ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αττικό Μετρό κατά Μηχανικής με αγωγές

21:28 - 26 Ιαν 2006 | ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ
Αγωγές εναντίον της κατασκευαστικής εταιρείας Μηχανικής και άλλων μικρότερων κατασκευαστικών εταιριών κατέθεσε η διοίκηση της Αττικό Μετρό, «διότι θίγουν το κύρος της και την αξιοπιστία της» με τη συστηματική διάχυση ανακριβών ισχυρισμών και βαρύτατων απαξιωτικών και μειωτικών χαρακτηρισμών στον Τύπο. Οι συγκεκριμένες εταιρείες αποκλείστηκαν από το διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε για τις επεκτάσεις του μετρό προς Ελληνικό και Χαϊδάρι.
Σε ανακοίνωσή της η Αττικό Μετρό σημειώνει ότι στους συγκεκριμένους διαγωνισμούς τηρήθηκε απαρέγκλιτα η νομιμότητα και η διαφάνεια των έργων, προσθέτοντας ότι «οι εκπτώσεις που επιτεύχθηκαν για το πολυσύνθετο έργο της κατασκευής μετρό προς Ελληνικό και προς Χαϊδάρι, είναι επωφελείς για το δημόσιο συμφέρον». Η Αττικό Μετρό καταγράφει και τους λόγους για τους οποίους δεν ευσταθούν οι κατηγορίες των εν λόγω κατασκευαστικών εταιρειών. Συγκεκριμένα: - Οι εκπτώσεις κυμαίνονται υψηλότερα από εκείνες των άλλων παρόμοιων έργων επεκτάσεων του μετρό που έχουν δημοπρατηθεί έως σήμερα (προς Δ. Πλακεντίας, προς Αιγάλεω, προς Αγ. Δημήτριο). - ο υπολογισμός του προϋπολογισμού κατασκευής των έργων από την Αττικό Μετρό προκύπτει από λεπτομερειακή και ακριβή μελέτη, η οποία τεκμηριώνει αναλυτικά τον προϋπολογισμό του έργου, εκμηδενίζοντας έτσι τα περιθώρια έκπτωσης που μπορούν εξ αντικειμένου να προσφέρουν οι διαγωνιζόμενοι. - ο υπολογισμός του προϋπολογισμού κατασκευής των έργων έγινε με βάση τις τιμές μονάδος των νέων ενιαίων τιμολογίων του ΥΠΕΧΩΔΕ, τα οποία αφορούν σε τιμές κατά 40% με 50% χαμηλότερες από τις προηγούμενες τιμές των αναλυτικών τιμολογίων. - οι προϋπολογισμοί των έργων αφορούν σε "κατ’ αποκοπή τίμημα" και, σύμφωνα με τα συμβατικά τεύχη, οι υποψήφιοι δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρωθούν επιπλέον για τυχόν πρόσθετες εργασίες συμπεριλαμβάνοντας στην οικονομική προσφορά τους όλους τους απρόβλεπτους παράγοντες που μπορεί να προκύψουν σε ένα τόσο σύνθετο υπόγειο έργο όπως η κατασκευή του μετρό. Συνεπώς, ο επιχειρηματικός κίνδυνος σε εξειδικευμένα έργα παρόμοιας φύσης είναι αυξημένος περιορίζοντας έτσι τη δυνατότητα συμπίεσης του προϋπολογισμού του έργου (έκπτωση). Τέλος επισημαίνεται ότι στους διαγωνισμούς αυτούς διασφαλίστηκε το δημόσιο συμφέρον με την επίτευξη υψηλού ανταγωνισμού, αφού συμμετείχαν τελικά τέσσερις όμιλοι με 16 από τις μεγαλύτερες ελληνικές και ξένες εταιρείες. «Για πρώτη φορά, μετά από 15 χρόνια κατασκευής έργων μετρό στην Ελλάδα, επιτεύχθηκε τόσο χαμηλή τιμή κατασκευής (75 εκατ. ευρώ / χλμ. σε σχέση με τα έως σήμερα έργα που έχουν κοστίσει 110 εκατ. ευρώ / χλμ.)» επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην ίδια ανακοίνωση.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.