ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Aegean: Το πλάνο ολοκληρωμένου οικοσύστηματος υπηρεσιών υποστήριξης για τις αερομεταφορές

10:56 - 11 Μαϊ 2023 | ΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Aegean: Το πλάνο ολοκληρωμένου οικοσύστηματος υπηρεσιών υποστήριξης για τις αερομεταφορές
Προς τα τέλη του χρόνου θα ξεκινήσει τη λειτουργία του το Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων, που γίνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με σύμπραξη (joint venture) της Aegean και της καναδικής CAE.

Μόνο, το Κέντρο της CAE στη Μαδρίτη  παρέχει περισσότερες από 50.000 ώρες εκπαίδευσης προσομοιωτών ετησίως, μέσα από11 προσομοιωτές πλήρους πτήσης για τους ακόλουθους τύπους αεροσκαφών: A320, A330, A340, A350, DASH8 Q-300, CRJ200/900/1000, ATR72-600 και B787.

Η δημιουργία του νέου Εκπαιδευτικού Κέντρου της AEGEAN και της CAE εντάσσεται στη συνολική επένδυση της AEGEAN, ύψους 140 εκατ. ευρώ, που έχει στόχο τη δημιουργία ενός σύγχρονου οικοσυστήματος για την αερομεταφορά στην Ελλάδα και την ανάδειξή της Αθήνας ως αεροπορικού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κάτι που βέβαια έχει και σημαντικό εθνικό αντίκτυπο.

Μόνο το εκπαιδευτικό τμήμα είναι επένδυση ύψους 36 εκατ. ευρώ και θα έχει χωρητικότητα έως και 7 προσομοιωτών πλήρους πτήσης, με την πρώτη φάση να περιλαμβάνει την εγκατάσταση τεσσάρων (4). Εισφέρει, δε, στην ανάπτυξη ενός “φυτωρίου” στελεχών σε μια περίοδο που η σπάνη ανθρώπινου δυναμικού και στελεχών “χτυπά” την πόρτα πολλών εταιρειών. (αυτό να φύγει αλλά και η διασφάλιση οικονομιών χρόνου και χρήματος από τις “βαριές” συντηρήσεις). Είναι χαρακτηριστικό ότι σε 10 χρόνια θα απαιτηθεί να υπάρχουν 330 χιλιάδες πιλότοι για τις αεροπορικές εταιρείες και 60 χιλιάδες για τις αερομεταφορές γενικά, με βάση σχετικές μελέτες. 

Όπως ανέφερε, μάλιστα, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογάννης σε εκδήλωση  κατά την επίσκεψη εκπροσώπων των ΜΜΕ στις 9 Μαΐου στο κέντρο της CAE στη Μαδρίτη, (όπου δόθηκε η ευκαιρία να παρουσιαστούν “στο πεδίο” οι εκπαιδευτικές δυνατότητες που δίνουν οι υποδομές προσομοίωσης πτήσης και εκπαίδευσης πληρωμάτων), το νέο Κέντρο της Αθήνας, ενισχύει τη θέση της εταιρείας αλλά και την εξωστρέφειά της. 

“Ήταν κάτι που ήλθε μετά από μια μεγάλη προσπάθεια και αρκετό χρόνο ωρίμανσης”  ανέφερε ο κ. Γερογιάννης, που προσέθεσε ότι το νέο Κέντρο Εκπαίδευσης οφείλεται στο “εσωτερικό πιστεύω του κάπτεν  Παναγιώτη Σίσκου, επικεφαλής της εκπαίδευσης στην αεροπορική”. “Επέμεινε από την αρχή ο κάπτεν Παναγιώτης και του αξίζει η απόλυτη αναγνώριση” ανέφερε ο κ. Γερογιάννης.

DSC 9231 1

Από την πλευρά του ο κ. Σίσκος τόνισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί “ακρογωνιαίο λίθο ασφαλείας. Με το κέντρο θα είμαστε πιο ευέλικτοι στην εκπαίδευση και προσδοκούμε να επεκτείνουμε τις συνέργειες μας για να έρθουν πληρώματα κι άλλων εταιρειών για εκπαίδευση” .

