Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Έτσι, με τον Βίκτωρα Τροκούδη στο «τιμόνι», η Plum κάνει την αποταμίευση ευκολότερη και τις επενδύσεις προσβάσιμες σε όλους, αφού, με τη χρήση «έξυπνων» αλγορίθμων, προσφέρει μία ελκυστική εναλλακτική έναντι των παραδοσιακών εργαλείων και βοηθά τους χρήστες της εφαρμογής να αξιοποιούν το κεφάλαιό τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
H Plum «αύριο»
Σε μία ειδική συνέντευξη Τύπου, η διοίκηση της εταιρείας εξήγησε τη στρατηγική και τους στόχους που έχουν τεθεί για το επόμενο διάστημα, με βασική συνισταμένη τους την επιδίωξη της Plum να κάνει την εμπειρία των χρηστών της εφαρμογής όσο το δυνατόν καλύτερη, βοηθώντας τους να διαχειρίζονται τα χρήματά τους εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Βασικός στόχος της εταιρείας είναι η διεύρυνση του πελατολογίου της στην Ελλάδα στο 1 εκατομμύριο χρήστες μέχρι το 2030, ενώ σήμερα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, διαθέτει 2,5 εκατομμύρια χρήστες, το 30% εκ των οποίων χρησιμοποιεί μία εκ των δύο προσφερόμενων επί πληρωμή υπηρεσιών (pro και premium).
Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας, δεν είναι να επεκταθεί σε νέες αγορές, αλλά να εδραιώσει και να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της στην Ελλάδα και τη Γαλλία, ενώ στο μέλλον δεν αποκλείεται να επιχειρήσει να διεισδύσει και στις αγορές της Γερμανίας και της Αυστρίας.
Σημειώνεται πως μέχρι σήμερα, η εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε 10 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας, της Ιρλανδίας, της Ισπανίας, του Βελγίου, της Ολλανδίας, της Ελλάδας, της Κύπρου, της Πορτογαλίας και της Ιταλίας.
Παράλληλα, η Plum εκτιμά ότι η χρήση του 2025 θα είναι κερδοφόρα σε επίπεδο EBITDA, ενώ στα πλάνα της δεν συμπεριλαμβάνεται, προς το παρόν, κάποιος νέος γύρος χρηματοδότησης, αλλά ούτε και νέες συνεργασίες για προϊόντα που δεν διαθέτει (όπως, πιστώσεις, δάνεια, κλπ.), αφού βασικός στόχος είναι να αναπτυχθεί η αμοιβαία επωφελής συνεργασία με τη Eurobank.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας τους, η τράπεζα Eurobank έχει επενδύσει στην εταιρεία 10 εκατ. ευρώ, αποκτώντας μειοψηφικό ποσοστό. Συνολικά, η Plum έχει συγκεντρώσει πάνω από 56 εκατομμύρια λίρες από θεσμικούς επενδυτές και επενδυτές αγγέλους. Σε αυτό περιλαμβάνεται και μια χρηματοδότηση 16 εκατομμυρίων λιρών στη Σειρά B το 2024. Έτσι, σήμερα, μετά και από τον τελευταίο γύρω χρηματοδότησης, η αποτίμηση της Plum βρίσκεται στα 150 εκατομμύρια λίρες.
Plum – Eurobank: Μία ισχυρή συμμαχία
Για την αμοιβαία επωφελή συνεργασία ανάμεσα στη Eurobank και την Plum μίλησαν στην συνέντευξη Τύπου ο CEO της Plum, Βίκτωρας Τροκούδης και ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής του Ομίλου Eurobank, Απόστολος Καζάκος. Όπως είπε, ο κ. Καζάκος η συνεργασία με την Plum δίνει στην Eurobank την ευκαιρία να προσφέρει παραπάνω υπηρεσίες στους πελάτες της, τη στιγμή, δε, που η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι πλέον άρρηκτα συνδεδεμένη με το digital banking. Την ίδια στιγμή, τα οφέλη πολλαπλασιάζονται, όπως εξήγησε, από το γεγονός ότι η fintech start-up εταιρεία εξειδικεύεται σε ζητήματα αποταμίευσης, παρέχει πρόσβαση στην αποταμίευση και τις επενδύσεις με ένα εναλλακτικό, πιο εύκολο και καινοτόμο μοντέλο, ενώ παράλληλα απευθύνεται σε ένα διαφορετικό κοινό.
Ο κ. Τροκούδης, από την πλευρά του, τόνισε ότι η συνεργασία με την Eurobank, ένα από τα κορυφαία χρηματοοικονομικά ιδρύματα της Ευρώπης, παρέχει στην Plum την ευκαιρία να προσφέρει στο μέλλον περισσότερες υπηρεσίες και προϊόντα από αυτά που ήδη έχει, αλλά και να προσεγγίσει πιο γρήγορα και άμεσα το ελληνικό κοινό. Όπως υπογράμμισε, μάλιστα, ο CEO της Plum, στόχος της εταιρείας είναι να φέρει κι άλλα αποταμιευτικά προϊόντα και να γίνει ένας local παίχτης στην Ελλάδα, που θα βοηθά στο «slow money», δηλαδή στην εξοικονόμηση χρημάτων και την αποταμίευση, σε αντίθεση με άλλες fintech εταιρείες.
