ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αττική Οδός: Αύριο η προκήρυξη της σύμβασης- Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ για τίμημα άνω του €1,5 δισ. Κύριο

11:30 - 12 Ιαν 2022 | ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Αττική Οδός: Αύριο η προκήρυξη της σύμβασης- Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ για τίμημα άνω του €1,5 δισ.
Ένα από τα πιο εμβληματικά τεχνικά έργα της δεκαετίας που διανύουμε βρίσκεται σε εξέλιξη. Πρόκειται για την επέκταση της Αττικής Οδού. Εκτός όμως, από τα οφέλη για τις επιχειρήσεις του κλάδου, το έργο θα ωφελήσει και τους κατοίκους των ευρύτερων περιοχών, των δήμων της βόρειας Αττικής για τους οποίους η πρόσβαση στην Εθνική Οδό θα διευκολυνθεί. Έτσι, θα ομαλοποιηθεί η κυκλοφορία των τοπικών οδών που καταλήγουν στην Εθνική Οδό, αλλά και της Αττικής Οδού και συγκεκριμένα της εξόδου της που καταλήγει στην ΠΑΘΕ.

Σε κάθε περίπτωση θα χρειαστούν περί τα τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί το έργο. Το έργο περιμένουν οι κορυφαίες εγχώριες και διεθνείς κατασκευαστικές εταιρίες αλλά και πανίσχυρα funds ανά τον πλανήτη, τα οποία μάλιστα έχουν ήδη προσεγγίσει εγχώριους ομίλους όπως η αυστραλιανή  Macquarie και η γαλλική Ardian για πιθανές συμμαχίες πρόκειται να δημοπρατηθεί εκτός απροόπτου τον επόμενο μήνα.

Αύριο Πέμπτη 13 Ιανουαρίου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει την προκήρυξη της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού για 25 χρόνια, με στόχο  να αντλήσει έσοδα άνω του  1,5 δισ. ευρώ που δόθηκε για την Εγνατία Οδό από την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Egis Project. Στις  22 Φεβρουαρίου 2022  θα κατατεθούν προσφορές, εάν κι εφόσον δεν δοθεί παράταση.  Η εκκίνηση του διαγωνισμού μόνο για τον υφιστάμενο οδικό άξονα δείχνει πάντως πως δεν εισακούστηκαν εισηγήσεις στελεχών της κατασκευαστικής αγοράς οι οποίοι υποστήριζαν πως η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού πρέπει να περιλαμβάνει και τις επεκτάσεις.  Μέχρι στιγμής δεν έχει αποφασιστεί σε ποιες από τις επεκτάσεις θα δοθεί προτεραιότητα.

Όπως είναι γνωστό, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης προωθείται ήδη ως παραδοσιακό δημόσιο έργο με το διαγωνισμό να βρίσκεται στην εκκίνηση. Μεταξύ των άλλων επεκτάσεων οι ευκολότερες τεχνικά είναι αυτές προς τη Ραφήνα και το Λαύριο, ενώ περισσότερο σύνθετη λύση είναι η σύνδεση του Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης με υπόγεια αστική σήραγγα. Το συγκεκριμένο έργο φαίνεται πως είναι και το πιο καθυστερημένο σε σχέση με την ωρίμανση των μελετών. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.