Παράλληλα οπως ειπωθηκε κατά κόρον  το Κέντρο αξιοποιεί και εξελίσσει το δυναμικό και την τεχνογνωσία των ανθρώπων της εταιρείας “καθώς έχει τη δυνατότητα να αναβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα εκπαίδευσης των ανθρώπων της, εντάσσοντας πολύ νωρίς στην εκπαίδευση των πιλότων τη χρήση προσομοιωτών και βελτιστοποιεί την ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της. Παράλληλα, η εκπαιδευτική δυναμικότητα του Κέντρου, επιτρέπει τη διεύρυνση των υπηρεσιών υποστήριξης που η AEGEAN θα μπορεί να προσφέρει σε τρίτες εταιρείες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 60% της δυναμικότητας του Κέντρου θα μπορεί να αξιοποιηθεί για την εκπαίδευση πτητικού δυναμικού τρίτων και το 40% από την AEGEAN.”

Όπως αναφέρθηκε ειδικότερα για την εκπαίδευση , κατά την επίσκεψη στη Μαδρότη στο Κέντρο της CAE, , το εκπαιδευτικό κέντρο AEGEAN – CAE θα αποτελέσει μέρος της νέας Τεχνικής Βάσης της AEGEAN, συνολικής έκτασης 85.000 τ.μ. που θα δημιουργηθεί στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών. 

Χρονοδιάγραμμα

Το κέντρο, που αναμένεται να δεχτεί τους δυο πρώτους προσομοιωτές τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα είναι ο πιο τεχνολογικά αναβαθμισμένος και σύγχρονος κόμβος αεροπορικής εκπαίδευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στο πρώτο στάδιο ανάπτυξης θα διαθέτει τέσσερις προσομοιωτές πτήσης, συμπεριλαμβανομένων δύο Airbus A320, ενός Boeing 737NG και ενός ATR 72-600, καθώς και εξοπλισμό εκπαίδευσης των πληρωμάτων καμπίνας, ενώ προβλέπει την εγκατάσταση τριών επιπλέον προσομοιωτών. Στην πλήρη του ανάπτυξη, το κέντρο θα είναι σε θέση να εκπαιδεύει έως και 3.500 πιλότους τον χρόνο (42.000 ώρες εκπαίδευσης) και πολλαπλάσιο αριθμό πληρωμάτων καμπίνας.

Όπως αναφέρεται, δημιουργείται ένα σύγχρονο ολοκληρωμένο οικοσύστημα υπηρεσιών υποστήριξης για την αερομεταφορά, που θα τεθεί στην υπηρεσία του ευρύτερου κλάδου.

Σήμερα, οι εργασίες αναβάθμισης των κτιριακών εγκαταστάσεων της νέας τεχνικής βάσης, έχουν ήδη ξεκινήσει, προκειμένου να υποδεχτούν τον τεχνολογικό εξοπλισμό (προσομοιωτές) και τις λοιπές υποδομές που απαιτούνται για τη δημιουργία του Κέντρο Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων της AEGEAN και της CAE. Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό η σταδιακή παράδοση των έργων θα ξεκινήσει στα μέσα του Σεπτεμβρίου.

Στο ίδιο οικοσύστημα θα ενταχθεί και η ήδη υπάρχουσα Σχολή Εκπαίδευσης Μηχανικών της Olympic Air, με ισχυρή παράδοση λειτουργίας, αλλά και ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός πιλοτών της AEGEAN, που λειτουργεί ήδη.

Ταυτόχρονα, η επένδυση προβλέπει την ενεργειακή αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων, μέσω της επένδυσης για την εγκατάσταση στο κέλυφος των κτηρίων 35.000 m2 φωτοβολταϊκών πάνελ, 3 MW ισχύος, με σκοπό να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους και να δημιουργηθεί ένα από τα πρώτα «πράσινα» Hangar στην Ευρώπη, μέσα σε ένα από τα πλέον «πράσινα» αεροδρόμια της Ευρώπης. 

Όπως αναφέρθηκε από τη διοίκηση της εταιρείας στη εκδήλωση στη Μαδρίτη, το νέο αυτό Κέντρο Εκπαίδευσης και Συντήρησης θωρακίζει την εταιρεία και ενισχύει παράλληλα και τη θέση του ΔΑΑ διεθνώς. 

