ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ELECTRA Έπιπλα: Aπό τη Θεσσαλονίκη κατακτά την… πατρίδα του ΙΚΕΑ

10:25 - 27 Νοε 2018 | ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ
ELECTRA Έπιπλα: Aπό τη Θεσσαλονίκη κατακτά την… πατρίδα του ΙΚΕΑ
Με ρυθμούς ανάπτυξης σχεδόν 20% τρέχουν οι εξαγωγές της εταιρίας κατασκευής επίπλων ΗΛΕΚΤΡΑ που από το 1938 καταγράφει συνεχή παρουσία στην αγορά, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας μια ολοκληρωμένη σειρά από είδη εξοχής, τραπέζια, καθίσματα, καναπέδες, πολυθρόνες, βάσεις τραπεζιών, σκαμπώ, μαξιλάρια κ.α.

«το 75% των πωλήσεών είναι  πλέον το εξωτερικό» αναφέρει μιλώντας στο Reporter.gr , στο περίπτερο της εταιρίας στην  ξενοδοχειακή έκθεση ΧΕΝΙΑ,  ο Τάσος Γεωργιάδης, που εκπροσωπεί την τρίτη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης. Όπως τονίζει «τα τελευταία χρόνια η ετήσια αύξηση των εξαγωγών είναι ιδιαίτερα σημαντική γεγονός που επέτρεψε στην εταιρία να αντιμετωπίζει τις δυσκολίες της εσωτερικής αγοράς, τα προηγούμενα χρόνια». Πάντως όπως αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης βοηθούντος του τουρισμού η κατάσταση και στην εσωτερική αγορά έχει βελτιωθεί.

Κλειδί για την ανάπτυξη των εξαγωγών είναι τα ψηφιακά εργαλεία, όπως αναφέρει. «Η χρήση τους μας επιτρέπει να αναπτύξουμε την παρουσία μας σε απομακρυσμένες αγορές, να έλθουμε σε επαφή μέσω του διαδικτύου με πελάτες, που διαφορετικά δε θα μπορούσαμε. Σε συνδυασμό με την ποιότητα της δουλειάς μας συντελεί στο να είμαστε πλέον μια καθαρά εξαγωγική εταιρία, αναγνωρίσιμη μάλιστα σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές».

«Η εταιρία μας στοχεύει στην κάλυψη οποιαδήποτε ανάγκης σε εξοπλισμούς εστιατορίων, καφέ, μπαρ, ξενοδοχείων, καταστημάτων κ.α. Η γνώση και η αγάπη του αντικειμένου, η μακρόχρονη πείρα της εταιρίας, η σωστή επιλογή υλικών, η τελειοποίηση της κατασκευής, είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της εταιρίας που την διακρίνουν στην ελληνική και ξένη αγορά και καθιστούν το όνομα ΗΛΕΚΤΡΑ, ένα όνομα εγγύηση» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Γεωργιάδης.

Ιδιαίτερα ο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι μια Ελληνική εταιρία με έδρα τη Θεσσαλονίκη  έχει καταφέρει μάλιστα να πατήσει πόδι σε αγορές όπου ο σχεδιασμός και η κατασκευή επίπλων είναι στο … DNA τους. Ο λόγος για τις Σκανδιναβικές χώρες όπου η παράδοση στη σχεδίαση και κατασκευή επίπλων είναι μεγάλη. Άλλωστε εκεί είναι και η έδρα πολλών σχεδιαστών αλλά και του κολοσσού της ΙΚΕΑ. Όμως όπως φαίνεται υπάρχει χώρος και για ανταγωνιστικές ελληνικές επιχειρήσεις να παίξουν με αξιώσεις… εκτός έδρας.

