ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

FYROM: Αιχμές κατά των «Μακεδονικών Αερογραμμών»

17:57 - 06 Οκτ 2009 | ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Αιχμές κατά της θυγατρικής εταιρείας της «Olympic Air» άφησε σε σχόλιό της η φιλοκυβερνητική εφημερίδα των Σκοπίων «Βέτσερ». Συγκεκριμένα, η εφημερίδα, με αφορμή την προ ημερών εξαγγελία του προέδρου της MIG Ανδρέα Βγενόπουλου ότι η MIG έχει στην κατοχή της κατοχυρωμένο διεθνώς σήμα με τον τίτλο, ανέφερε ότι «οι Έλληνες δεν παύουν να ονειρεύονται το μακεδονικό όνομα και στο πλαίσιο αυτό σχημάτισαν θυγατρική εταιρία της «Olympic Air» και την ονόμασαν Μακεδονικές Αερογραμμές».

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τύπου των Σκοπίων, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με ξένες αεροπορικές εταιρίες, σε μία προσπάθεια αναζήτησης εταίρου ο οποίος θα αναλάβει το ρόλο του εθνικού αερομεταφορέα της ΠΓΔΜ.

Η εταιρία «MAT-Macedonian Airlines», η οποία είναι ο εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ, εδώ και μερικούς μήνες είναι καθηλωμένη στο έδαφος τόσο λόγω σοβαρών οικονομικών και τεχνικών προβλημάτων, όσο και εξαιτίας της έντονης διαμάχης με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της ΠΓΔΜ, η οποία αμφισβητεί ευθέως την ικανότητα της MAT να διεξάγει πτήσεις, ασφαλείς, για το επιβατικό κοινό και αρνείται την ανανέωση της σχετικής άδειας πτήσης στην εταιρία.

Έτσι, το μέλλον της MAT, χαρακτηρίζεται από τον Τύπο των Σκοπίων ως «θολό» και «αβέβαιο».

Η «MAT-Macedonian Airlines» είναι ιδιωτική εταιρία και διαθέτει μόλις δύο αεροσκάφη, τα οποία τους τελευταίους μήνες δεν εκτελούν πτήσεις, Όλα τα προηγούμενα χρόνια ελάμβανε από το κράτος χρηματοδότηση για να εκτελεί πτήσεις ως εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ.

Σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την «Turkish Airlines» για να καταστεί η τελευταία εθνικός αερομεταφορέας της ΠΓΔΜ. Ωστόσο, εκπρόσωπος της τουρικής εταιρίας ανέφερε προ ημερών ότι δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την εταιρία για να αναλάβει έναν τέτοιο ρόλο.

 ’λλες εταιρίες με τις οποίες η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ βρίσκεται σε συνομιλίες-πάντοτε σύμφωνα με τα ΜΜΕ των Σκοπίων- είναι η κροατική «Croation Airlines» και η σλοβενική «Adria Airlines».

Η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ, τον Σπετέμβριο του 2008, κατόπιν σχετικού διαγωνισμού, παραχώρησε στην τουρκική εταιρία TAV τα δικαιώματα εκμετάλλευσης των δύο αεροδρομίων της ΠΓΔΜ (Σκοπίων και Οχρίδας) για 20 χρόνια.

Στη συμφωνία περιλαμβάνεται δέσμευση της TAV για τον εκσυγχρονισμό των δύο αναφερόμενων αεροδρομίων και κατασκευή νέου αεροπορικού τερματικού σταθμού μεταφοράς εμπορευμάτων στην πόλη Στιπ.

Το συνολικό ποσό που πρέπει να επενδύσει η τουρκική εταιρία ανέρχεται στα 200 εκ.ευρώ.

Η συμφωνία έπρεπε να τεθεί σε ισχύ στα τέλη του 2008, ωστόσο, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ έδωσε αρχικά παράταση στην τουρκική εταιρία μέχρι τις 30 Αυγούστου 2009 εξαιτίας της οικονομικής αδυναμίας της TAV να προχωρήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα στην ΠΓΔΜ.

Ωστόσο και πάλι η TAV επικαλέστηκε οικονομικά προβλήματα , λόγω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, με αποτέλεσμα, η κυβέρνηση της ΠΓΔΜ,στις 25 Αυγούστου του 2009, να δώσει νέα παράταση στην τουρικκή εταιρία, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010.

Η νέα παράταση, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΓΔΜ, Μίλε Γιανακίεφσκι, είναι η τελευταία που δίνεται από την κυβέρνηση της ΠΓΔΜ προς την TAV.

Εκπρόσωπος της TAV εμφανίσθηκε βέβαιος ότι η εταιρία θα είναι σε θέση, μέχρι την 1η Μαρτίου του 2010, να ξεκινήσει οριστικά την υλοποίηση του επενδυτικού της σχεδίου στην ΠΓΔΜ.

Ωστόσο, αρκετά μέσα μαζικής ενημέρωσης των Σκοπίων εξέφρασαν σοβαρές αμφιβολίες κατά πόσο το φιλόδοξο σχέδιο της κυβέρνησης του Νίκολα Γκρούεφσκι για τον εκσυγχρονισμό των αεροδρομίων της χώρας, μέσω παραχώρησης των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης σε ξένη εταιρία,όπως συμβαίνει με την TAV, είναι πλέον εφικτό και υλοποιήσιμο.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.