ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Επεισοδιακή «πρεμιέρα» για το ηλεκτρονικό εισιτήριο- Τι πρέπει να γνωρίζετε

08:00 - 06 Οκτ 2017 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Επεισοδιακή «πρεμιέρα» για το ηλεκτρονικό εισιτήριο- Τι πρέπει να γνωρίζετε
Ένα μικρό... χάος προκάλεσε η «πρεμιέρα» του νέου ηλεκτρονικού κομίστρου του ΟΑΣΑ την Πέμπτη, με τα σωματεία εργαζομένων να κάνουν λόγο για τεχνικά προβλήματα και ταλαιπωρία του κοινού και τον υπουργό Μεταφορών να επιβάλλει ταυτόχρονη κατάργηση των χάρτινων καρτών.

Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη αναστάτωση προκλήθηκε από την απόφαση του Σωματείου Εργαζομένων του πρώην ΗΣΑΠ να αναστείλει την έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, καταγγέλλοντας δυσλειτουργίες στην εφαρμογή του συστήματος. Η απόφαση των εργαζομένων για αποχή από την έκδοση των εισιτηρίων ανακλήθηκε από πλευράς τους, μετά το «τελεσίγραφο» του Χρήστου Σπίρτζη για παραπομπή στο πειθαρχικό συμβούλιο και εντολή απόλυσης όσων παρακωλύσουν την έκδοση. Συνεπώς, η έκδοση των ηλεκτρονικών εισιτηρίων γίνεται κανονικά σε όλο το δίκτυο.

Παράλληλα, «φρένο» μπήκε στην έκδοση της μηνιαίας χάρτινης κάρτας, με στόχο την ταχύτερη αντικατάστασή της. Σημειώνεται ότι, όσοι έχουν προμηθευτεί τέτοια για τον Οκτώβριο θα μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν κανονικά, αλλά στο εξής θα εκδίδεται μόνο η ηλεκτρονική κάρτα, η οποία δεν θα ισχύει για κάθε μήνα ξεχωριστά αλλά θα έχει ισχύ τριάντα ημερών και θα μπορεί να εκδοθεί σε οποιαδήποτε ημερομηνία μέσα στον μήνα.

Τα νέα «έξυπνα» εισιτήρια του ΟΑΣΑ, το ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENA Card) τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον Φεβρουάριο και μέχρι τον Αύγουστο είχαν πραγματοποιήσει πωλήσεις άνω των 5,7 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι της ΣΤΑΣΥ εκτιμούν ότι αντιπροσωπεύουν ένα μικρό ποσοστό των συνολικών πωλήσεων που δεν ξεπερνά το 3% έως 4%.

Αντίστοιχα, η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card) κυκλοφόρησε πριν από λίγες ημέρες, αφότου ξεπεράστηκαν τα εμπόδια με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Μέσω του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, επιδίωξη του ΟΑΣΑ είναι η παροχή συνδυασμένων προσφορών κομίστρων σε επιβάτες, η δικαιότερη τιμολογιακή πολιτική (μελλοντικά εξετάζεται η εφαρμογή «ζωνικού» συστήματος), η διευκόλυνση των επιβιβάσεων και μετεπιβιβάσεων και η αντιμετώπισης της εισιτηριοδιαφυγής.

Δείτε παρακάτω όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα είδη, την έκδοση και τη χρήση των ηλεκτρονικών κομίστρων:

Ηλεκτρονικό εισιτήριο (ΑΤΗ.ΕΝΑ Ticket) και απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (απρόσωπη ATH.ENACard)

Στo ηλεκτρονικό εισιτήριο και στην ηλεκτρονική απρόσωπη κάρτα, ο επιβάτης μπορεί να προμηθευτεί προϊόντα, όπως:

  • Το πακέτο των 10 + 1 εισιτηρίων (το 1 εισιτήριο είναι δωρεάν),
  • το ημερήσιο εισιτήριο των 4,5 ευρώ,
  • το πενθήμερο εισιτήριο των 9 ευρώ,
  • το τουριστικό εισιτήριο των 3 ημερών για όλα τα μέσα (περιλαμβάνει 1 διαδρομή από και προς το αεροδρόμιο) των 22 ευρώ,
  • τα εισιτήρια προς το αεροδρόμιο, κτλ.

