυθμη ανάπτυξη και έξοδο από την απομόνωση μεγάλων περιοχών της περιφέρειας».

Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά:

* Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου, όπως έχουμε ονομάσει τον άξονα Ελευσίνα - Κόρινθος -Πάτρα -Πύργος -Τσακώνα, είναι ένα τεράστιο έργο και από πλευράς κόστους και από πλευράς δυσκολίας. Ο προϋπολογισμός του είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της Αττικής οδού και της γέφυρας Ρίου -ντιρρίου μαζί.

*Από τεχνικής πλευράς είναι ένα ιδιαίτερα απαιτητικό έργο συνολικού μήκους 365,4 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 283,7 χλμ. θα κατασκευαστούν από την αρχή και τα υπόλοιπα 81,7 χλμ. θα βελτιωθούν και θα αναβαθμιστούν σε αυτοκινητόδρομους υπάρχοντα τμήματα της οδού.

*Πάνω απ’ όλα όμως, είναι ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την ανάπτυξη της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, που το περίμενε ολόκληρη η Νοτιοδυτική Ελλάδα δεκαετίες τώρα.

Η Βορειοδυτική Οδός Πελοποννήσου ανήκει στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο των σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων και οι προδιαγραφές της είναι καλύτερες από αυτές που ορίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Από την αρχική προκήρυξη προβλεπόταν το πλάτος της να είναι 24,5 μέτρα, όποια κι αν ήταν η χάραξη. Τελικά, ο δρόμος από Κόρινθο έως Πάτρα θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε ρεύμα και με διαχωριστική νησίδα ασφαλείας ανάμεσα στα δύο ρεύματα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο δρόμος αυτός θα εξυπηρετεί άνετα, με πλήρη ασφάλεια, υπερτριπλάσια κίνηση πό τη σημερινή και θα επιτρέπει σε όλα τα σημεία του την ανάπτυξη ταχύτητας 120 χλμ. την ώρα.

Σε ότι αφορά τις αποκλειστικές προθεσμίεςγια την ολοκλήρωση τμημάτων του έργου, αυτές έχουν ως εξής:

- Εντός 42 μηνών: ολοκληρώνεται το τμήμα Κόρινθος -Πάτρα - Πύργος και η αναβάθμιση του Τμήματος Ελευσίνα – Κόρινθος

Το υπόλοιπο τμήμα Πύργος - Τσακώνα μήκους 90 χλμ. θα περαιωθεί μέσα στη συνολική προθεσμία των 70 μηνών.

Βασικά στοιχεία του Έργου

Η Βορειοδυτικό Οδός Πελοποννήσου (Οδικός ’ξονας Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα και Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα) έχει συνολικό μήκος 365,4 χλμ. και το έργο παραχώρησης περιλαμβάνει :

α) Την κατασκευή νέων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 283,7 χλμ.

β) Την συμπλήρωση καιβελτίωση υφιστάμενων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου συνολικού μήκους 81,7 χλμ.

Αναλυτικότερα :

α) Η κατα

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.