ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Πήρε τα… πάνω της» η Αττική Οδός

08:11 - 06 Απρ 2016 | ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
«Πήρε τα… πάνω της» η Αττική Οδός
Αύξηση, έστω και οριακή της τάξεως του 2%, της κυκλοφορίας στην Αττική Οδό καταγράφηκε για πρώτη φορά από το 2009. Μικρές αυξήσεις παρουσίασε η κυκλοφορία και στις εθνικές οδούς στο δεύτερο μισό του 2015, ύστερα από χρόνια μείωσης.

Το 2015 η μέση ετήσια κυκλοφορία ήταν 201.000 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση (2%) για πρώτη φορά έπειτα από αρκετά χρόνια. Οι επιδόσεις αυτές φέρεται να αποδίδονται, σε έναν βαθμό, στη δυναμική που η οικονομία εμφάνισε το 2014- οπότε η καταναλωτική εμπιστοσύνη, όπως και σημαντικοί οικονομικοί δείκτες κατέγραψαν βελτίωση- και συνεχίστηκε μέχρι και τους πρώτους έξι μήνες του 2015. Κατά άλλες πλευρές όμως, το γεγονός δεν αποδίδεται, στην άνθιση της οικονομίας, αλλά στη μείωση της τιμής της βενζίνης, που φαίνεται ότι ενθάρρυνε πολλούς οδηγούς.

Παρά όμως, την αύξηση κατά 2% της κίνησης, η Αττική Οδός δεν θα μπορούσε να μην επηρεαστεί από την εκτεταμένη πολιτική αστάθεια, τα capital controls και την υποχώρηση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης. 

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κυκλοφοριακός όγκος στον αυτοκινητόδρομο, που εκτείνεται από την Ελευσίνα μέχρι τα Σπάτα, αυξανόταν 4% το διάστημα Ιανουάριος-Ιούνιος, άνοδος που ανακόπηκε και περιορίστηκε για το σύνολο της χρονιάς στο 2%. Ο κυκλοφοριακός όγκος είχε υποχωρήσει 7% το 2013 και 1,8% το 2014, ενώ από το peak εκτιμάται ότι έχει συρρικνωθεί περίπου κατά 40%.

Η μέση ετήσια κυκλοφορία στην Αττική Οδό το 2009 είχε φθάσει τα 307.000 οχήματα. Ακολούθησε όμως η οικονομική κρίση και πέντε χρόνια συνεχούς μείωσης της κυκλοφορίας: το 2010 στις 281.000 οχήματα, το 2011 στις 250.000 οχήματα, το 2012 στις 215.000 οχήματα, το 2013 στις 200.000, το 2014 μάλιστα έπεσε για πρώτη φορά σε 197.000 οχήματα.

Η ανοδική τάση στην Αττική Οδό συνεχίζεται και φέτος: τον Ιανουάριο, καταγράφηκαν 186.000 διελεύσεις (έναντι 185.000 το 2015) και τον Φεβρουάριο 204.000 (έναντι 194.000 το 2015, αλλά με μία ημέρα περισσότερη φέτος λόγω του δίσεκτου έτους).

Αυξητική ήταν πέρυσι η τάση και στους αυτοκινητόδρομους, ειδικά μετά το καλοκαίρι (Σεπτέμβριος - Δεκέμβριος 2015). Το διάστημα αυτό η Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα) κατέγραψε αύξηση 3%, ο Μορέας (Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα) περί το 4%, η Γέφυρα (Ρίου - Αντιρρίου) περί το 6%, η Νέα Οδός (Μεταμόρφωση - Σκάρφεια) περί το 5,5% και το Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Ράχες - Κλειδί) περί το 5%. Μείωση σημείωσε μόνο η Κεντρική Οδός (στον Μαλιακό Κόλπο), της τάξης του 2%.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.