ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Stat Bank: 340 εκατ. στην αγορά των παιδικών παιχνιδιών

13:01 - 19 Μαϊ 2006 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Με δυσκολία αυξάνει ο τζίρος στην αγορά παιχνιδιών τα τελευταία χρόνια, διαπιστώνει τελευταία μελέτη της Stat Bank. Οι καταναλωτές, λόγω της οικονομικής στενότητας, γίνονται όλο και περισσότερο φειδωλοί στις αγορές τους, ενώ την ίδια στιγμή οι εισαγωγές προϊόντων από την Κίνα και άλλες χώρες που παράγουν φτηνά προϊόντα, πολλές φορές απομιμήσεις γνωστών παιχνιδιών, έχουν κατεβάσει τη μέση αξία ενός παιχνιδιού.
Με δεδομένη και την υπογεννητικότητα το μέλλον φαντάζει δυσοίωνο για τον κλάδο. Μετά την πασχαλινή περίοδο, η αγορά ελπίζει τώρα σε καλύτερες ημέρες μετά το τέλος της σχολικής περιόδου αλλά και ενόψει του Μουντιάλ Ποδοσφαίρου, τη διεξαγωγή του οποίου σπεύδουν να εκμεταλλευτούν κυρίως οι εταιρείες παραγωγής ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Ο τζίρος της αγοράς παιχνιδιών κινείται γύρω στα 340 εκατ. ευρώ και οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς είναι ότι δεν θα πρέπει να αναμένεται ουσιαστική διαφοροποίηση τα επόμενα χρόνια. Αυτός είναι και ο λόγος που όλες οι μεγάλες αλυσίδες έχουν επεκταθεί και σε άλλους τομείς, προσπαθώντας να εξασφαλίσουν μεγαλύτερα έσοδα. Έτσι, έχουν πλέον στα ράφια τους βρεφικά, βιβλία και γραφική ύλη καθώς και εποχιακά είδη. Τα παιχνίδια διακρίνονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει τα «κλασικά» παιχνίδια (βρεφικά - προσχολικά, κούκλες, επιτραπέζια κ.ά.) και εισπράττει το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου. Η δεύτερη καλύπτει τα παιχνίδια για υπολογιστές σε CD-ROM και DVD καθώς και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών µε το λογισµικό τους. Σε αυτήν κυριαρχούν τα Playstation της Sony, τα X-box της Microsoft, τα Sega, που εκπροσωπούνται από τη Zegetron, και τα Nintendo, τα οποία διακινεί η Nortec. Συν τω χρόνω στην αγορά παγιώθηκαν ορισμένα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: • Η έντονη εισαγωγική διείσδυση. Η εγχώρια παραγωγή παιχνιδιών, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες ορισμένων επιχειρήσεων, παραμένει περιορισμένη και επικεντρώνεται σε κάποιες επιμέρους κατηγορίες παραδοσιακών παιχνιδιών. Οι εισαγωγές, όπως προαναφέρθηκε, προέρχονται ως επί το πλείστον από την Κίνα. Παιχνίδια που έχουν κατασκευαστεί εκεί υπολογίζεται ότι καλύπτουν πλέον περίπου το μισό της συνολικής αγοράς. Στην προσπάθεια αντιμετώπισης του προβλήματος οι εταιρείες παραγωγής, όπως οι Mattel, Hasbro, Playmobil, δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην έρευνα και ανάπτυξη για τη δημιουργία νέων προϊόντων και επενδύουν στη διαφήμιση και την προώθησή τους. Αντιμετωπίζουν ωστόσο το πρόβλημα των αντιγραφών από τις κινέζικες επιχειρήσεις. • Τα περισσότερα παιχνίδια πωλούνται μέσω των αλυσίδων λιανικής πώλησης. Μεγαλύτερη εξ αυτών είναι η Jumbo, η οποία εκτιμάται ότι έχει μερίδιο που υπερβαίνει το 30%. Τον ανταγωνισμό συμπληρώνουν οι Μουστάκας, Ζαχαριάς, Toys Academy, Κομφούζιο και Ναδίρ (Β. Ελλάδα). Eκτιμάται ότι δύσκολα θα μπουν στην αγορά νέες αλυσίδες λόγω του υψηλού κόστους εγκατάστασης. Έχουν απομείνει ακόμα πάνω από 1.000 μεμονωμένα καταστήματα, κυρίως στην επαρχία, που προσπαθούν να επιβιώσουν από το σκληρό ανταγωνισμό που δέχονται. Στο χώρο κινούνται και άλλα δίκτυα, όπως τα σούπερ μάρκετ, τα καταστήματα µε είδη δώρων και τα βιβλιοπωλεία. • Οι πωλήσεις χαρακτηρίζονται από έντονη εποχικότητα. Πάνω από το μισό τζίρο τους οι εταιρείες τον πραγματοποιούν τις περιόδους των Χριστουγέννων (περί το 40%) και του Πάσχα (περί το 10%). Αξιόλογες πωλήσεις πραγματοποιούνται και το Σεπτέμβριο, αυτές όμως δεν αφορούν παιχνίδια, αλλά κυρίως σχολικά είδη. Οι εταιρείες Η Jumbo δραστηριοποιείται σε τέσσερις κατηγορίες προϊόντων: το παιχνίδι (40% του τζίρου), τα βρεφικά προϊόντα (22%), τα είδη βιβλιοχαρτοπωλείου (10%) και τα εποχιακά είδη (28%). Διαθέτει πάνω από 15.000 κωδικούς, με τη μέση τιμή ανά προϊόν να είναι κάτω από τα 5 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της (55%) αφορά είδη τα οποία εισάγει αυτόνομα, στην πλειονότητά τους από την Κίνα. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της περιόδου 1 Ιουλίου 2005 - 31 Δεκεμβρίου 2005, η εταιρεία είχε αύξηση τζίρου κατά 19,62% στα 166,8 εκατ. ευρώ και βελτίωση της –μετά τους φόρους– κερδοφορίας στα 28 εκατ. ευρώ έναντι 20,7 εκατ. ευρώ του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου. Η Mattel έχει στο χαρτοφυλάκιό της μερικά από τα πλέον γνωστά σήματα (Barbie, Hot Wheels, Fisher-Price), τα οποία της εξασφάλισαν για το 2004 συνολικά έσοδα 28,3 εκατ. ευρώ έναντι 31 εκατ. ευρώ στην οικονομική χρήση του 2003. Η κάμψη των πωλήσεων είχε αποτέλεσμα την εμφάνιση ζημιών 541 χιλιάδων ευρώ έναντι κερδών 1,58 εκατ. ευρώ. Πρ
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.