ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΔΕΛΤΑ δεν είναι μόνο γάλα:Το όραμα μιας ολοκληρωμένης εταιρείας τροφίμων

09:07 - 06 Απρ 2023 | ΤΡΟΦΙΜΑ & ΠΟΤΑ
ΔΕΛΤΑ δεν είναι μόνο γάλα:Το όραμα μιας ολοκληρωμένης εταιρείας τροφίμων
Το νέο λογότυπο δείχνει την τάση. Η παραδοσιακή γυναίκα με την καρδάρα με το γάλα δεν υπάρχει πια στο κέντρο του αναγνωρίσιμου τριγώνου της ΔΕΛΤΑ, αποτυπώνοντας ουσιαστικά το όραμα της δημοφιλούς γαλακτοβιομηχανίας να γίνει μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων.

Αυτό, βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι απαρνείται το πλέον «δυνατό χαρτί» της που είναι το γάλα, αλλά σε αυτό θα προστεθούν και άλλα προϊόντα, όπως επεσήμανε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΛΤΑ, Χρήστος Τσόλκας, κατά την παρουσίαση του νέου οράματος της εταιρείας την Τετάρτη (5/4).

Στόχος, λοιπόν, είναι να γίνει η ΔΕΛΤΑ μια ολοκληρωμένη εταιρεία τροφίμων, σημείο αναφοράς για ποιοτικά, απολαυστικά και υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα, ένας μετασχηματισμός που, με όπλο την καινοτομία που παραδοσιακά χαρακτηρίζει την εταιρεία, θα έχει στο επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη για τους καταναλωτές, για την κοινωνία και για το περιβάλλον.

Αυτό είναι και το τρίπτυχο της ΔΕΛΤΑ: «Κάνουμε την καλή διατροφή απολαυστική, με ενδυνάμωση για μένα, βιωσιμότητα για τον πλανήτη και καινοτομία για όλους».

Ο οδικός χάρτης

Όπως εξήγησε ο κ. Τσόλκας, ο οδικός χάρτης για το συγκεκριμένο πλάνο περιλαμβάνει τρία στάδια:

  1. Την ανάδειξη της δύναμης της καλής διατροφής για την υγεία και την ευημερία των καταναλωτών και του πλανήτη μας.
  2. Το επιχειρηματικό μοντέλο έχει στον πυρήνα του μια φιλόδοξη στρατηγική ESG. «Ό,τι είναι καλό για τον καταναλωτή, την κοινωνία και το περιβάλλον, είναι καλό και για την εταιρεία».

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και το πρωτοπόρο πρότζεκτ που υλοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, όπου αναλύεται η ESG επίδοση του κάθε προϊόντος σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας και η αλληλεπίδραση με τους Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ.

  1. «Ανεβάζουμε τον πήχη επιδιώκοντας να είμαστε καινοτόμοι σε όλα τα επίπεδα. Μέσα από νέα προϊόντα, νέα οργάνωση και φιλόδοξα πρότζεκτ, επιδιώκουμε να καταστεί η ΔΕΛΤΑ σημείο αναφοράς στον τομέα των τροφίμων», επεσήμανε ο κ. Τσόλκας.

Οι δυσκολίες του 2022 και οι... αναπόφευκτες ανατιμήσεις

Η νέα σελίδα έρχεται έπειτα από μια δύσκολη χρονιά. Πέρα από την κρίση ενέργειας και τη μείωση των καταναλωτικών δαπανών, η ΔΕΛΤΑ, όπως και οι υπόλοιπες γαλακτοβιομηχανίες, είχαν να αντιμετωπίσουν και την έλλειψη γάλακτος που οδήγησε σε αύξηση 50%-60% στην τιμή του.

Αναπόφευκτα, έγιναν και ανατιμήσεις στα προϊόντα της εταιρείας της τάξης του 10%-12% μέχρι και 25%-28%, ανάλογα με την πρώτη ύλη, με το μεγαλύτερο «θύμα» να είναι το φρέσκο γάλα που είδε και τις μεγαλύτερες αυξήσεις (28%).

Ο κ. Τσόλκας επεσήμανε, πάντως, ότι τα μέχρι στιγμής στοιχεία για τη νέα χρονιά είναι ενθαρρυντικά, καθώς αναμένεται αποκλιμάκωση των τιμών.

Παράλληλα, από τον Φεβρουάριο η εταιρεία έχει ξεκινήσει επιλεκτικές προσφορές στα προϊόντα, προσπαθώντας να ανακουφίσει κάπως τον καταναλωτή. Παρόλα αυτά, προς το παρόν δεν υπάρχει πρόθεση οι μειώσεις αυτές να γίνουν μόνιμες.

Μάλιστα, ο κ. Τσόλκας επεσήμανε ότι πλήγμα αποτελεί και το «Καλάθι του Νοικοκυριού», καθώς οδήγησε σε απώλειες σχεδόν 3 μονάδων σε αξία αγοράς.

Όσον αφορά τους υπολογισμούς για το 2023, αναμένεται μεγάλη μονοψήφια αύξηση στον τζίρο.

«Ανοίγματα» με εξαγορές κυρίως με... άρωμα Ελλάδος

Με τη βιωσιμότητα και την κερδοφορία να είναι στο επίκεντρο, η ΔΕΛΤΑ στοχεύει πλέον και σε εναλλακτικές κατηγορίες υγιεινής διατροφής. Και μέσο για την επέκταση και σε αυτούς τους τομείς αποτελούν οι εξαγορές.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται κυρίως στην εγχώρια αγορά και ήδη ενδεικτικό των προθέσεων είναι και η προ μηνών εξαγορά του 70% των μετοχών της ΚΟΥΡΕΛΛΑΣ ΑΕ, μιας σύγχρονης τυροκομικής μονάδας στα Γρεβενά, η γκάμα των προϊόντων της οποίας αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από βιολογικά και φυτικά (plant based) προϊόντα. Διακρίνεται, επίσης, για την καινοτομία και την εξωστρέφειά της, ενώ τα προϊόντα της εξάγονται σήμερα σε αρκετές χώρες στο εξωτερικό (Ευρώπη, Αραβικές χώρες, Αμερική).

Άλλωστε, το ποσοστό εξαγωγών της ΔΕΛΤΑ αποτελεί περίπου μόνο το 8%-9% του τζίρου. Κύριοι προορισμοί είναι η Γαλλία, όπου αυτό της ΔΕΛΤΑ είναι το νούμερο ένα ελληνικό γιαούρτι, και η Ιταλία, ενώ γίνονται εξαγωγές και σε Κύπρο, Μάλτα και Ισραήλ.

Οι εξαγορές, λοιπόν, σε πρώτη φάση στην Ελλάδα είναι αυτές που εξετάζει κυρίως η εταιρεία ώστε να εμπλουτίσει το portfolio δραστηριοτήτων και προϊόντων της σύμφωνα με τις σύγχρονες διατροφικές ανάγκες και τις τάσεις του Έλληνα καταναλωτή, μην αποκλείοντας και την επέκταση σε προϊόντα εκτός ψυγείου.

«Καύσιμο» σε αυτό το πλάνο αποτελούν και τα χρήματα της πώλησης της βουλγάρικης θυγατρικής United Milk Co., με τον κ. Τσόλκα να κάνει χαρακτηριστικά λόγο για «ένα πολύ καλό deal την κατάλληλη στιγμή».

Πάντως, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει στα πλάνα κάποια άλλη πώληση.

Νατάσα Παπαδημητροπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 12:38 - 06 Απρ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.