ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κόντρα Σπίρτζη-ΣΤΑΣΥ για την κατάργηση των χάρτινων καρτών

09:40 - 05 Οκτ 2017 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Κόντρα Σπίρτζη-ΣΤΑΣΥ για την κατάργηση των χάρτινων καρτών
Κόντρα του Υπουργού Υποδομών ξέσπασε χθες με το σωματείο των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, οι οποίοι καταγγέλλουν σοβαρές τεχνικές αδυναμίες στην έκδοση του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Μετά τα περί αναστολής της έκδοσης από το σωματείου εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ), ο Χρήστος Σπίρτζης έδωσε εντολή να παραπεμφθεί άμεσα στο Πειθαρχικό με το ερώτημα της απόλυσης όποιος εργαζόμενος της ΣΤΑΣΥ αρνηθεί να εκδώσει από σήμερα ηλεκτρονικό εισιτήριο ή ηλεκτρονική κάρτα. Επιπλέον, ο υπουργός αποφάσισε από σήμερα να καταργήσει τις χάρτινες ηλεκτρονικές κάρτες και από τα τέλη του μήνα τα χάρτινα εισιτήρια.

Σημειώνεται ότι οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ επικαλούνται ότι δεν έχει υπάρξει σχετικός διάλογος μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων των εργαζομένων για την άμεση αντιμετώπιση, όπως υποστηρίζουν, των προβλημάτων που εντοπίστηκαν κατά τη δοκιμαστική λειτουργία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Προειδοποιούν ότι, ένα ακόμα σύστημα που έχει χρυσοπληρώσει ο Ελληνικός λαός  κινδυνεύει να αχρηστευτεί και δεν θα λειτουργήσει με το «κόψιμο της κορδέλας».

Η σύγκρουση εργαζομένων και κυβέρνησης βρίσκει ανέτοιμο τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών για την πλήρη εφαρμογή του αυτόματου κομίστρου που έχει ξεκινήσει πιλοτικά από τον περασμένο Φεβρουάριο. Ο Οργανισμός μέχρι πρόσφατα, δήλωνε ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα λειτουργήσει παράλληλα με τα χάρτινα εισιτήρια για απροσδιόριστο χρόνο και για λόγους εξοικείωσης των επιβατών, με την διοίκηση να επισημαίνει ότι σε αγορές όπως του Λονδίνου, η παράλληλη λειτουργία διήρκησε 2 χρόνια. Εάν ο υπουργός επιμείνει στην βούληση για επιτάχυνση της εφαρμογής, τότε οι δυσλειτουργίες προβλέπεται να πολλαπλασιαστούν.

Ένα από τα βασικά προβλήματα τονίζουν οι εργαζόμενοι, είναι ότι δεν υπάρχει διαλειτουργικότητα μεταξύ των διαφορετικών συστημάτων που λειτουργούν (προσωποποιημένων καρτών, επικύρωσης εισιτηρίων, αυτόματων πωλητών, ελέγχου  κ.α), με αποτέλεσμα να επικυρώνουν επιβάτες εισιτήρια και το σύστημα να τα βγάζει άκυρα. Συνέπεια τούτου είναι, οι διαπληκτισμοί και η ένταση.  

Σύμφωνα με τους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ σήμερα η έκδοση των προσωποποιημένων καρτών (μηνιαίων, εξαμηνιαίων, ετήσιων) γίνονται από 15 σημεία πώλησης. “Εάν υπολογίσουμε ότι κάθε μήνα πωλούνται περίπου 500.000 κάρτες απεριορίστων διαδρομών φανταστείτε  τι θα συμβεί αν μέσα σε λίγες μέρες ο κόσμος αυτός πρέπει να εξυπηρετηθεί από τα περιορισμένα αυτά σημεία πώλησης. Οι ουρές θα ξεκινούν από το Σύνταγμα και θα καταλήγουν στο Μοναστηράκι” αναφέρει ο κ. Λευτέρης Ρενιέρης, πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων του πρώην ΗΣΑΠ και συνδικαλιστής που πρόσκεινται στο ΣΥΡΙΖΑ.

Πρόκειται για 1 από τα 8 σωματεία εργαζομένων των μέσων  σταθερής τροχιάς, το οποίο χθες ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην αναστολή έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων στην γραμμή 1 της ΣΤΑΣΥ, από Πειραιά έως Κηφισιά.

Ανετοιμότητα υπάρχει και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Όπως υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, εισιτήρια υπάρχουν μόνο για το κόμιστρο από 4,5 ευρώ και πάνω. Για εισιτήρια με τιμή 1,40 και τα εκπτωτικά, προμήθειες δεν έχουν γίνει και εκτιμάται ότι θα χρειαστούν περί του 4 μήνες για να είναι διαθέσιμα.

Από τον Φεβρουάριο, ο ΟΑΣΑ ξεκίνησε πιλοτικά την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου (ATH.ENA Ticket) κυρίως στην γραμμή προς αεροδρόμιο ενώ εξέδιδε και τις απρόσωπες κάρτες (ΑΤΗ.ΕΝΑ Card) που απευθύνονται κυρίως στους περιστασιακούς χρήστες. Η προσωποποιημένη κάρτα, ξεκίνησε να εκδίδεται πρόσφατα λόγω της εμπλοκής που προκάλεσε η απόφαση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων με την αναγραφή του ΑΜΚΑ, η οποία ξεπεράστηκε.

Μέχρι σήμερα, τα έσοδα του ΟΑΣΑ από τις πωλήσεις εισιτηρίων και καρτών ανέρχονται σε 5,7 εκ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι εκτιμούν παρόλα αυτά ότι αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων που δεν ξεπερνά το 3% έως 4%. “Παρά τις απειλές θα πάμε σε διάλογο” αναφέρει ο κ. Ρενιέρης καθώς σήμερα είναι προγραμματισμένη συνάντηση με τις διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑΣΥ. Στην συνέχεια θα συγκληθεί το διοικητικό συμβούλιο του σωματείου για να αποφασίσει για την στάση που θα κρατήσει. “Είναι πρωτοφανείς οι απειλές που δεχόμαστε και μάλιστα από αριστερό υπουργό” αναφέρει ο Πρόεδρος του Σωματείου.     

Τελευταία τροποποίηση στις 09:45 - 05 Οκτ 2017
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.