ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

TAΡ: Με μήκος όσο 72 Πύργοι Άιφελ χτίζει επενδυτική εμπιστοσύνη

19:38 - 23 Ιουν 2016 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
TAΡ: Με μήκος όσο 72 Πύργοι Άιφελ χτίζει επενδυτική εμπιστοσύνη
«Οδεύουμε προς μια απελευθερωμένη αγορά, όπου η Ελλάδα θα είναι ένα αξιοζήλευτο παράδειγμα συνολικά για την Ευρώπη», ανέφερε από το βήμα του Economist ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης, ο οποίος υπογράμμισε τη σημασία της κατασκευής του ΤΑΡ για τη χώρα.

«Ακολουθούμε πολυδιάστατη ενεργειακή πολιτική για να είναι η Ελλάδα στην πρωτοπορία αλλαγών που θα φέρουν τους λαούς της περιοχής κοντά. Μας ενδιαφέρει η αξιοπιστία των υπηρεσιών ενέργειας, οι οποίες πρέπει να είναι στη διάθεση όλων. Κι έχουμε κάνει ουσιαστικά και σταθερά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση», σημείωσε ο υπουργός.


Απαντώντας σε ερώτημα σχετικά σχετικά με την περιορισμένη ανάπτυξη των ΑΠΕ στα νησιά, ο κ. Σκουρλέτης σημείωσε: «οι ρυθμοί με βάση τους οποίους κινείται η Ελλάδα στην προώθηση των ΑΠΕ είναι από τους καλύτερους στην Ευρώπη. Δεν έχουμε κάνει τα αναγκαία βήματα που θα καθιστούσαν τα νησιά μας ενεργειακά αυτάρκη. Πάντως προωθούμε σχέδια, πιλοτικά σε μεγάλο βαθμό, προς αυτήν την κατεύθυνση».


Σύμφωνα με τον κ. Σκουρλέτη, το σημαντικό είναι πως θα καταφέρουμε να αποθηκεύσουμε αυτήν την ενέργεια και προς αυτήν την κατεύθυνση σε λίγες ημέρες παραγματοποιείται συνέδριο με τη συμμετοχή του αντικαγκελάριου της Γερμανίας, κ. Γκάμπριελ.


Επίσης, ο υπουργός ανέφερε ότι σε μια σύνοδο υπουργών Ενέργειας της Ευρώπης στο Λουξεμβούργο, συζητήθηκε γιατί οι ΑΠΕ να είναι πιο ακριβές στην Ευρώπη. «Πρέπει να δούμε και τις στρεβλώσεις που δεν προωθούν αυτές τις μορφές ενέρεγειας. Να δούμε το θέμα των τιμών», ανέφερε χαρακτηριστικά.


O κ. Σκουρλέτης αναφέρθηκε επίσης στις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που στοχεύουν στην έρευνα και την αξιοποίηση υδρογονανθράκων, στην προώθηση των έργων του TAP, καθώς και στην έμφαση που δίνεται στις προοπτικές υλοποίησης του IGB, του ελληνοβουλγαρικού αγωγού.


«Ζητούμενο είναι πώς θα συνδέσουμε την Κύπρο, το Ισραήλ με την ΕΕ, μέσα από συνεργασίες στην περιοχή. Η Ελλάδα μπορεί να βοηθήσει ως ενεργειακός κόμβος, που διακρίνεται για τη σταθερότητά τoυ σε έναν ασταθή κόσμο», πρόσθεσε ο κ. Σκουρλέτης, ο οποίος αναφέρθηκε επίσης στον αγωγό East Med, που θα συνδέει τα κοιτάσματα αερίου του Ισραήλ και της Κύπρου με την Ελλάδα και ευρύτερα την ΝΑ Ευρώπη. «Ο αγωγός Εast Med εξετάζεται με συγκεκριμένο τρόπο, ενώ μελετάται και η εναλλακτική λύση των σταθμών υγροποιημένου αερίου LNG».


Ο κ. Σκουρλέτης ανέφερε επίσης ότι αν η ΕΕ επιζητεί ενεργειακή ασφάλεια, απαιτείται η ουσιαστική εμπλοκή της, όπως είπε, με ουσιαστική βοήθεια προς τις χώρες που τη χρειάζονται περισσότερο.

 

Μετά από τις σημαντικές εξελίξεις στην οικονομία της Κύπρου, από τον Μάρτιο του 2015 έχουμε ανάπτυξη και το α’ τρίμηνο του 2016 ολοκληρώσαμε το πρόγραμμα προσαρμογής, ανέφερε κατά την εισήγησή του στην 20ή Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με την Ελληνική Κυβέρνηση του Economist ο υπουργός Ενέργειας, Εμπορίου, Βιομηχανίας και Τουρισμού της Κύπρου Γιώργος Λακκοτρύπης.


