ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Το γόρδιο δεσμό της ΔΕΠΑ ψάχνει να κόψει η κυβέρνηση

16:00 - 16 Απρ 2013 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Το γόρδιο δεσμό της ΔΕΠΑ ψάχνει να κόψει η κυβέρνηση
Με την επίκληση των ευρωπαϊκών κανόνων στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΔΕΠΑ επιχειρεί η κυβέρνηση να λύσει το «γόρδιο δεσμό» με την ιδιωτικοποίησή της. Άλλωστε οι αποφάσεις για την εταιρία θα κρίνουν εν πολλοίς το συνολικό σχέδιο της κυβέρνησης να μετατραπεί η χώρα σε ενεργειακό κόμβο.

«Το τίμημα πρέπει να συνδυάζεται με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Όλοι όσοι συμμετέχουν στον διαγωνισμό γνωρίζουν ότι θα πρέπει να αποδέχονται τους κανόνες της ΕΕ», επισήμανε ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μ. Παπαγεωργίου, απαντώντας, στο πλαίσιο του συνεδρίου του Economist, σε ερώτηση για την ιδιωτικοποίηση του ομίλου ΔΕΠΑ-ΔΕΣΦΑ. Πρόσθεσε δε ότι η γενική διεύθυνση ανταγωνισμού της ΕΕ θα ξεκαθαρίσει τη στάση της στο τελευταίο στάδιο της διαδικασίας».


Σημειώνεται ότι οι προσφορές για τις εταιρίες ή τον όμιλο, υπενθυμίζεται, πρόκειται να υποβληθούν στις 29 Απριλίου.


Οι Αμερικανοί έχουν στείλει ξεκάθαρο μήνυμα στην ελληνική κυβέρνηση ότι η παραχώρηση της εταιρίας σε ρωσικά συμφέροντα θα αποτελέσει αιτία δραστικής επιδείνωσης των διμερών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση ψάχνει να ελιχθεί βάζοντας μπροστά του κοινοτικούς κανόνες, ειδικά το θέμα της κατάπτωσης των εγγυητικών επιστολών.Σημειώνεται ότι η Ρωσική πλευρά, που δίνει πακτωλό χρημάτων, ζητεί εμφατικά να μην καταπέσει το σύνολο του ποσού της εγγυητικής, κάτι που δεν αντιμετωπίζεται θετικά από την Ε.Ε. και αμερικανούς

 

Ο TAP στο επίκεντρο

 

Πάντως η Ελληνική κυβέρνηση «φουλάρει» τις μηχανές στο πεδίο του αγωγού ΤΑΡ, καθώς επίκειται τις επόμενες εβδομάδες να ολοκληρωθεί η διαδικασία για το hosting agreement, αλλά και να πυκνώσουν οι επαφές με τους Αζέρους.

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Κοινοπραξίας του αγωγού ΤΑΡ, Κζέτιλ Τάνγκλαντ (Ελλάδα- Αλβανία- Ιταλία) που είναι ένα από τα δύο υποψήφια σχέδια αγωγών για τροφοδοσία της ευρωπαϊκής αγοράς με φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν, μιλώντας στο συνέδριο, τόνισε ότι η υλοποίηση του αγωγού (που εξαρτάται από την απόφαση της κοινοπραξίας εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν) σημαίνει για τη χώρα μας επένδυση ύψους 1,5 δισ. ευρώ. Ο φάκελος υποψηφιότητας του ΤΑΡ υπεβλήθη στις 28 Μαρτίου και η απόφαση αναμένεται τον Ιούνιο. Ο κ. Τάνγκλαντ στάθηκε ιδιαίτερα στην πολιτική υποστήριξη του αγωγού που επισφραγίσθηκε με την διακρατική συμφωνία Ελλάδας, Ιταλίας και Αλβανίας του περασμένου Φεβρουαρίου.

 

Ο υπεύθυνος της εταιρίας ΒΡ (συμμετέχει στην κοινοπραξία εκμετάλλευσης του κοιτάσματος Σαχ Ντενίζ του Αζερμπαϊτζάν) για την Κασπία Στιβ Γκάρλικ τόνισε ότι η κατανάλωση αερίου στην ΕΕ όπως και η εξάρτηση από εισαγωγές φυσικού αερίου θα αυξηθούν τα επόμενα χρόνια. Η παραγωγή από το Σαχ Ντενίζ αναμένεται να ξεκινήσει το 2018 ενώ η συνολική επένδυση για τους αγωγούς μεταφοράς του αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη εκτιμάται σε 40 δισ. δολάρια. Τόνισε δε ότι η επιλογή του αγωγού που θα τροφοδοτηθεί με αέριο από το Σαχ Ντενίζ, μεταξύ ΤΑΡ και Ναμπούκο θα γίνει τον Ιούνιο με εμπορικά, οικονομικά και στρατηγικά κριτήρια.

 

Διαβάστε επίσης

 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.