ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι αυτοκινητόδρομοι και η έννοια της… «λειτουργικότητας»

13:03 - 13 Μαρ 2017 | ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Οι αυτοκινητόδρομοι και η έννοια της… «λειτουργικότητας»
Λίγες μόλις εβδομάδες έχουν μείνει, τουλάχιστον σε θεωρητικό επίπεδο, για να ολοκληρωθεί το πακέτο των αυτοκινητόδρομων που υλοποιούνται με σύμβαση παραχώρησης, καθώς υποτίθεται ότι τέλος Μαρτίου πρέπει να δοθούν σε κυκλοφορία συνολικά.

Βέβαια, πρέπει να τονίσουμε ότι αποτελεί απαίτηση της Ε.Ε. να λειτουργήσουν μέχρι τις 31 Μαρτίου οι αυτοκινητόδρομοι καθώς έχουν δοθεί, ως γνωστόν, και κοινοτικά κονδύλια. Εάν δεν έχουμε εξελίξεις ως προς το εν λόγω χρονικό όριο, τότε υπάρχει κίνδυνος να προκύψει άμεση απαίτηση για επιστροφή πολλών δισ. ευρώ που έχουν καταβληθεί για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων. 

 

Ωστόσο, η 31η Μαρτίου όμως δεν είναι η μέρα που θα λειτουργήσουν 100% οι αυτοκινητόδρομοι και δεν είναι η μέρα που ξεμπερδεύουμε με τις εργασίες. Μέχρι εκείνη την ημέρα πρέπει να δοθεί στην κυκλοφορία το 90% του μήκους του οδικών αξόνων για να θεωρηθεί ο δρόμος «λειτουργικός».

 

Και εδώ κρύβεται η «έννοια- μυστικό». Στο τέλος του μήνα δεν είναι το… τελικό dead line, αλλά πρέπει να θεωρούνται οι άξονες λειτουργικοί. Μετά το ορόσημο του Μαρτίου έχουμε το οριστικό τέλος των έργων που είναι η για τέλη καλοκαιριού με αρχές φθινοπώρου. Οπότε, εάν δείτε μερεμέτια και τμήματα που δεν έχουν ολοκληρωθεί μην παραξενευθείτε. Σε κάθε περίπτωση όμως, «το νερό έχει μπει στο αυλάκι», τα οδικά έργα θα δοθούν, ανεξάρτητα εάν προέκυψαν καθυστερήσεις και οικονομικές υπερβάσεις.

 

Τέλος του μήνα θα γίνουν τα εγκαίνια του νέου δρόμου των Τεμπών, ο οποίος θα συντομεύσει κατά πολύ τα ταξίδια από και προς την κεντρική και βόρεια Ελλάδα.

 

Με το μεγαλύτερο μέρος του έργου να έχει ολοκληρωθεί, οι εργασίες πλέον επικεντρώνονται στην ασφαλτόστρωση, τις διαγραμμίσεις και τα ηλεκτρολογικά των σηράγγων.

 

Συγκεκριμένα, στο κομμάτι των Τεμπών, με μήκος 24 χιλιόμετρα, έχουν κατασκευαστεί τρεις δίδυμες σήραγγες συνολικού μήκος 22 χιλιομέτρων, έτσι ώστε να είναι πιο ασφαλές και σύντομο το ταξίδι των εκδρομέων.

 

Μεγάλα τμήματα θα παραδοθούν στην κυκλοφορία  στον άξονα Κορίνθου-Πατρών και στην Ιόνια Οδό (Αντίρριο-Ιωάννινα).

Και στα δύο αυτά τμήματα αναμένεται ο δρόμος να είναι έτοιμος κατά 90%, ωστόσο θα παραδοθούν στην κυκλοφορία μεγάλα τμήματα που δεν είναι όλα συνδεδεμένα μεταξύ τους.

 

Συγκεκριμένα, μέχρι το Πάσχα θα έχει παραδοθεί το τμήμα που παρακάμπτει το δύσκολο κομμάτι του Μενιδίου, παρ' όλο που ο κόμβος του Ρίου δεν θα είναι έτοιμος πριν από το ερχόμενο φθινόπωρο.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.