Η διάθεση του πολλαπλού «έξυπνου» εισιτηρίου και της απρόσωπης «έξυπνης» κάρτας γίνεται, προς το παρόν, με προϊόντα αξίας άνω των 4,5 ευρώ. Δηλαδή, κάποιος δεν μπορεί να τα προμηθευτεί, την πρώτη φορά, με το ενιαίο εισιτήριο των 1,4 ευρώ.

Ωστόσο, μετά μπορεί να κάνει επαναφόρτιση με 1,4 ευρώ. 

Η κύρια διαφορά μεταξύ τους είναι ότι η απρόσωπη «έξυπνη» κάρτα αποθηκεύει και χρηματική αξία.

Προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα (προσωποποιημένη ATH.ENA Card)

Η προσωποποιημένη ATH.ENA Card θα υποκαταστήσει τις υφιστάμενες μηνιαίες, τριμηνιαίες, εξαμηνιαίες και ετήσιες κάρτες του ΟΑΣΑ, τα μειωμένα και τα ελευθέρας. Απευθύνεται δηλαδή, στους συστηματικούς χρήστες των ΜΜΜ.

Πού εκδίδεται

Η έκδοση της προσωποποιημένης ηλεκτρονικής κάρτας (προσωποποιημένη ATH.ENA Card) γίνεται ήδη σε ορισμένους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού και ειδικότερα, στους σταθμούς Σύνταγμα, Αγ. Μαρίνα, Δ. Πλακεντίας, Ελληνικό, Ανθούπολη, Πειραιάς, Κηφισιά, Ομόνοια και Αττική και σε δυο σταθμούς του τραμ (Αγ. Φωτεινή και Σύνταγμα) στο εκδοτήριο της Ο.ΣΥ. στην Όθωνος (Πλ. Συντάγματος).

Δικαιολογητικά για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από ΤΕΚ

Για την έκδοση προσωποποιημένης κάρτας από Τερματικό Έκδοσης Καρτών (ΤΕΚ) απαιτείται o επιβάτης να προσκομίσει:

  • επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον αριθμό ΑΜΚΑ,
  • την αστυνομική του ταυτότητα ή εναλλακτικά, για μη Έλληνες υπηκόους, απαιτείται διαβατήριο,
  • εισαγωγή 8ψήφιου κωδικού
  • Ο δικαιούχος μειωμένης ή δωρεάν μετακίνησης θα πρέπει να προσκομίζει και το σχετικό αποδεικτικό του δικαιώματος.

Διαδικασία

  • Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ, το όνομα, το επώνυμο καθώς και το μήνα και έτος γέννησης.
  • Στη συνέχεια προχωρά σε επιβεβαίωση της ταυτότητας του επιβάτη, ο οποίος εισάγει τον 8ψήφιο κωδικό ασφαλείας.
  • Τέλος, ο εκδότης προχωρά σε λήψη φωτογραφίας του επιβάτη (μέσω της φωτογραφικής μηχανής που διαθέτει το ΤΕΚ ή μέσω σάρωσης προεκτυπωμένης φωτογραφίας) και εκδίδει την έξυπνη κάρτα.

Κατά τη διαδικασία έκδοσης της κάρτας το σύστημα παράγει και αποθηκεύει στη βάση δεδομένων το hashed value που προκύπτει από το συνδυασμό ΑΜΚΑ και κωδικού, καθώς και τον μήνα και έτος γέννησης. 

Αντικατάσταση απολεσθείσας προσωποποιημένης κάρτας

Σε περίπτωση απώλειας προσωποποιημένης έξυπνης κάρτας, ο κάτοχος οφείλει να προσκομίσει στο εκδοτήριο ένα επίσημο έγγραφο που να προσδιορίζει τον ΑΜΚΑ του, καθώς και προσωπικό του κωδικό μαζί με την αστυνομική του ταυτότητα ή το διαβατήριο.

Ο εκδότης εισάγει στην εφαρμογή του ΤΕΚ τον ΑΜΚΑ και ζητά από τον επιβάτη να εισάγει τον κωδικό. Η εφαρμογή συνδυάζει τα δύο αυτά στοιχεία και παράγει ένα hashed value.

Στην περίπτωση ταύτισης με αποθηκευμένο στη βάση δεδομένων hashed value που συσχετίζεται με ενεργή έξυπνη κάρτα, ο εκδότης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε έκδοση νέας κάρτας, με ταυτόχρονη μεταφορά του υπολοίπου και ακύρωση (blacklisting) της παλαιάς.

Κανένα επιπλέον στοιχείο του επιβάτη δεν απαιτείται και δεν αποθηκεύεται κατά τη διαδικασία αυτή.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.