ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Κιούσης (πρόεδρος Βενζινοπωλών Ελλάδας): Απαιτείται επένδυση 300.000 ευρώ για να πουλά και φυσικό αέριο ένα βενζινάδικο Κύριο

10:03 - 12 Ιαν 2019 | ΕΝΕΡΓΕΙΑ
Κιούσης (πρόεδρος Βενζινοπωλών Ελλάδας): Απαιτείται επένδυση 300.000 ευρώ για να πουλά και φυσικό αέριο ένα βενζινάδικο
"Το 2018 ήταν η 8η συνεχή χρονιά πτώσης για το κλάδο μας με τις πωλήσεις για πετρέλαιο θέρμανσης να φθάνει το -20% σε σύγκριση με το 2017". Αυτό δηλώνει σε αποκλειστικές δηλώσεις του στο reporter o κ. Μιχάλης Κιούσης πρόεδρος της ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδας και να προσθέτει: "Το φετινό Ιανουάριο λόγω της κακοκαιρίας παρατηρήθηκε αύξηση του πετρελαίου θέρμανσης αλλά μόνο στη συχνότητα των παραγγελιών και όχι στον όγκο πωλήσεων αφού τα νοικοκυριά διαθέτουν ελάχιστη ρευστότητα. Ετσι παρατηρείται το φαινόμενο να καταγράφονται παραγγελίες ακόμη και 100 και 200 ευρώ".

Δεν συμφέρει η επένδυση στο φυσικό αέριο για την αυτοκίνηση

Ο κ. Κιούσης αποκαλύπτει ότι τα βενζινάδικα δέχονται ισχυρή πίεση στο πετρέλαιο θέρμανσης από την επέκταση του φυσικού αερίου σε ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά και προσθέτει "εμείς σαν κλάδος μπορούμε να επεκταθούμε μόνο στην τροφοδοσία φυσικού αερίου στην αυτοκίνηση, αλλά απαιτείται μία επένδυση 300.000 ευρώ για κάθε βενζινάδικο που είναι απαγορευτικό όπως καταλαβαίνετε". Εξάλλου όπως τονίζει ο κ. Κιούσης σήμερα σ όλη την Ελλάδα "υπάρχουν μόνο 12 πρατήρια διακίνησης φυσικού αερίου ενώ με φυσικό αέριο κινούνται ορισμένα λεωφορεία, ξεκίνησαν πιλοτικά κάποια ταξί".  Σύμφωνα με τον κ. Κιούση "για να αξίζει μία τέτοια επένδυση για τα βενζινάδικα θα πρέπει να είναι πάνω από το 10% των αυτοκινήτων  που κινούνται στην Ελλάδα με φυσικό αέριο εξέλιξη που είναι μάλλον ανέφικτο να υπάρξει τα επόμενα χρόνια".

Η τριχοτομημένη αγορά καυσίμων στην Ελλάδα

Η δεκαετής κρίσης στην Ελλάδα οδήγησε χιλιάδες οικογενειακά πρατήρια να κλείσουν από την αρχή της κρίσης. Οι δε επαγγελματίες, είτε προστέθηκαν στις στρατιές των ανέργων μαζί με το προσωπικό τους είτε προσπαθούν να επιβιώσουν με όποιον τρόπο μπορούν.

Από την άλλη βλέπουμε να ανοίγουν τα κλειστά πρατήρια, επιλεκτικά, από κάποιες αλυσίδες πρατηρίων ή από άγνωστης προέλευσης συμφέροντα.

Βλέπουμε να εντείνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός τιμών και προκαλεί απορία πως στη θέση πρατηρίων που έκλεισαν λόγω έλλειψης κερδών τώρα με ίδιες ή κατώτερες τιμές το νέο πρατήριο ευελπιστεί να επιβιώσει. Είναι υποχρέωση της πολιτείας να ελέγξει παρόμοιες περιπτώσεις.

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Κιούσης αυτό που βλέπουμε να διαμορφώνεται στο μέλλον είναι μια τριχοτομημένη αγορά καυσίμων ως εξής:

1.Ισχυρές αλυσίδες πρατηρίων να κυριαρχούν

2.Άγνωστα συμφέροντα να νομιμοποιούν την παρουσία τους μέσω της αγοράς καυσίμων

3.Εναπομείναντες επαγγελματίες βενζινοπώλες διαρκώς περιθωριοποιούμενοι.

Είναι φανερό ότι η αγορά θα μονοπωληθεί και θα καθορίζεται από τις εταιρείες με δεσπόζουσα θέση σ’ αυτήν. Οι δε καταναλωτές θα κληθούν να πληρώνουν τις τιμές που θα ορίζουν τα ισχυρά συμφέροντα αφού ο ανταγωνισμός θα είναι αδύνατο να λειτουργήσει με τέτοιες συνθήκες.

Ανέστης Ντόκας 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.