ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

PWC: Θετικές οι επιπτώσεις της παγκοσμιοποίησης στις επιχειρήσεις

17:03 - 30 Ιαν 2006 | Επιχειρήσεις
Η παγκοσμιοποίηση θα έχει θετικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με την 9η ετήσια παγκόσμια έρευνα της PricewaterhouseCoopers για τα ανώτατα στελέχη (CEO).
Καθώς οι εταιρείες επεκτείνονται σε όλο τον πλανήτη, και ειδικότερα στις ραγδαία αναπτυσσόμενες οικονομίες της Βραζιλίας, Ρωσίας, Ινδίας και Κίνας, γνωστές και ως χώρες BRIC από τα αρχικά τους στα αγγλικά, σύμφωνα με την 9η ετήσια παγκόσμια έρευνα της PricewaterhouseCoopers για τα ανώτατα στελέχη (CEO), ο πρωταρχικός σκοπός τους είναι πλέον η ανεύρεση νέων πελατών, και όχι μόνο οι περικοπές κόστους. Σχεδόν τα δύο τρίτα των 1.410 ανωτάτων στελεχών, περιλαμβανομένων και Ελλήνων CEO, που συμμετείχαν στην έρευνα πιστεύουν ότι η παγκοσμιοποίηση θα έχει θετικές επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις τους τα επόμενα τρία χρόνια. Τα ανώτατα στελέχη αναφέρουν την ύπαρξη υπέρμετρων νομοθετικών ρυθμίσεων ως τον κυριότερο φραγμό για την παγκοσμιοποίηση (64%), ενώ ακολουθούν οι εμπορικοί φραγμοί/προστατευτισμός (63%), η πολιτική αστάθεια (57%), και τα κοινωνικά ζητήματα (56%). Η τρομοκρατία (48%) και η οργανωμένη αντίσταση στην παγκοσμιοποίηση (21%) βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις της λίστας με τα προβλήματα για την επέκταση των εταιρειών σε παγκόσμιο επίπεδο. "Η μείωση του κόστους δεν αποτελεί πλέον τον μοναδικό σκοπό της παγκοσμιοποίησης. Στη νέα φάση της παγκόσμιας επέκτασής τους, οι εταιρείες εστιάζουν στην ανεύρεση και εξυπηρέτηση νέων πελατών στις αναπτυσσόμενες αγορές όλου του κόσμου", δηλώνει ο Samuel A DiPiazza, Jr., Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της PricewaterhouseCoopers. "Οι οικονομίες της Βραζιλίας, Ρωσίας, Ινδίας και φυσικά της Κίνας, κάποτε θεωρούνταν κατά βάση πηγές παραγωγής χαμηλού κόστους. Ωστόσο, σήμερα προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης τόσο για πολυεθνικές, όσο και για τοπικές εταιρείες, ενώ συγχρόνως παράγουν μία νέα γενιά σοβαρών ανταγωνιστών σε παγκόσμιο επίπεδο". Συνολικά το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η εταιρεία τους σχεδιάζει να δραστηριοποιηθεί σε μία τουλάχιστον από τις χώρες BRIC, κατά τα τρία ερχόμενα χρόνια. Όπως ήταν αναμενόμενο, το 78% αυτών των ανωτάτων στελεχών επιλέγουν την Κίνα ως την αγορά με τις περισσότερες ευκαιρίες, ενώ έπεται η Ινδία (64%), και ακολουθεί η Ρωσία (48%) και η Βραζιλία (46%). Οι CEOs, πιστεύουν ότι η Κίνα (52%) και η Ινδία (28%) αποτελούν τις σοβαρότερες ανταγωνιστικές απειλές για τις άλλες αγορές. Τα ανώτατα στελέχη των χωρών BRIC προσδιόρισαν το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα στην ποιότητα και την παραγωγικότητα των εργατικών δυναμικών τους, καθώς και στην πολιτική σταθερότητα και την εγγύτητά τους στις μεγάλες καταναλωτικές αγορές.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.