Ειδικότερα, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία προκύπτει ότι το 53% των πτήσεων στο Ελ. Βενιζέλος προσγειώνεται την προβλεπόμενη ώρα, ενώ από το υπόλοιπο 47%, το 80% οφείλεται σε καθυστερήσεις από το εξωτερικό (ο συνολικός αριθμός πτήσεων τον Ιούνιο του 2022 ηταν -περίπου- 9.650, ενώ οι πτήσεις με καθυστέρηση 4.520).
Υπενθυμίζεται ότι η Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδος υπερψήφισε στις 9/5/2022 την Κοινή Συμφωνία, η οποία περιελάμβανε μια σειρά από μέτρα, που στόχο είχαν να ανακουφίσουν την εναέρια κυκλοφορία από τις επικείμενες καθυστερήσεις.
Συγκεκριμένα, η συμφωνία προέβλεπε:
- Την εφαρμογή νέων προγραμμάτων εργασίας με αποτέλεσμα την αύξηση κατά σχεδόν 10% στις παραγόμενες ανθρωποώρες, για την ενίσχυση των βαρδιών σε ώρες και ημέρες με αυξημένη κυκλοφορία.
- Την αύξηση των ελαχίστων κινήσεων που εκτελούνται, και ιδίως στα αεροδρόμια:
- της Αθήνας κατά 27%, με άμεση προτεραιότητα στις πτήσεις από Μύκονο και Σαντορίνη
- του Ηρακλείου κατά 20%
- της Σαντορίνης κατά 20%
- Επίσης, την απόδοση του Bonus για το 2020, που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε θεσμοθετήσει.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω κινήσεων, η κατάσταση αυτήν τη στιγμή έχει ως εξής:
- Το 53% των πτήσεων προσγειώνονται στο ΔΑΑ στην προβλεπόμενη ώρα.Εκ του υπολοίπου 47% που παρουσιάζει καθυστέρηση:
- Το 80% περίπου οφείλεται στο domino effect των καθυστερήσεων στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης, όπως επισημάναμε παραπάνω και σε καμία περίπτωση δεν οφείλονται στην ελληνική εναέρια κυκλοφορία.
- Το 20% οφείλεται είτε σε εμπορικές πτήσεις που πραγματοποιούνται εκτός χρονοθυρίδων (slots) -κυρίως στο αεροδρόμιο Ηρακλείου-, είτε σε ιδιωτικές πτήσεις σε νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, οι οποίες προκαλούν «αναστάτωση» στο πρόγραμμα προσαπογειώσεων των εκεί αερολιμένων, και επηρεάζουν την ομαλή εναέρια κυκλοφορία.