Μετά τις Σκανδιναβικές χώρες, η Γερμανία, οι ΗΠΑ αλλά και η Αφρική είναι περιοχές που η εταιρία καταγράφει πωλήσεις. «Το βασικό αντικείμενο της δραστηριότητάς μας είναι η κατασκευή επίπλων εσωτερικού και εξωτερικού χώρου. Συνδυάζοντας υλικά πρώτης ποιότητας και εξειδικευμένο προσωπικό καταφέρνουμε να επενδύουμε καθημερινά στην τεχνολογία του αύριο, γεγονός πιστοποιημένο για το οποίο μπορούμε να εγγυηθούμε σε όλους τους πελάτες μας», αναφέρει σημειώνοντας ότι τόσο η χρήση του διαδικτύου όσο και η ποιότητας της δουλειάς που φαίνεται και μεταδίδεται από στόμα σε στόμα οδήγησε σε ισχυρές συνεργασίες στο εξωτερικό σε καταστήματα και επαγγελματικούς χώρους.

«Η ποιότητα της κατασκευής μας είναι το βασικό σημείο διαφοράς. Επίσης έχουμε τη δυνατότητα στις σύγχρονες εγκαταστάσεις μας στη Θεσσαλονίκη να προσφέρουμε μια ολοκληρωμένη σειρά από είδη εξοχής, τραπέζια, καθίσματα, καναπέδες, πολυθρόνες, βάσεις τραπεζιών, σκαμπώ, μαξιλάρια κ.α., κάτι που διευκολύνει κάθε πελάτη», αναφέρει ο κ. Γεωργιάδης.

Ο κλάδος

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανταγωνισμός στον κλάδο είναι ιδιαίτερα έντονος, αλλά και υψηλού επιπέδου. Ο τουρισμός και η ανάπτυξη του κλάδου HORECA στην Ελλάδα έχουν οδηγήσει της εταιρίες που άντεξαν την κρίση να έχουν υψηλής στάθμης προϊόντα και έντονη εξαγωγική παρουσία.

Σημειώνεται ότι σταδιακά και στον κλάδο υπάρχει μια διαδικασία συγκέντρωσης καθώς ήταν και αυτός όπως όλο το φάσμα του οικιακού και επαγγελματικού εξοπλισμού κατακερματισμένος. Ο κλάδος επίπλου, πάντως,  παρά τη συρρίκνωση,  έχει μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων -κυρίως εισαγωγικών.

Οι περισσότερες, δε, από τις εταιρίες με παραγωγική γραμμή είναι μικρομεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις ή ακόμη και πολύ μικρές με αυτοαπασχολούμενους που λόγω του τουρισμού, αλλά και περιθωρίων κέρδους, άντεξαν στην κρίση.

Αρκετές εταιρίες του κλάδου, βέβαια, δραστηριοποιούνται παράλληλα στην παραγωγή ή/και εισαγωγή άλλων ειδών επίπλων, όπως κουζίνας, μπάνιου, γραφείου, εξωτερικών χώρων, παιδικών - βρεφικών επίπλων, αλλά και άλλων οικιακών ειδών. Το 2014 το μερίδιο των εισαγόμενων οικιακών επίπλων επί της συνολικής αξίας της αγοράς κυμάνθηκε περίπου στο 54% - ενώ τα έπιπλα καθιστικού χώρου καλύπτουν σύμφωνα με τις εκτιμήσεις το 46% της συνολικής αξίας της αγοράς.

Σύμφωνα με παλαιότερη ανάλυση της ICAP Group, η εγχώρια παραγωγή οικιακών επίπλων σε αξία παρουσιάζει συνεχή μείωση την τελευταία εξαετία, με το 2012 να αποδεικνύεται μια από τις χειρότερες χρονιές, καθώς η πτώση συγκριτικά με το 2011 ανήλθε σε 32% για να αποκλιμακωθεί το 2013 συγκριτικά με το 2012 σε 17%. Ειδικά το 2014, το σύνολο της εγχώριας παραγωγής εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 8% σε σύγκριση με το 2013.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.