ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ψηφίστηκε η σύμβαση για την Ιόνια Οδό

10:54 - 22 Μαρ 2007 | ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Υπερψηφίστηκε στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής, το νομοσχέδιο του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ για την κύρωση της σύμβασης για την Ιόνια Οδό. Υπέρ του νομοσχεδίου τάχθηκαν τόσο οι βουλευτές της ΝΔ όσο και του ΠΑΣΟΚ ενώ, παρότι συμφώνησαν για την αναγκαιότητα του έργου, το καταψήφισαν ΚΚΕ και ΣΥΝ εκφράζοντας επιφυλάξεις.

Στην ομιλία του ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς ανέφερε ότι οι εργασίες της κατασκευής του έργου αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Μαΐου και σύμφωνα με την σύμβαση παραχώρησης πρέπει να ολοκληρωθεί σε 72 μήνες.

Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, «με τις υπογραφείσες μεταξύ του παραχωρησιούχου και τραπεζών 40 δανειακές συμβάσεις, είναι πλήρως εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου. Επισημαίνω ότι δεν θα υπάρχει εγγύηση του ελληνικού δημοσίου, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στα έργα που κατασκευάστηκαν μέχρι σήμερα με συμβάσεις παραχώρησης».

Βάσει της προσφοράς του αναδόχου, το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 1,4 δισ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι διπλάσιος από τον προϋπολογισμό του έργου Ρίο-Αντίρριο. Η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου είναι 330 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων τα μισά θα προέλθουν από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Σε ό,τι αφορά τις απαλλοτριώσεις, ο κ. Σουφλιάς ανέφερε ότι είναι 11.000 στρέμματα και πρόσθεσε ότι υπάρχει ειδική διάταξη στο νομοσχέδιο που προβλέπει ότι οι απαλλοτριώσεις κηρύσσονται με αποφάσεις των υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών.

Ιονία Οδός

Η Ιόνια Οδός ως έργο παραχώρησης έχει μήκος 382 χλμ., με 42 ανισόπεδους κόμβους και περιλαμβάνει:

α) τον αυτοκινητόδρομο «Ιόνια Οδός» μήκους περίπου 196 χλμ. από Αντίρριο έως Ιωάννινα (Ανισόπεδος Κόμβος με Εγνατία Οδό).

β) τμήμα του αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ μήκους περίπου 175 χλμ. από τον Ανισόπεδο Κόμβο Μεταμόρφωσης έως τη Σκάρφεια, μετά τα Καμένα Βούρλα.

γ) τον συνδετήριο κλάδο του ΠΑΘΕ Σχηματάρι–Χαλκίδα μήκους 11 χλμ.

Η σύμβαση έχει διάρκεια 30 χρόνια και η συνολική προθεσμία για την ολοκλήρωση της κατασκευής των έργων που περιλαμβάνονται στην σύμβαση παραχώρηση είναι 72 μήνες.

Παράλληλα, όμως, προβλέπονται αποκλειστικές προθεσμίες για την ολοκλήρωση τμημάτων του έργουως ακολούθως:

Πρώτη προθεσμία είκοσι (20) μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση των εργασιών στο τμήμαΜεταμόρφωση – Αγ. Κωνσταντίνος της ΠΑΘΕ ώστε να είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Δεύτερη προθεσμία τριάντα δύο (32) μηνών, από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση των κατασκευών στα τμήματα της ΠΑΘΕ: τμήμα Υλίκης,τμήμα Ριτσώνα – Θήβα και στον ανισόπεδο κόμβο Βαρυμπόμπης. Επίσης προθεσμία 32 μηνών προβλέπεται και για την ολοκλήρωση του ημιτελούς τμήματος τηςΠαράκαμψης Αγρινίου.

Τρίτη Προθεσμία: σαράντα (40) μηνών (στοιχείο της προσφοράς), από την έναρξη της παραχώρησης, για την ολοκλήρωση τμήματος Αντίρριο – Αγρίνιο».

Δηλαδή στο τέλος του 2010 θα έχει κατασκευαστεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος Ευρωπαϊκών προδιαγραφών από την Αθήνα μέχρι τον Μαλιακό και από το Αντίρριο μέχρι το Αγρίνιο.

 



 

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.