Η συμβολή της Plum στην αποταμίευση με «σύμμαχο» την AI
Όπως συζητήθηκε στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Plum, η αποταμίευση παραμένει μια διαδικασία που απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και οργάνωση για πολλούς Έλληνες και συχνά παραμελείται λόγω των καθημερινών οικονομικών πιέσεων. Αυτό το πρόβλημα έρχεται να λύσει η start up εταιρεία, προσφέροντας έξυπνες λύσεις για την προώθηση της αποταμίευσης και καθιστώντας την διαδικασία ευκολότερη, αυτόματη και ενθαρρυντική, ενώ βοηθά τους χρήστες να αντιμετωπίζουν σημαντικές οικονομικές προκλήσεις.
Παράλληλα, πέραν του ότι περίπου το 30% των Ελλήνων αποταμιεύει σε λογαριασμό ταμιευτηρίου ή καταθέσεων (με ένα 21% να προτιμά να κρατά τα χρήματα στο σπίτι), η έλλειψη χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια όσον αφορά την αποταμίευση και τις επενδύσεις. Έτσι, παρόλο που το 83% των Ελλήνων προσπαθεί να παρακολουθεί τις δαπάνες του, λιγότερο από το 50% χρησιμοποιεί εργαλεία για να το κάνει.
Την ίδια στιγμή, ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους Έλληνες, καθώς πάνω από το 55% πιστεύει ότι τα χρήματα υπάρχουν για να δαπανώνται, και το 37% ζει για το παρόν χωρίς να σκέφτεται το μέλλον, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.
Η εφαρμογή Plum, λοιπόν, έχει σχεδιαστεί για να κάνει τη διαχείριση των οικονομικών προσιτή, κατανοητή και διασκεδαστική για όλους, ακόμα και για εκείνους που δεν έχουν καμία προηγούμενη εμπειρία στη διαχείριση χρημάτων. Μέσω της αυτοματοποίησης της αποταμίευσης, η εφαρμογή βοηθά τους χρήστες να αποταμιεύουν μικρά ποσά χωρίς να το σκέφτονται, κάνοντάς τους πιο συνειδητοποιημένους σχετικά με τη χρηματοοικονομική τους συμπεριφορά.
Η Plum διευκολύνει τη διαδικασία εξοικονόμησης χρημάτων μέσω 7 αυτόματων κανόνων αποταμίευσης, βοηθώντας τους χρήστες να βάζουν στην άκρη χρήματα χωρίς να χρειάζεται να παίρνουν συνειδητές αποφάσεις κάθε φορά. Η εφαρμογή μπορεί να αποταμιεύει μικρά ποσά καθημερινά ή εβδομαδιαία, προσαρμοσμένα στο διαθέσιμο υπόλοιπο του χρήστη, χωρίς να απαιτείται ενεργή συμμετοχή. Έτσι, ακόμη και οι χρήστες που δυσκολεύονται να αποταμιεύσουν λόγω περιορισμένων οικονομικών ή άλλων παραγόντων, μπορούν να το κάνουν χωρίς άγχος ή πίεση.
Ενθάρρυνση της επένδυσης
Στην ουσία, η εφαρμογή της Plum βοηθά τους χρήστες διπλά: (α) να εξοικονομούν χρήματα, μέσα από τους 7 κανόνες αυτόματης αποταμίευσης και (β) να επενδύουν μέσω του Plum Interest, EFTs ή μετοχών.
Η αποταμίευση χρημάτων στον τραπεζικό λογαριασμό, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, δεν συνιστά την πιο αποδοτική στρατηγική για τη μεγιστοποίηση του πλούτου. Σχεδόν το 44% των Ελλήνων δηλώνει ότι δεν γνωρίζει πώς να αποταμιεύσει ή να επενδύσει μακροπρόθεσμα, και μόνο το 10% κατέχει επενδυτικά προϊόντα, σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ.
Η Plum, όπως συζητήθηκε, προσφέρει μια λύση για αυτήν την ανάγκη, δίνοντας στους χρήστες τη δυνατότητα να επενδύσουν μικρά ποσά σε ETFs, χωρίς την ανάγκη προηγούμενης εμπειρίας ή εξειδικευμένων γνώσεων. Προσφέροντας διαφοροποιημένα ETFs που έχουν δημιουργηθεί από έμπειρους διαχειριστές κεφαλαίων, διευκολύνει τους ανθρώπους να αναλάβουν το επίπεδο κινδύνου που είναι κατάλληλο για αυτούς, να επενδύσουν στους τομείς και τις γεωγραφικές περιοχές που τους ενδιαφέρουν, και να τους δοθεί η ευκαιρία να κάνουν τα χρήματά τους να αποδίδουν περισσότερο μακροπρόθεσμα.
