ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ-Τέσσερις μνηστήρες

11:27 - 21 Μαρ 2017 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Στην τελική ευθεία για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ-Τέσσερις μνηστήρες
Έπειτα από διαδοχικές αναβολές και διαρκείς ανατροπές στο χρονοδιάγραμμα, ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης σε ιδιώτη επενδυτή μπαίνει στην τελική ευθεία.

Η τρέχουσα διαδικασία, που έχει εκκινήσει από το 2013, κατέληξε τον Ιούνιο του 2014 στην επικύρωση της συμμετοχής οκτώ επενδυτικών σχημάτων που πέρασαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Το στάδιο της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών παρατάθηκε επανειλημμένα, λόγω πολιτικών και μη εξελίξεων, ωστόσο στις 24 Μαρτίου, το σίριαλ τελειώνει.

 

Τότε θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές για το 67% των μετοχών του Οργανισμού τα επενδυτικά σχήματα που παραμένουν στην κούρσα της διεκδίκησης.

 

Οι πληροφορίες που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες στην αγορά δείχνουν πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στο στόχαστρο τεσσάρων ομίλων, οι οποίοι και αναμένεται να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές την Παρασκευή, οπότε και λήγει η σχετική προθεσμία.

 

Μεταξύ των διεκδικητών παραμένουν, σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική Mitsui, η P&O Steam Navigation Company του ομίλου Dubai Ports, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες και το επενδυτικό σχήμα που έχει συγκροτήσει ο όμιλος Dimera, συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη, με Γερμανούς και Γάλλους εταίρους. Αλλά και μεταξύ αυτών πιθανολογείται ότι οι τελικοί διεκδικητές θα περιοριστούν σε τρεις, ενδεχομένως και δύο.

 

Στη σύμβαση παραχώρησης προβλέπεται πως οι υποχρεωτικές επενδύσεις του νέου ιδιοκτήτη του ΟΛΘ θα φτάσουν τα 180 εκατ. ευρώ στην επταετία, ενώ η δυναμικότητα του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) πρέπει να αυξηθεί, με στόχο να εξυπηρετεί προβλεπόμενο ετήσιο μεταφορικό φόρτο μέχρι και περίπου 1,4 εκατ. TEUs. Πρόσθετες επενδύσεις θα χρειαστούν στην προβλήτα 6 του OΛΘ για την ανάπτυξη νέας τερματικής εγκατάστασης χύδην φορτίου υψηλών περιβαλλοντικών προδιαγραφών, προκειμένου να είναι δυνατή η προβλεπόμενη ετήσια διακίνηση μέχρι περίπου 8 εκατ. τόνων.

 

Στην προβλήτα 2 προγραμματίζονται επενδύσεις για την ανάπτυξη τερματικής εγκατάστασης υποδοχής κρουαζιέρας, για υπηρεσίες λιμένα αφετηρίας (Home Port) και για υπηρεσίες διερχόμενων κρουαζιερόπλοιων (Transit), με δυνατότητα εξυπηρέτησης τουλάχιστον 150.000 επιβατών ετησίως.

Προβλέπεται, επίσης, η δημιουργία υδατοδρομίου, η ανακαίνιση του διατηρητέου κτιρίου του Επιβατικού Σταθμού (πρώην Τελωνείου) και η αξιοποίησή του ως χώρου πολλαπλών χρήσεων κ.ά.

Τελευταία τροποποίηση στις 13:17 - 21 Μαρ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.