ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μητσοτάκης για Flyover: Δεν έχουμε ξανακατασκευάσει τέτοιο αυτοκινητόδρομο- Τα οφέλη

18:30 - 19 Δεκ 2022 | ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Μητσοτάκης για Flyover: Δεν έχουμε ξανακατασκευάσει τέτοιο αυτοκινητόδρομο- Τα οφέλη
Στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή του Flyover στη Θεσσαλονίκη μίλησε τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, προαναγγέλοντας ότι πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο, πρωτοποριακό από όλες τις απόψεις που θα συμβάλει και στην οικονομική ζωή, αλλά και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Συγκεκριμένα ο Πρωθυπουργός ανέφερε κατά την έναρξη της ομιλίας του:

«Το έργο το οποίο θα συμβασιοποιήσουμε σήμερα είναι καινοτόμο από πολλές πλευρές. Κατ’ αρχάς είναι τεχνικά καινοτόμο. Δεν έχουμε κατασκευάσει, ποτέ ξανά, στη χώρα έναν τέτοιο υπερυψωμένο, φιλικό προς το περιβάλλον, αυτοκινητόδρομο.

Είναι, όμως, και χρηματοδοτικά καινοτόμο, καθώς είναι το πρώτο μεγάλο οδικό έργο το οποίο θα κατασκευαστεί με τη μορφή της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με πληρωμές διαθεσιμότητας αλλά και με υποχρέωση του αναδόχου να αναλάβει τη συντήρηση του έργου.

Καλύπτουμε, δηλαδή, και το τμήμα της συντήρησης του αυτοκινητοδρόμου για τα επόμενα 26 χρόνια. Είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά».

Μετρό και Αρχαία μέχρι το τέλος του 2023 για τους Θεσσαλονικείς

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε πως ο Flyover είναι ένα πολύ σημαντικό έργο δεν είναι όμως το μόνο. «Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης», ανέφερε «δεν χρειάζεται να πω πολλά πράγματα. Θέλω μόνο να σας μεταφέρω για ακόμα μια φορά πόσο παλέψαμε με κατεστημένες αντιλήψεις, με συμφέροντα τα οποία τελικά δεν ήθελαν -πιστεύω- να κατασκευαστεί το Μετρό με τον τρόπο με τον οποίο τελικά κατασκευάζεται.

Από την πρώτη στιγμή είχα δεσμευτεί ότι η Θεσσαλονίκη μπορεί να αποκτήσει ένα υπερσύγχρονο Μετρό, με απόλυτο σεβασμό στον πολιτιστικό πλούτο ο οποίος ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια της κατασκευής του Μετρό.

Τότε, στην αρχή, πολλοί δεν μας πίστεψαν. Πολλοί έβαλαν άλλα δικαστικά προσκόμματα. Αυτά όλα ξεπεράστηκαν. Και νομίζω ότι σήμερα οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν πια ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου, το αργότερο στις αρχές του 2024, θα έχουν και Μετρό και αρχαία».

Ανακοινώνουμε έργα για τα οποία έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση και μελέτη

Όπως συμπλήρωσε στη συνέχεια «Το έργο αυτό, το Flyover, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε, συμβασιοποιήθηκε, θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Και πιστεύω ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα είναι και αυτή η οποία θα παραδώσει το έργο στους Θεσσαλονικείς όταν αυτό ολοκληρωθεί σε μια τετραετία από τώρα.

Νομίζω ότι γνωρίζουν σήμερα οι πολίτες, ειδικά οι Θεσσαλονικείς και οι πολίτες της Βορείου Ελλάδος συνολικά, ότι η κυβέρνηση αυτή ανακοινώνει έργα μόνο εφόσον τα έχει μελετήσει και μόνο εφόσον έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Δεν έχουμε υποπέσει στον πειρασμό και δεν πρόκειται να το κάνουμε ούτε τώρα, καθώς μπαίνουμε πια σε προεκλογική χρονιά, να τάξουμε πράγματα τα οποία ξέρουμε ότι δεν μπορούν να γίνουν ή για τα οποία δεν είμαστε σίγουροι ότι μπορούν να γίνουν.

Έχουμε αποδείξει ότι η σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ πολιτών και κυβέρνησης και εξουσίας, είτε αυτή είναι κεντρική, είτε είναι περιφερειακή, είτε είναι δημοτική, χτίζεται μόνο μέσα από την αξιοπιστία, μέσα από τη συνέπεια λόγων και έργων», τόνισε στην ομιλία του ο πρωθυπουργός.

Τι θα προσφέρει στη Θεσσαλονίκη ο Flyover

  • Το έργο του Flyover εντάσσεται στην ευρύτερη αναβάθμιση της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, με προϋπολογισμό 373,2 εκατομμύρια ευρώ, που αφορά συνολικά σε 13 χιλιόμετρα.
  • Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό έργο υποδομής, καθώς θα εξασφαλίσει καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο «Μακεδονία», την Εγνατία Οδό, τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική, με στόχο να έχει πολυεπίπεδη θετική επίδραση στην οικονομία και στην καθημερινή ζωή των κατοίκων.
  • Η εναέρια οδός θα έχει μήκος τέσσερα χιλιόμετρα, ενώ το χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει εκτεταμμένα έργα ανακατασκευής, βελτίωσης και κατά τόπους διαπλάτυνσης του υφιστάμενου δρόμου, εννέα ανισόπεδους κόμβους για την εξυπηρέτηση διασυνδέσεων, 10 νέες γέφυρες και τρεις νέες σήραγγες.
  • Ο αναβαθμισμένος άξονας θα βελτιώσει ουσιαστικά την οδική ασφάλεια και θα συμβάλλει στην επίλυση κυκλοφοριακών προβλημάτων της Θεσσαλονίκης, καθώς σύμφωνα με υπολογισμούς θα μπορεί να εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα ανά κατεύθυνση, διπλάσια σε σύγκριση με την υπάρχουσα κυκλοφοριακή ικανότητα.
  • Θα συνεισφέρει ακόμα, ειδικά σε συνδυασμό με το Μετρό, στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μετακινήσεων, λόγω της αποσυμφόρησης των δρόμων της πόλης.
  • Η κατασκευή, που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, αναμένεται να διαρκέσει τέσσερα χρόνια και εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας.

 

«Σύγχρονος δρόμος, λοιπόν, ασφαλής δρόμος, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αυτόν συμβασιοποιούμε σήμερα και πολύ σύντομα θα μας δοθεί η ευκαιρία να επισκεφθούμε και τα πρώτα εργοτάξια», κατέληξε στην ομιλία του ο Πρωθυπουργός.

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.