Το Plum Interest βασίζεται σε ένα αμοιβαίο κεφάλαιο χρηματαγοράς της BlackRock και προσφέρει απόδοση που τείνει να ακολουθεί στενά το βασικό επιτόκιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας με πολύ χαμηλό ρίσκο, βοηθώντας τους χρήστες να μεγιστοποιήσουν τις αποδόσεις των χρηματικών τους αποθεμάτων.
Η εφαρμογή προσφέρει πρόσβαση στους χρήστες ακόμη και σε μετοχές ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως, ενώ τους δίνει τη δυνατότητα να επενδύουν ακόμη και με ελάχιστο αρχικό κεφάλαιο, όπως το 1 ευρώ, αγοράζοντας στην ουσία ένα τμήμα μίας μετοχής, η αποτίμηση της οποίας μπορεί να αγγίζει κάποιες χιλιάδες ευρώ. Προς το παρόν, η Plum προσφέρει έως και 45 ETFs και έως 3.000 αμερικανικές μετοχές, όπως η Amazon, η Meta, η Tesla, κ.ά.
Μάλιστα, συγκεντρώνοντας όλα αυτά τα προσεκτικά επιλεγμένα κεφάλαια και μετοχές σε μία πλατφόρμα, η Plum διευκολύνει τους χρήστες να βρουν την κατάλληλη επένδυση, αντί να χρειάζεται να χρησιμοποιούν πολλαπλές πλατφόρμες.
Έτσι, μέσα από τις έξυπνες λύσεις που προτείνει, η Plum ενδυναμώνει τους χρήστες να αναπτύξουν μια πιο στρατηγική προσέγγιση στην αποταμίευση και τις επενδύσεις, ενθαρρύνοντάς τους να σκέφτονται μακροπρόθεσμα και να θέτουν σαφείς στόχους για το μέλλον τους, ενώ παράλληλα προάγει την οικονομική τους ευημερία.
Οι συνδρομές της Plum διαχωρίζονται σε τρία επίπεδα: Basic, Pro και Premium. Παράλληλα, η Υποστήριξη Πελατών είναι διαθέσιμη 7 ημέρες την εβδομάδα και αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη. Το AI assistant είναι διαθέσιμο επί 24ώρου βάσεως και, όπως διαπίστωσε η ομάδα της εταιρείας, είναι πολύ αποτελεσματικό, αφού λύνει τουλάχιστον το 50% των προβλημάτων που προκύπτουν, ενώ το feedback από τους πελάτες δείχνει ότι μένουν ικανοποιημένοι.
Ο CEO της Plum, Βίκτωρας Τροκούδης, τόνισε, μεταξύ άλλων πως «η ανάγκη για μακροχρόνια οικονομική ανθεκτικότητα ίσως δεν έχει γίνει ποτέ πιο σαφής, δεδομένων των πρόσφατων υψηλών επιπέδων πληθωρισμού. Για αυτό το λόγο δημιουργήσαμε την Plum, για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν αυτό το πρόβλημα, εξασφαλίζοντας ότι η διαχείριση των χρημάτων τους είναι αυτοματοποιημένη και ότι το οικονομική τους μέλλον φροντίζεται».
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που φέρνουμε την Plum στην Ελλάδα και βοηθάμε τους ανθρώπους εδώ να διαχειριστούν τα οικονομικά τους, έχοντας ήδη ιδρύσει γραφείο στην Αθήνα και απασχολώντας περισσότερα από 80 άτομα», είπε ακόμη ο επικεφαλής της εταιρείας, προσθέτοντας ότι «οι πρόσφατες επιτυχημένες κυκλοφορίες προϊόντων μας τόσο στην ΕΕ όσο και στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ανοίξει τον δρόμο για την Plum να εξασφαλίσει μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα.»
Μέχρι σήμερα, η Plum έχει βοηθήσει περισσότερους από 2 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη να βάλουν στην άκρη πάνω από 3 δισεκατομμύρια λίρες, ενώ παράλληλα απασχολεί 230 εργαζόμενους στα γραφεία της στην Αθήνα, την Λευκωσία και το Λονδίνο, όπου είναι και η έδρα της.
Τώρα, με συνοδοιπόρο τη Eurobank, η Plum ανυπομονεί, όπως είπε ο Βίκτωρας Τροκούδης, να προσεγγίσει νέους πελάτες στην Ελλάδα και στην Κύπρο και να τους ενδυναμώσει «στην εμπειρία του ταξιδιού οικοδόμησης πλούτου».
Ηλιάνα Χατζηδημητρίου