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με εκτιμήσεις, η νέα υποδομή θα εισφέρει σε έσοδα σε βάθος 6-7 ετών περίπου 100 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που ο αντίστοιχος τζίρος της εταιρείας στο καθαρά εμπορικό πτητικό κομμάτι εκτιμάται ότι θα φτάσει σε ορίζοντα 6ετίας, δεδομένων των συνθηκών, τα 2 δισ. ευρώ.
DSC 9011
Η βάση τεχνικής υποστήριξης
 
Επίσης, παράλληλα με την εκαίδευση, όπως έχει ανακοινωθεί, θα αναπτυχθεί το κομμάτι της συντήρησης των αεροσκαφών, όπου η εταιρεία ποντάρει πολλά. Η διαδικααία του  κέντρου συντήρησης πτητικών μέσων, σταδιακά, θα έχει  τελική χωρητικότητα έως και 10 θέσεων βαριάς συντήρησης, επισκευών και ελέγχων για πτητικά μέσα διαφόρων τύπων.
 
Μάλιστα η όλη επένδυση των 140 δισεκ, τα 2/3 της οποίας θα "παέι" στην βάση συντήρησης, στην ωρίμανσή της, αναμένεται να δημιουργήσει έως 500 νέες άμεσες και συνολικά περισσότερες από 1.100 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας υψηλής ειδίκευσης σε διάστημα πέντε έως επτά ετών.

Τουριστική κίνηση 

Στο μεταξύ, μιλώντας στο  περιθώριο της εκδήλωσης στη Μαδρίτη, τα στελέχη της Aegean αναφέρθηκαν και στην τουριστική κίνηση για φέτος, Η εκτίμηση του διευθύνοντος συμβούλου της αεροπορικής εταιρείας κ. Γερογιάννη είναι ότι η φετινή χρονιά θα είναι ιδιαίτερα καλή, εκτός απροόπτων, που κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Πάντα. βέβαια, ο ίδιος βάζει “φρένο” σε υπεραισιόδοξες προβλέψεις παραπέμποντας στα όσα έχουν συμβεί τα τελευταία χρόνια αλλά και στους αστάθμητους γεωπολιτικούς παράγοντες. “Στο τέλος κρίνεται η απόδοση της χρονιάς” υπογραμμίζει.

Τόνισε, δε, ότι η Aegean σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον κινείται με στόχο τη βέλτιστη παροχή υπηρεσιών. “Εμείς πάνω από όλα πρέπει να κάνουμε σωστά τη δουλειά μας” τονίζει, υπενθυμίζοντας και τη μόνιμη ρήση του ιδρυτή της εταιρείας του αείμνηστου Θεόδωρου Βασιλάκη.
“Η εταιρεία από την ώρα που ξεκίνησε έχει στο DNA της την έννοια του ανταγωνισμού. Ειδικά, όταν, πλέον,  το 80% των εσόδων της προέρχεται από τις γραμμές εξωτερικού, όπου για κάθε προορισμό έχει είτε έναν legacy carrier ή έναν low cost carrier” συμπληρώνει ο CEO της Aegean.

Πάντως με βάση εκτιμήσεις, οι μέσες πληρότητες μέχρι τώρα των αεροσκαφών είναι ανεβασμένες σε σχέση με πέρυσι, ενώ σε σχέση με τις τιμές εισιτηρίων την καλοκαιρινή περίοδο και τις αναφορές στα διεθνή ΜΜΕ για την εικόνα της διεθνούς αγοράς, τονίζεται ότι αιτίες είναι η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης αεροσκαφών. “Υπάρχει αδυναμία από τους κατασκευαστές αεροπλάνων να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους στις νέες παραγγελίες αεροσκαφών με αποτέλεσμα να καταγράφεται ένα έλλειμμα στην προσφορά χωρητικότητας. Μάλιστα και η Aegean θα παραλάβει φέτος λιγότερα αεροσκάφη από όσα ήταν προγραμματισμένα” αναφέρεται σχετικά

Γιώργος Αλεξάκης

Τελευταία τροποποίηση στις 13:16 - 11 Μαϊ 2023
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.