Ο κ. Λακκοτρύπης αναφέρθηκε στην ανακάλυψη του γιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου στην Αίγυπτο, που απέδειξε ότι υπάρχει κι ένα νέο κοίτασμα. Όπως είπε, η νέα ανακάλυψη, το κοίτασμα Ζορ, συνδέθηκε με την υποθαλάσσια κοιλάδα του Ηροδότου.


Σύμφωνα με τον Κύπριο υπουργό, «αναμένεται μεγαλύτερη πρόοδος και στο κοίτασμα της Αφροδίτης. Οι συνθήκες στην έρευνα είναι δύσκολες, αλλά θα καταφέρουμε να καταλήξουμε σε αποφάσεις στο τέλος του χρόνου. Και στο κοίτασμα Ζορ, στο υποθαλάσσιο όρος Ερατοσθένης, προβλέπονται άδειες μέσα στο 2017, καθώς και νέες ανακαλύψεις από τα ήδη αδειοδοτημένα τεμάχια, ενώ υπάρχουν σχέδια και για νέες γεωτρήσεις».


Η Ανατολική Μεσόγειος είναι σημαντική για την ΕΕ και μπορεί να αποτελέσει πηγή εφοδιασμού για την Ευρώπη, κατέληξε ο κ. Λακκοτρύπης.


«Τα επόμενα 10 χρόνια η κατανάλωση θα αυξηθεί στα 5 bcm τον χρόνο», επισήμανε κατά την εισήγησή του στην 20ή Συζήτηση Στρογγυλής Τραπέζης με την Ελληνική Κυβέρνηση του Economist ο επικεφαλής διεύθυνσης διεθνών δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ, τονίζοντας ότι το αέριο συμβαδίζει με την ανάγκη της Ευρώπης για βιώσιμη ενέργεια και με τους στόχους για το κλίμα, προς την κατεύθυνση μείωσης του άνθρακα στην παγκόσμια οικονομία.


«Στρατηγικός μας στόχος είναι να αναλάβουμε ηγετική θέση σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον, παρέχοντας διαφοροποιημένο αέριο με δίκαιο ανταγωνισμό και σε προσιτές τιμές», πρόσθεσε ο κ.Μανώλης.


Όπως είπε, η νέα εμπορική προσέγγιση της ΔΕΠΑ είναι customer orientated με γνώμονα την κοινωνική και βιώσιμη ανάπτυξη. «Η στρατηγική μας δημιουργεί 1.300 προσωρινές και 700 μόνιμες θέσεις εργασίας, εξυπηρετώντας περισσότερους από 160.000 νέους καταναλωτές».


O Νότιος Διάδρομος Αερίου είναι ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σύνθετα project στον κόσμο, παραπέμποντας σε μέγεθος και σχήμα στο νησί του Μανχάταν, ανέφερε από το βήμα του Economist ο διευθύνων σύμβουλος της Socar Energy Greece Anar Mammadov, μιλώντας για 3.500 χλμ. «ταξιδιού» από την Κασπία Θάλασσα στην Ευρώπη.


Όπως είπε, έχει ολοκληρωθεί περισσότερο από το 70% των βασικών εργασιών του Shah Deniz Stage-2. Αναφορικά με τον TAP, έργο ύψους 6,2 δις και μήκους 871 χλμ, σημείωσε ότι για την Ελλάδα συνεπάγεται άμεσες επενδύσεις ύψους 2,3 δις, καθώς και 2.000 άμεσες και 8.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.

Παρά τον αρχικό σκεπτικισμό γύρω από το project, το EastMed είναι τεχνικά εφικτό και εμπορικά βιώσιμο, διεμήνυσε από το βήμα του Economist ο διευθύνων σύμβουλος της IGI Poseidon Elio Ruggeri, σημειώνοντας ότι το κόστος μεταφοράς είναι παρόμοιο άλλων αντίστοιχων επιλογών εξαγωγής. «Τώρα επικεντρωνόμαστε στην αξία που μπορεί να φέρει το έργο στην ευρωπαϊκή κοινότητα», ανέφερε ο κ. Ruggeri, προσθέτοντας ότι με τις κατάλληλες, πολλαπλές, εξαγωγικές δεξιότητες και επιλογές το project μπορεί να αναδειχθεί σε ένα από τα πιο ανταγωνιστικά στην περιοχή.


«Σημαντικό σημάδι επενδυτικής εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα χαρακτήρισε τη συνεργασία για την υλοποίηση του έργου ο διευθυντής Ελλάδος του ΤΑΡ Rikard Scoufias, μιλώντας για μια εξέλιξη η οποία θα συνεισφέρει ιδιαίτερα στην ώθηση της ελληνικής οικονομίας.

 

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι το 2016 το έργο περνά στη φάση της κατασκευής, και ανέφερε χαρακτηριστικά πως οι αγωγοί οι οποίοι θα χρησιμοποιηθούν -32.000 θα στηθούν στην Ελλάδα- ισούνται με 72 πύργους του Άιφελ.

Τελευταία τροποποίηση στις 21:01 - 23 Ιουν 2016
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.