ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Καραγεωργίου (Πρόεδρος ΕΣΒΕΠ): To 80% των επώνυμων προϊόντων είναι εισαγόμενα Κύριο

06:00 - 27 Νοε 2018 | ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
Καραγεωργίου (Πρόεδρος ΕΣΒΕΠ): To 80% των επώνυμων προϊόντων είναι εισαγόμενα
"Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα είναι ότι έχουμε μικρή αγορά. Οι ελληνικές επιχειρήσεις δεν είναι προσανατολισμένες όπως οι πολυεθνικές για να ανοίξουν τα εργοστάσια αλλού. Όταν έχεις μία αγορά 10 εκατ. πολιτών πως θα πας σε μία αγορά 60 και 100 εκατ. κατοίκων όπου θα πρέπει να αλλάξεις όλη τη δομή". Αυτό τονίζει με δηλώσεις του στον reporter o κ. Νίκος Καραγεωργίου πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανικών Επώνυμων Προϊόντων και προσθέτει: "Σαφώς και υπάρχουν επιχειρήσεις που τα κατάφεραν να αναπτυχθούν στο εξωτερικό αλλά είναι λίγες συγκριτικά με τη πλειοψηφία των ελληνικών επιχειρήσεων".

Δεν υπάρχει ισότιμο περιβάλλον στην Ελλάδα σε σχέση με τις διεθνείς αγορές

Όταν ρωτάμε το κ. Καραγεωργίου τι πρέπει να γίνει για να μπορέσουν οι ελληνικές εταιρίες να ανταγωνιστούν τους διεθνείς ανταγωνιστές τους είναι σαφής: "Όλα είναι θέμα επάρκειας σε δύο τομείς. Πρώτον θα πρέπει τα ελληνικά προΪόντα να υποκαταστήσουν τις εξαγωγές  και δεύτερον θα πρέπει η ελληνική οικονομία να προσφέρει και να λειτουργεί με τους ίδιους όρους παραγωγικότητας θεσμικού πλαισίου των ανταγωνιστών για να φθάσουμε τους ανθρώπους με τους οποίους μας ανταγωνίζονται". 

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανικών Επωνύμων Προϊόντων, "η επωνυμία, το brand name, η μάρκα, κυριαρχεί στη ζωή μας πολλά χρόνια. Η μάρκα εγγυάται τη καλή ποιότητα την εγγύηση του προϊόντος και ταυτόχρονα την πιστότητα. Η Ελλάδα είναι πολύ σπουδαίο brand στο τουρισμό. Θα έπρεπε να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των ξένων τουριστών. Όμως πολλές φορές τα προϊόντα που αγοράζουν οι ξένοι στην Ελλάδα είναι εισαγόμενα".

Όπως εξηγεί ο κ. Καραγεωργίου "το 80% των προΙόντων είναι εισαγόμενα. Αυτή η επωνυμικότητα δεν έχουμε αποκτήσει κρίσιμο μέγεθος για να κάνουμε διαφήμιση, προβολή. Σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας εμπιστεύομαστε τα επώνυμα προϊόντα.Το brand χτίζεται δεκαετίες. Αλλα μπορεί να καταστραφεί σε μία νύχτα. Τα καλά πράγματα εξασφαλίζουν την ποιότητα. Όταν εσείς μείνετε ευχαριστημένος θα επαναλάβετε την αγορά. Το 80% και πάνω στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ είναι αγορές επωνύμων προϊόντων στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ και καταδεικνύει την υπεροχή των επωνύμων προϊόντων σε σύγκριση με τα private label που για κάποιο χρονικό διάστημα κυριάρχησαν λόγω χαμηλής τιμής στις κοινωνικές ομάδες που υπέστησαν τις μεγαλύτερες απώλειες από τη πολύχρονη κρίση".

Δεν βγαίνεις από τα μνημόνια παραμένοντας σε επιτήρηση

Η απάντηση του κ. Καραγεωργίου στην ερώτηση πως εκτιμά τη πορεία της ελληνικής οικονομίας μετά την έξοδο από τα μνημόνια είναι χαρακτηριστική:

"Έχουμε  βγει από τα μνημόνια  όταν παραμένει η  επιτήρηση; Αυτό το δημοσιονομικό μαξιλάρι των 26,4 δις. ευρώ  έχει δημιουργηθεί από τεράστιες θυσίες των φορολογουμένων. Εχει εξαντληθεί η φοροδοτική ικανότητα των πολιτών. Αυτό δείχνει και το μέγεθος των μην εξυπηρετούμενων δανείων προς την εφορία. Στην ουσία η αύξηση της παραγωγικότητας δεν έχει συντελεστεί. Αύξηση παραγωγικότητας για παράδειγμα στην βιομηχανία,  σημαίνει ανανέωση του  βιομηχανικού εξοπλισμού  με τα σημερινά δεδομένα που  είναι σχεδόν πεπαλαιωμένος. Εχουμε  χάσει 10 χρόνια για να ανανεώσουμε το βιομηχανικό εξοπλισμό. Δεν γίνονται επενδύσεις  από ξένους και από έλληνες επιχειρηματίες. Οι ξένοι με αυτά τα εμπόδια που υπάρχουν είναι εξαιρετικά διστακτικοί. Η βιομηχανία δεν σταματάει  είναι μία συνεχής εξέλιξη. Οσο πιό γρήγορα βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο, όσο γρηγορότερα απονέμεται δικαιοσύνη, όσο βελτιωθεί το φορολογικό σύστημα, όσο η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών γίνει με πιο ταχύ τρόπο,  τόσο μεγαλύτερες οι πιθανότητες κερδών για τις επιχειρήσεις".

Ανέστης Ντόκας

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.