ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο ΟΑΣΑ προσπαθεί να «εξωραΐσει» την εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου

07:24 - 18 Απρ 2018 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Ο ΟΑΣΑ προσπαθεί να «εξωραΐσει» την εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου
Μετ’ εμποδίων και με σοβαρές καθυστερήσεις συνεχίζεται η μετάβαση των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας στην εποχή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Ο ΟΑΣΑ προσπαθεί να «εξωραΐσει» την κατάσταση, ωστόσο, τα προβλήματα είναι σοβαρά, ενώ και τα χαμένα έσοδα δεν είναι εύκολο να καλυφθούν.

Σε ενημερωτικό σημείωμα που εξέδωσε ο ΟΑΣΑ την Τρίτη, επισημαίνεται πως οι μπάρες στους σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού κλείνουν σταδιακά, ωστόσο, η πραγματικότητα είναι πως ήδη έχει υπάρξει σημαντική καθυστέρηση στην επίτευξη του συγκεκριμένου στόχου.

Από τους συνολικά 65 σταθμούς, μόλις 31 διαθέτουν κλειστές πύλες και δεν προβλέπεται πριν από τον Μάιο να έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία.

Έως και σήμερα, έχουν κλείσει οι πύλες (πλην της πύλης των ΑμεΑ) σε  14 από τους 20 σταθμούς της Γραμμής 2 (Ανθούπολη - Ελληνικό) του Μετρό και σε 13 από τους 21 σταθμούς της Γραμμής 3 (Αγ. Μαρίνα - Αεροδρόμιο). Ωστόσο, στον Ηλεκτρικό (Γραμμή 1, Κηφισιά - Πειραιάς) έχουν κλείσει οι πύλες στους 4 από τους 24 σταθμούς.

Βασικός λόγος της συγκεκριμένης καθυστέρησης αποτελεί το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία απόκτησης καρτών από ΑμΕΑ και ανέργους, που δικαιούνται δωρεάν μετακίνηση. Επίσης, το επιβατικό κοινό δεν έχει οικειοποιηθεί ακόμη το νέο σύστημα και γι` αυτό στους σταθμούς που έχουν κλείσει οι μπάρες παρατηρούνται συχνά μεγάλες ουρές και απαιτείται η παρέμβαση υπαλλήλων του μετρό.

Έσοδα

Σε ό,τι αφορά στα έσοδα είναι δεδομένο πως όλους τους προηγούμενους μήνες υπήρξε σημαντική ζημιά. Τα λάθη στην εκτέλεση του νέου συστήματος απογείωσαν την λαθρεπιβίβαση, γεγονός που προκάλεσε σημαντικό κόστος και απώλειες εσόδων.

Ο ΟΑΣΑ ισχυρίζεται τώρα πως από τον Μάρτιο που έκλεισαν αρκετές μπάρες τα έσοδά του παρουσίασαν διψήφιο ποσοστό αύξησης. Θα απαιτηθεί, όμως, αστρονομική εκτόξευση των εσόδων για να καλυφθεί η απώλεια που δημιούργησε η λαθρεπιβίβαση των τελευταίων μηνών, στην οποία ακόμη δεν έχει μπει τέλος.

Κάρτες και μηχανήματα

Όσον αφορά στις κάρτες, μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί περισσότερες από 950.000 προσωποποιημένες και απρόσωπες κάρτες. Ο αριθμός αυτός ικανοποιεί τον ΟΑΣΑ, που όμως, οφείλει να πραγματοποιήσει άμεσα και την αναβάθμιση των παλαιών αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης εισιτηρίων και φόρτισης καρτών, καθώς τα νέα μηχανήματα δεν επαρκούν αριθμητικά για την εξυπηρέτηση του όγκου των επιβατών.

Ενεργοποίηση καρτών ανέργων και ΑμεΑ

Τέλος, υπενθυμίζεται πως για την ενεργοποίηση του δωρεάν κομίστρου, άνεργοι και ΑμεΑ, εφόσον έχουν παραλάβει την προσωποποιημένη κάρτα τους και έχουν πιστοποιήσει το δικαίωμα τους μέσω της εφαρμογής της ΗΔΙΚΑ (www.idika.gr/athenacard/), καλούνται, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, να υλοποιήσουν τα ακόλουθα βήματα:

 1. Μεταβαίνουν σε ένα από τα 300 «Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών» (ΑΜΕΚ) του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

2. Στην αρχική οθόνη του ΑΜΕΚ, επιλέγουν τη γλώσσα που επιθυμούν και στη συνέχεια, την επιλογή «Επιδότηση» από το βασικό μενού.

3. Τοποθετούν κατακόρυφα την προσωποποιημένη ATH.ENA Card στην υποδοχή που βρίσκεται στο κάτω αριστερά μέρος της πρόσοψης του ΑΜΕΚ.

4. Η συσκευή αναγνωρίζει αυτόματα, εάν η συγκεκριμένη κάρτα δικαιούται επιδότησης και στην περίπτωση αυτή, επιλέγουν το «ΟΚ» για να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτισης της κάρτας του. Προσοχή: όσο διαρκεί η φόρτιση του κομίστρου δεν πρέπει να αφαιρεθεί η κάρτα από την υποδοχή.

5. Με το πέρας της διαδικασίας, αφαιρούν την κάρτα από την υποδοχή και παραλαμβάνουν την απόδειξη από τη θύρα εξόδου. Η κάρτα έχει φορτιστεί με το δωρεάν κόμιστρο και είναι έτοιμη προς χρήση.

Σπύρος Πολυχρονόπουλος

Τελευταία τροποποίηση στις 13:13 - 18 Απρ 2018
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.