ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε «τροχιά» η ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ

11:30 - 11 Νοε 2015 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Σε «τροχιά» η ηλεκτροκίνηση του ΟΣΕ
Ενεργοποιήθηκε μια μικρή, αλλά κομβικής σημασίας σύμβαση από την ΕΡΓΟΣΕ που αφορά στην ηλεκτροκίνηση του άξονα Πειραιάς – Ειδομένη, που απομακρύνει τον κίνδυνο επιστροφής εκατομμυρίων ευρώ στην ΕΕ.

Η σύμβαση μεταξύ της διοίκησης της ΕΡΓΟΣΕ και της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή είναι η πρώτη συμπληρωματική σύμβαση για την ολοκλήρωση του έργου «Ανάταξη Συστήματος Ηλεκτροκίνησης και Τηλεδιοίκησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αχαρνές - Τιθορέα».

Πρακτικά η εν λόγω σύμβαση ενεργοποιεί ένα option για επέκταση της σύμβασης ανάταξης της ηλεκτροκίνησης (είχε υπογράψει η εταιρεία με την ΕΡΓΟΣΕ) και στο τμήμα Αθήνα - Τρεις Γέφυρες, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ. Η σύμβαση προβλέπει τη μελέτη, κατασκευή, εγκατάσταση και εν λειτουργία παράδοση της Γραμμής Επαφής στο τμήμα μεταξύ Σταθμού Λαρίσης και Τριών Γεφυρών. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, η εγκατάσταση θα είναι προσωρινή έως την ολοκλήρωση της μελέτης και της κατασκευής υπόγειας διέλευσης. Η προθεσμία περάτωσης του έργου είναι έξι μήνες.

«Για την εξασφάλιση των όρων χρηματοδότησης του έργου καθώς και για τη διασφάλιση των όρων αποπληρωμής του ευρύτερου έργου: "Ηλεκτροκίνηση Σιδ/κής Γραμμής Αθήνας (Αχαρνών) - Θεσ/κης (Β' Φάση) και κλάδου Οινόης - Χαλκίδας", το οποίο εντάχθηκε αρχικά με την υπ' αριθμ. απόφαση Ε (2004) 4595/19.11.2004 στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Ταμείου Συνοχής με ποσοστό χρηματοδότησης 50%, θα πρέπει να εξασφαλισθεί η κυκλοφορία ηλεκτρικού συρμού από τον ΣΣ Αθηνών έως τον ΣΣ Οινόης» σημειώνει η ΕΡΓΟΣΕ. Σύμφωνα με την εταιρεία, καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια έτσι ώστε να παραδοθεί η νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη το ταχύτερο δυνατόν.

Το υπουργείο Υποδομών δρομολόγησε δύο συμβάσεις ανάταξης τόσο της ηλεκτροκίνησης όσο και της σηματοδότησης, αθροιστικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σήμερα σε εξέλιξη, προκειμένου να αποφευχθούν τυχόν περιπέτειες με τις Βρυξέλλες.

Η ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης, σε συνδυασμό με τη νέα γραμμή που κατασκευάζεται μεταξύ Τιθορέας και Δομοκού, θα είναι ευεργετική για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η χρήση ηλεκτραμαξών θα επιφέρει μείωση του κόστους συντήρησης έως και κατά 90%, μείωση του κόστους κίνησης τουλάχιστον κατά 50%, αύξηση των ταχυτήτων που θα οδηγήσει σε μείωση του χρόνου διαδρομής μεταξύ Αθηνών - Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά, «προικίζεται» η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.