ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Εγνατία Οδός: Η παραχώρηση, οι εκκρεμότητες και ο κ. Σπίρτζης

08:11 - 15 Απρ 2016 | ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Εγνατία Οδός: Η παραχώρηση, οι εκκρεμότητες και ο κ. Σπίρτζης
Στα προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης επιδιώκουν να εντάξουν οι θεσμοί την έναρξη της διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, με βάση όσα προκύπτουν από τα προσχέδια συμφωνίας με την Αθήνα και παρά τη δεδηλωμένη αντίθεση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη.

Τα δύο βασικά βήματα που ζητούν άμεσα οι δανειστές αφορούν τα διόδια και την αναδιάρθρωση του δανεισμού της εταιρείας με την Τράπεζα ΠΕΙΡΑΙΩΣ. Ειδικότερα ζητούν τη δέσμευση της κυβέρνησης για άμεση, πριν από την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που απαιτείται για να ξεκινήσει η είσπραξη διοδίων στον Προμαχώνα Σερρών, στα σύνορα με τη Βουλγαρία.

Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε προ εβδομάδων στην προκήρυξη τριών διαγωνισμών για την πρόσληψη τριών συμβούλων (χρηματοοικονομικού, τεχνικού και νομικού), που θα συμβάλουν στον σχεδιασμό της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού καθώς και τριών κάθετων οδικών αξόνων (Σιάτιστα - Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας και Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι). Οι προθεσμίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγουν στις 19 Απριλίου για τον νομικό σύμβουλο και στις 26 Απριλίου για τον χρηματοοικονομικό και τεχνικό σύμβουλο.

Με βάση τις προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφέροντος, στον οδικό άξονα των 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή έξι πρόσθετων σταθμών διοδίων, ενώ πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στους τρεις κάθετους άξονες που προαναφέρθηκαν. Και οι 11 νέοι σταθμοί διοδίων πρέπει να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016, με βάση το χρονοδιάγραμμα που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατία Οδός ΑΕ τον περασμένο Αύγουστο.

Παράλληλα, οι δανειστές ζητούν να εγκριθεί άμεσα από τη Γενική Συνέλευση της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε. η αναδιάρθρωση των τραπεζικών της υποχρεώσεων, σε συμφωνία με την Τράπεζα  ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ώστε να ξεκαθαρίσουν οι οικονομικές της υποχρεώσεις. Πρόκειται για υπόλοιπο ομολογιακού δανείου ύψους 137,1 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της εταιρείας.

Πάντως, στο υπουργείο Υποδομών… σφυρίζουν αδιάφορα. Με βάση τις μέχρι στιγμής δημόσιες δηλώσεις του, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης εμφανίζεται κάθετα αντίθετος στην παραχώρηση της Εγνατίας από το ΤΑΙΠΕΔ. Προ ολίγων ημερών, μάλιστα, ερωτηθείς για το εάν προχωρά η αξιοποίηση της Εγνατίας, απάντησε: «Δεν νομίζω».

Η διάρκεια της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού δεν αποσαφηνίζεται στα σχετικά κείμενα. Ωστόσο στο ΤΑΙΠΕΔ έχει μεταφερθεί το δικαίωμα παραχώρησης του οδικού άξονα για χρονική περίοδο μέχρι και 40 χρόνια.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:43 - 15 Απρ 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.