ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΔΕΠΑ:Αυξήσεις στο φυσικό αέριο φέρνουν οι ρήτρες take or pay

09:23 - 13 Ιαν 2016 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
ΔΕΠΑ:Αυξήσεις στο φυσικό αέριο φέρνουν οι ρήτρες take or pay
Με επιβαρύνσεις στις τιμές φυσικού αερίου θα βρεθούν σύντομα αντιμέτωποι οι καταναλωτές φυσικού αερίου καθώς η ΔΕΠΑ αναμένεται να μετακυλίσει το κόστος που κατέβαλλε στην Gazprom για ρήτρα take or pay το έτος 2014.

Oπως επιβεβαίωσε σε χθεσινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας κ. Θοδωρής Κιτσάκος, η ΔΕΠΑ κατέβαλε ήδη προ ημερών την πρώτη δόση ύψους 40 εκατ. ευρώ στην Gazprom ενώ μέσα στον Μάρτιο θα καταβάλλει την δεύτερη ισόποση δόση. Το κόστος, τόνισε θα περάσει στους πελάτες της εταιρίας, όπως προβλέπουν οι μεταξύ τους συμβάσεις.

Ο κ. Κιτσάκος δεν έκρυψε την ανησυχία του για την πιθανότητα επιβάρυνσης της ΔΕΠΑ και κατά συνέπεια και των πελατών της με επιπλέον ποσά που μπορούν να φτάσουν και τα 150 εκατ. ευρώ και η οποία θα προέλθει από την έκβαση της δικαστικής διαμάχης με την τουρκική Βοtas. Αυτή αφορά στην διαφωνία των δύο εταιριών για την ανατιμολόγηση ποσοτήτων φυσικού αερίου της περιόδου 2008-2012, η οποία κατέληξε στη Διεθνή Διαιτησία. Η οριστική απόφαση αναμένονταν για τον Δεκέμβριο του 2015 και όπως τόνισε χθες ο κ Κιτσάκος αναβλήθηκε για το πρώτο εξάμηνο του 2016. Ο ίδιος εξέφρασε την ανησυχία του για το αποτέλεσμα εκτιμώντας ότι η επιβάρυνση για τη ΔΕΠΑ μπορεί να είναι από κάποια δεκάδες εκατομμύρια δολάρια μέχρι και 150 εκατ. δολάρια. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι ο ίδιος θα μεταβεί μέσα στον Ιανουάριο στην Τουρκία όπου θα έχει επαφές με την Botas με στόχο ένα καλύτερο αποτέλεσμα για τη ΔΕΠΑ. Τόνισε δε ότι μια πιθανή αρνητική εξέλιξη μπορεί να ανατρέψει πλήρως την υγιή εικόνα της ΔΕΠΑ. O κ. Κιτσάκος δεν επιβεβαίωσε πάντως πρόθεση της εταιρίας για διακοπή του συμβολαίου προμήθειας με την Βotas και υποκατάσταση των ποσοτήτων από αμερικάνικο LNG. Σημείωσε μάλιστα ότι η τιμή που προσφέρει η αμερικανική Cheniere είναι υψηλότερη από αυτή που η ΔΕΠΑ εισάγει από την Botas, όπως και από αυτή που η εταιρία πέτυχε μέσα από διαπραγματεύσεις με την αλγερινή Sonatrach. O κ. Κιτσάκος υποβάθμισε συνολικότερα τη δυνατότητα εισαγωγής αμερικάνικου LNG στην παρούσα φάση , ενώ αξιολογώντας το project του τερματικού σταθμού Αλεξανδρούπολης, τόνισε ότι είναι ένα προχωρημένο έργο από αδειοδοτικής πλευράς , όχι όμως αρκετά ώριμο επενδυτικά, καθώς συνδέεται με την πορεία του αγωγού IGB. Σε ότι αφορά το έργο του IGB τόνισε ότι κρατάει «μεσαίο καλάθι» καθώς παραμένει ανοιχτό το θέμα της χρηματοδότησης. Η πορεία του, είπε θα κριθεί από τα αποτελέσματα του δεύτερου market test που ολοκληρώνεται στις 29 Φεβρουαρίου. Σε ότι αφορά στα έργα διεθνούς ενδιαφέροντος που εμπλέκεται η ΔΕΠΑ, ο κ. Κιτσάκος εστίασε στον ελληνο- ιταλικό αγωγό που προωθείται από κοινού με την ιταλική Edison, υποστηρίζοντας ότι η μεγάλη αγορά της Ιταλίας μπορεί να στηρίξει την βιωσιμότητά του.

Ο ίδιος, πάντως τόνισε την ανάγκη στροφής της εταιρίας σε επέκταση των δραστηριοτήτων της στην εσωτερική αγορά. Ανακοίνωσε μάλιστα ότι τίθεται σε προτεραιότητα η επέκταση της χρήσης του φυσικού αερίου σε ολόκληρη τη χώρα, ξεκινώντας από τις περιοχές όπου υπάρχει δίκτυο. Τόνισε ότι υπάρχουν ήδη επαφές με περιφερειάρχες στη Δυτική Ελλάδα, τη Στερεά Ελλάδα και την Ανατολική Μακεδονία -Θράκη με σκοπό την στήριξη του προγράμματος επέκτασης της χρήσης του φυσικού αερίου μέσα από τα προγράμματα του ΕΣΠΑ. Ο πλέον ώριμος υποψήφιος αυτή τη στιγμή είναι η Στερεά Ελλάδα με τις πόλεις της Χαλκίδας, τη Λαμία και την Αταλάντη να βρίσκονται πρώτες στη λίστα για την χρήση φυσικού αερίου.

Ενα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ΔΕΠΑ, σύμφωνα με τον κ. Κιτσάκο είναι οι ανεξόφλητες οφειλές μεγάλων πελατών. Κατονόμασε την ΒΦΛ με χρέη 90 εκατ. ευρώ περίπου, την ΟΣΥ (Πράσινα λεωφορεία ) με χρέη 23 εκατ. ευρώ που τρέχουν με 700 χιλιάδες ευρώ το μήνα περίπου και την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης με χρέη 10 εκατ. ευρώ. Στα 2,5 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι οφειλές της χαρτοποιίας Diana που έκλεισε και όπως είπε θα πρέπει να διαγραφούν.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.