ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο.Α: Νέες προσπάθειες για πώληση από την κυβέρνηση

12:53 - 19 Σεπ 2005 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Το «κενό αέρος» στις μεταφορές της χώρας που θα άφηνε η απουσία των Oλυμπιακών Αερογραμμών σε περίπτωση κλεισίματος και η διαφαινόμενη αποτυχία των σχεδίων που είχαν εκπονηθεί ανάγκασαν την κυβέρνηση να αναδιπλωθεί και έτσι την Τρίτη στην Κυβερνητική Επιτροπή θα συζητηθεί μια νέα λύση για το μέλλον της εταιρείας.
Πρόκειται για το εναλλακτικό σχέδιο (Σχέδιο Β) το οποίο επιδιώκει να θέσει σε εφαρμογή η κυβέρνηση και προβλέπει την εντατικοποίηση των προσπαθειών πώλησης της εταιρείας. Για αυτό τον λόγο κατατέθηκε τροπολογία που προβλέπει την προστασία των Oλυμπιακών Αερογραμμών και της Oλυμπιακής Αεροπορίας από τους πιστωτές τους, όχι για έναν ως τρεις μήνες, όπως έγινε τις προηγούμενες φορές, αλλά για πέντε ολόκληρους μήνες ως την 28η Φεβρουάριου 2006. Στην αναζήτηση διάδοχης λύσης, θα εντατικοποιηθούν οι διαπραγματεύσεις με τις Βρυξέλλες, καθώς σύμφωνα με τους νομικούς συμβούλους της κυβέρνησης, η απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αφήνει ένα «παραθυράκι» ότι οι επιστροφές που θα ζητηθούν για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (τη νέα Ολυμπιακή) μπορούν να μειωθούν στα 40-50 εκατ. ευρώ. Όπως αποκαλύπτει Το Βήμα της Κυριακής, το σχήμα York Capital-Olympic Investors, με το οποίο έχει ήδη υπογράφει προσύμφωνο πώλησης, έχει δώσει θετική απάντηση για να αγοράσει την εταιρεία, αν τα χρήματα που θα πρέπει να επιστρέψει στο Δημόσιο δεν ξεπερνούν τα 40-50 εκατ. ευρώ και με τον όρο να πληρωθούν με δόσεις. Ωστόσο το επενδυτικό σχήμα ζητεί εγγυήσεις ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα αποσυνδέσει τις Oλυμπιακές Αερογραμμές από τις επιστροφές παράνομων κρατικών επιδοτήσεων που ζητεί σε σχέση με τη λειτουργία της παλαιάς εταιρείας, της Oλυμπιακής Αεροπορίας. Ακόμη στην Κυβερνητική Επιτροπή θα συζητηθεί σχέδιο εθελουσίας εξόδου περίπου 2.000 υπάλληλων, ώστε στη συνέχεια να είναι πιο εύκολο να πωληθούν τμήματα της Oλυμπιακής Αεροπορίας Υπηρεσίες ΑΕ, όπως η Τεχνική Βάση, την οποία διεκδικεί η Ιberia. Στους μόνιμους εργαζομένους θα δοθεί μισό επιπλέον ένσημο για κάθε ένα ένσημο που έχουν ήδη στην κατοχή τους. Στους συμβασιούχους που εργάζονται με συνεχείς συμβάσεις πάνω από δέκα χρόνια στην εταιρεία προβλέπεται μονιμοποίηση αλλά και μετατάξεις. Τέλος, για τους συμβασιούχους κάτω των δέκα ετών θα υπάρξει μοριοδότηση προκειμένου να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς του Δημοσίου. O υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Γιώργος Αλογοσκούφης, σε συνέντευξή του στο Βήμα της Κυριακής επαναλαμβάνει ότι «με το σημερινό της σχήμα, η Ολυμπιακή έχει τελειώσει», τονίζοντας ότι «θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια για την πώληση της εταιρείας» και διευκρινίζει πως «ακόμη και αν προχωρήσει η διαδικασία της αποκρατικοποίησης, θα αλλάξουν πολλά, καθώς ο επενδυτής θα εφαρμόσει πρόγραμμα εξυγίανσης». Διαβεβαιώνει όμως ότι «κανενός τα εργασιακά δικαιώματα δεν θα θιγούν». Oι λόγοι της στροφής του Μαξίμου Η αλλαγή των σχεδίων της κυβέρνησης οφείλεται, σύμφωνα με Το Βήμα, στους εξής λόγους: 1. Oι έντονες αντιδράσεις εργαζόμενων, κομμάτων και διαφόρων φορέων. 2. Oι λάθος χειρισμοί και εκτιμήσεις που οδηγούσαν με μαθηματική ακρίβεια σε τραγικές εξελίξεις. 3. Αλλαγή της κοινής γνώμης που είδε το όλο θέμα περισσότερο συναισθηματικά (βλ. γκάλοπ παρακάτω). 4. Η διαπίστωση ότι σε περίπτωση που έμπαινε σε εκκαθάριση εν λειτουργία θα χαρακτηριζόταν από όλα τα αεροδρόμια αφερέγγυα και θα απαγορεύονταν οι πτήσεις. 5. Η εταιρεία έχει προγραμματίσει να μεταφέρει τον επόμενο μήνα πάνω από 500.000 επιβάτες και το κλίμα που είχε δημιουργηθεί τις τελευταίες εβδομάδες θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα στην ασφάλεια των πτήσεων. 6. Η απόφαση της ΕΕ αφήνει παραθυράκια για να μειωθούν οι επιστροφές που ζητούνται από τη νέα OΑ σε 40 με 50 εκατ. ευρώ. 7. Αδυναμία της Aegean Airlines να καλύψει τον χειμώνα με περισσότερα δρομολόγια τα μεγάλα νησιά και την άγονη γραμμή που θα έμεναν ουσιαστικά χωρίς σύνδεση με την κεντρική Ελλάδα. 8. Θα άδειαζαν πολλά περιφερειακά αεροδρόμια και θα μετατρέπονταν σε αερολιμένες-φάντασμα. 9. Η αεροκομιδή ασθενών, η μεταφορά του Τύπου και άλλων ειδικών υλικών θα έπρεπε να γίνεται με οικονομική επιβάρυνση των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργείων. 10. Τα μισθώματα του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» και πολλών αεροσκαφών θα επιβάρυναν τον κρατικό προϋπολογισμό για πολύ καιρό χωρίς τα έσοδα από μια εταιρεία που εκτελεί έργο η έπεφταν οι εγγυήσεις που όλες βαρύνουν το ελληνικό Δημόσιο. 11. Στις 30 Oκτωβρίου ξεκινά η χειμερινή περίοδος και λ
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.