ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Όλες οι αλλαγές στα «άγονα» δρομολόγια

07:56 - 12 Μαϊ 2016 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Όλες οι αλλαγές στα «άγονα» δρομολόγια
Δραστικές περικοπές δρομολογίων και ριζική αναδιάρθρωση του υφιστάμενου καθεστώτος επιδότησης περιλαμβάνει το προσχέδιο απόφασης, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση και αφορά στο νέο καθεστώς άγονων δρομολογίων, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Οκτωβρίου 2016 και για τέσσερα χρόνια.

Η απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη, προβλέπει την παράταση (από την 1η Οκτωβρίου) με παράλληλη όμως τροποποίηση των υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας, που έχουν επιβληθεί σε 28 τακτικές αεροπορικές γραμμές στο δίκτυο εσωτερικού της χώρας. Το προσχέδιο απόφασης, που περιγράφει το νέο καθεστώς επιδοτήσεων περιλαμβάνει δραστικές περικοπές δρομολογίων και ριζική αναδιάρθρωση του ισχύοντος καθεστώτος.

 

Τα επιδοτούμενα δρομολόγια μειώνονται περίπου κατά 50%, καθώς προβλέπεται η μείωση του ύψους της επιδότησης. Η μείωση δεν συνεπάγεται αυτόματη μείωση των δρομολογίων, που θα εκτελούνται προς τους «άγονους» προορισμούς κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά περιορισμό των δρομολογίων που θα λαμβάνουν την επιδότηση.

 

Καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τις αεροπορικές εταιρείες έχει οριστεί η 30η Ιουλίου, γεγονός το οποίο όμως δεν εξασφαλίζει το απαιτούμενο από τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς 6μηνο προκήρυξης και ολοκλήρωσης του σχετικού διαγωνισμού. Σε περίπτωση που δεν εκδηλώσει εντός προθεσμίας καμία εταιρεία ενδιαφέρον για τις 28 άγονες γραμμές, το προσχέδιο της απόφασης προβλέπει την ανάθεση για το διάστημα 1 Οκτωβρίου 2016 - 30 Σεπτεμβρίου 2020 σε έναν αερομεταφορέα κάθε μία ή περισσότερες από τις επιδοτούμενες γραμμές, χωρίς όμως επιδότησης. Πρακτικά θα χορηγήσει το υπουργείο Υποδομών στις εταιρείες το δικαίωμα εκτέλεσης των άγονων δρομολογίων, χωρίς όμως να τις επιδοτήσει.

 

Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.

 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τo μέγιστο καταβλητέο οικονομικό αντιστάθμισμα ετησίως ανά γραμμή καθορίζεται ως εξής:

Αθήνα-Αστυπάλαια στο ποσό των 650.000 ευρώ,

Αθήνα -Λέρος στο ποσό των 1.000.000 ευρώ,

Αθήνα - Μήλος στο ποσό του 1.000.000 ευρώ,

Αθήνα - Κύθηρα στο ποσό των 500.000 ευρώ,

Αθήνα-Πάρος στο ποσό των 12.000 ευρώ,

Αθήνα-Κάρπαθος στο ποσό των 700.000 ευρώ,

Αθήνα-Σητεία στο ποσό των 500.000 ευρώ.

 

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

 

Χαρά Αυγερινού

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.