ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Τα προβλήματα στο δίκτυο του ΟΣΕ εμπόδιο για την ανάπτυξή του

08:55 - 21 Απρ 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τα προβλήματα στο δίκτυο του ΟΣΕ εμπόδιο για την ανάπτυξή του
Αντιμέτωπος με τα προβλήματα του δικτύου του ήρθε και πάλι ο ΟΣΕ τα οποία κρατούν στάσιμη την πελατειακή του βάση τόσο σε επίπεδο επιβατικών όσο και εμπορευματικών μεταφορών.

Το κόστος του ατυχήματος που σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη πριν από λίγες ημέρες ανέρχεται σε 500.000 ευρώ και στελέχη του Οργανισμού εύχονται να μην πλήξει την αξιοπιστία του, που με τόσο κόπο επιχειρεί να συντηρήσει παρά την πολύ κακή εικόνα του δικτύου του. Ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας στην περιοχή της Γέφυρας, 29 χλμ μακριά από τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης οφείλεται στη διάβρωση της υποδομής της σιδηροδρομικής γραμμής από τις σφοδρές και συνεχιζόμενες βροχοπτώσεις εκείνων των ημερών (28 Μαρτίου).

26 από τα 34 βαγόνια εκτός τροχιάς

Από τα 34 βαγόνια της μισθωμένης από την COSCO εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ήταν φορτωμένη με πάνελ και άλλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό με προορισμό την Ουγγαρία, εκτροχιάστηκαν τα 26, καθώς και η μηχανή του συρμού, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν οι δύο μηχανοδηγοί, ευτυχώς ελαφρά.

Το κόστος για τον Οργανισμό διαμορφώθηκε στα 200.000 ευρώ (περιλαμβάνει το κόστος αποκατάστασης της σιδηροδρομικής υποδομής αλλά και την επιβάρυνση από την μεταφορά των εμπορευμάτων μέσω Βουλγαρίας). Το επιπλέον ποσό των 300.000 ευρώ αφορά το κόστος των εμπορευμάτων που καταστράφηκαν και επιβαρύνει τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Αποτέλεσμα του εκτροχιασμού ήταν να διακοπεί η κυκλοφορία στη γραμμή Θεσσαλονίκης – Σκοπίων – Βελιγραδίου – Κεντρικής Ευρώπης για σχεδόν ένα μήνα η οποία αναμένεται να ξαναμπεί σε «τροχιά» την επόμενη εβδομάδα.

Επιπλέον 10 ώρες ταξιδεύουν τα εμπορεύματα

Στο διάστημα που δεν λειτουργεί η γραμμή, έχουν ουσιαστικά διακοπεί τα δρομολόγια των επιβατικών αμαξοστοιχιών μεταξύ Θεσσαλονίκης, Σκοπίων και Βελιγραδίου, ενώ οι εμπορευματικές μεταφορές προς την Κεντρική Ευρώπη εκτελούνται μέσω Βουλγαρίας.

Η γραμμή μέσω Σόφιας εισέρχεται στη Σερβία και συναντά τον σιδηροδρομικό άξονα Θεσσαλονίκης - Κεντρικής Ευρώπης στο Βελιγράδι, ενώ μεταφορά εμπορευμάτων μέσω αυτής συνεπάγεται καθυστέρηση περίπου 10 ωρών. Η «τύχη» του Οργανισμού έγκειται στο γεγονός ότι εξακολουθεί να συμφέρει η σιδηροδρομική μεταφορά από ότι η θαλάσσια, παρά την παράκαμψη που πρέπει να γίνει.

Ωστόσο οι εμπορευματικές μεταφορές προς την ΠΓΔΜ, που δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν από τη διαδρομή μέσω Βουλγαρίας, έχουν διακοπεί. Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού, αφορούν κυρίως κάποια φορτία σιδηρομεταλλεύματος, που θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με καθυστέρηση, μόλις αποκατασταθεί η γραμμή. Ταυτόχρονα θα ξεκινήσουν και πάλι τα επιβατικά δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης - Σκοπίων - Βελιγραδίου, τα οποία δεν εμφάνιζαν όμως σημαντικές πληρότητες.

Χαρά Αυγερινού

Τελευταία τροποποίηση στις 09:05 - 21 Απρ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.