ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Όσο εκείνοι τσακώνονται οι συγκοινωνίες καταρρέουν

10:38 - 15 Οκτ 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Όσο εκείνοι τσακώνονται οι συγκοινωνίες καταρρέουν
Στις πλάτες των μετακινούμενων με τις αστικές συγκοινωνίες έχει ξεσπάσει ένας πόλεμος εντυπώσεων μεταξύ απερχόμενης διοίκησης του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) και αρμόδιου υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη.

Ο πολιτικός προϊστάμενος που έχει κληρονομήσει από την προηγούμενη κυβέρνηση τον επικεφαλής του ΟΑΣΑ έχει πολλάκις αναφερθεί στην αναγκαιότητα αντικατάστασής του. Ακόμη δεν το έχει κάνει όμως. Και η αδυναμία συνεννόησης μεταξύ των δύο διαφαίνεται με την παραμικρή ευκαιρία.

Χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης «τόλμησε» να προτείνει τη μετατροπή του αδικήματος της λαθρεπιβίβασης στα μέσα μαζικής μεταφοράς από πταίσμα σε πλημμέλημα (που πρακτικά συνεπάγεται τη σύλληψη του παραβάτη και προβλέπει ακόμη και ποινή φυλάκισης). Για να συντηρήσει και να ενισχύσει το φιλολαϊκό του προφίλ ο Χρ. Σπίρτζης απαντώντας στη Βουλή επιστρατεύτηκε την ειρωνεία.

«Εγώ λέω να τους εκτελούμε κιόλας» είπε ο κ. Σπίρτζης επισημαίνοντας πως δεν μπορεί να καταλάβει τέτοιου είδους προτάσεις ειδικά όταν προέρχονται από ανθρώπους που έχουν πολλά χρόνια στις ηγεσίες των συγκοινωνιών, έχουν ευθύνη για το χάλι τους, για τις προτάσεις που έχουν κάνει, για τους λαθροκυνηγούς και όλα όσα έχουμε δει. Πρόσθεσε μάλιστα πως «έχουν ευθύνη εκείνοι που τους τοποθέτησαν σε αυτές τις θέσεις αλλά έχουμε ευθύνη κι εμείς που δεν τους έχουμε αλλάξει ακόμη, για διάφορους λόγους».

"Αιμορραγούν" οι συγκοινωνίες

Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι ο κ. Σπίρτζης διαχειρίζεται μια κινούμενη βόμβα όσον αφορά στις αστικές συγκοινωνίες αυτή τη στιγμή, οι οποίες εμφανίζουν την χείριστη εικόνα και κινδυνεύουν να τιναχθούν στον αέρα λόγω σημαντικής οικονομικής αιμορραγίας που παρατηρείται, μεγάλο μέρος της οποίας οφείλεται στη λαθρεπιβίβαση. Μόνο οι σχεδόν τρεις εβδομάδες δωρεάν μετακίνησης που αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών τον περασμένο Ιούλιο (όταν επιβλήθηκαν τα capital controls) κόστισαν στον Οργανισμό πάνω από 10 εκατ. ευρώ. Και πρόκειται για έναν Οργανισμό που όχι μόνο δεν έχει περίσσευμα αλλά παρουσιάζει εξαιρετικά κακή συγκοινωνιακή εικόνα λόγω έλλειψης πόρων.

Τι προκάλεσε την οργή του Σπίρτζη;

Ο κ. Δημητριάδης πρότεινε κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα στην επιτροπή της Βουλής να μετατραπεί η ποινή της λαθρεπιβίβασης από πταίσμα σε πλημμέλημα. Σήμερα προβλέπεται πως όσοι χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς εισιτήριο, πληρώνουν πρόστιμο αντίστοιχο με το 60πλάσιο της τιμής του κομίστρου. Ο κ. Δημητριάδης, που ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Δεκέμβριο του 2013, ζήτησε επίσης από τα υπουργεία και τους άλλους κρατικούς φορείς να μην καθυστερούν τις πληρωμές στον ΟΑΣΑ. Ορισμένοι εξ αυτών παρέχουν έκπτωση σε ευπαθείς ομάδες (μειωμένο κόμιστρο) χωρίς όμως να καταβάλλουν στον οργανισμό το σχετικό αντίτιμο. Την ίδια στιγμή εκκρεμεί ακόμη η απόφαση για την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων μετά την αύξηση του ΦΠΑ στις μεταφορές στο 23%, από 13% που ήταν μέχρι και τον Αύγουστο. 

Διευκρινίσεις από τον ΟΑΣΑ

"Στο πλαίσιο της ευαισθητοποίησης όλων για το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής που συρρικνώνει τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες, προτείναμε και την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ, όπως ίσχυε μέχρι το 1994 όταν και καταργήθηκε με το νόμο 2207/1994. Τίποτα περισσότερο. Το έτος 2011, η διάταξη επανήλθε με το νόμο 3920/2011 αλλά ως πταίσμα. Το πταίσμα τιμωρείται με κράτηση ή πρόστιμο. Πρόστιμο ήδη υπάρχει Διοικητικό. Η διάταξη λοιπόν δεν απέτρεψε την εισιτηριοδιαφυγή, το αντίθετο, τη διόγκωσε με τις απώλειες σήμερα να ξεπερνούν τα 40 εκ Ευρώ. Για αυτό το λόγο, το ΔΣ του Οργανισμού πρότεινε την επαναφορά του άρθρου 391 ΠΚ όπως ίσχυε μέχρι το 1994 με πρόβλεψη προστίμου ή ποινή φυλάκισης μέχρι τρεις μήνες που, έτσι και αλλιώς, είναι εντός του ορίου αναστολής, και θα μπορούσε να ισχύσει και τώρα ή και λιγότερο. Διαφορετικά το 391 ΠΚ ως πταίσμα δεν έχει καν ουσιαστικό λόγο ύπαρξης. Σήμερα (σ.σ. χθες) μάλιστα, τονίσαμε στη σχετική συζήτηση ότι με την πρόταση αυτή θέτουμε ένα υπαρκτό ζήτημα για προβληματισμό, αλλά ξεκαθαρίσαμε ότι σε κάθε περίπτωση δεν επιδιώκουμε καμία σύλληψη, ενώ δεν εκφράσαμε κάποια διαφωνία που δεν συμπεριλήφθηκε στο νομοσχέδιο. Ασφαλώς, βέβαια, το σημαντικό της υπόθεσης είναι το κοινωνικό σύνολο να συνειδητοποιήσει ότι τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς στην πόλη μας, αξίζουν σεβασμό για να μπορούν να υπάρχουν, να είναι δημόσια, να έχουν προσιτές τιμές και να βελτιώνονται προς όφελος του περιβάλλοντος και όλων των ανθρώπων της πόλης." αναφέρει ανακοίνωση του Οργανισμού.

Χαρά Αυγερινού

Τελευταία τροποποίηση στις 10:46 - 15 Οκτ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.