ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πτώση 15,5% στην αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στην τριετία 2009-2012

10:00 - 24 Σεπ 2013 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Πτώση 15,5% στην αγορά ηλεκτρικών οικιακών συσκευών στην τριετία 2009-2012
Οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες έχουν περιορίσει σημαντικά την εγχώρια ζήτηση ηλεκτρικών οικιακών συσκευών την τελευταία τετραετία, σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η ΣΤΟΧΑΣΙΣ Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ.

Το μέγεθος της εγχώριας αγοράς λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών (πλυντήρια ρούχων και πιάτων,ψυγεία-καταψύκτες, απορροφητήρες, φούρνοι μικροκυμάτων, ηλεκτρικές κουζίνες, φούρνοι και εστίες εντοιχιζόμενες) εκτιμάται ότι ανήλθε σε 1,168 εκατ. τεμάχια το 2012, με το Μέσο Ετήσιο Ρυθμό Μεταβολής (ΜΕΡΜ) να διαμορφώνεται αρνητικός (-15,5%) την τετραετία 2009-2012.
Ειδικότερα, τα μερίδια μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών λευκών ηλεκτρικών συσκευών είναι σχεδόν ισοκατανεμημένα, με τα ψυγεία-υγειοκαταψύκτες,τις ηλεκτρικές κουζίνες και τα πλυντήρια ρούχων να κατέχουν το 53,4% σε τεμάχια, το 2012.
Αντίστοιχα, το μέγεθος αγοράς των συσκευών εικόνας και ήχου (τηλεοράσεις, φορητές συσκευές ήχου, DVD/BLU-RAY, μεμονωμένες συσκευές HI -FI Home Cinema, βιντεοκάμερες, ολοκληρωμένα συστήματα HI-FI , βιντεοπροβολείς) εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε σε 1,135 εκ. τεμάχια το 2012, με ΜΕΡΜ-17,5%, την περίοδο 2009-2012.
Σημειώνεται ότι, η πτώση της αγοράς συσκευών εικόνας και ήχου το 2012 συγκρατήθηκε από την οριακή μείωση της αγοράς των τηλεοράσεων (καλύπτουν το 46% της εν λόγω αγοράς), η οποία προέκυψε λόγω της παύσης του αναλογικού σήματος, «ωθώντας» αρκετά νοικοκυριά σε αγορά νέων συσκευών.

Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, λόγω της λειτουργίας ίσης δυναμικότητας και μεγέθους εισαγωγικών επιχειρήσεων, της προσπάθειας αύξησης του μεριδίου τους στην εγχώρια αγορά, εστιάζοντας στην τιμολογιακή πολιτική, στη διαφήμιση και σε προωθητικές ενέργειες και της συνεχούς εξέλιξης της τεχνολογίας.

hlektrikes suskeues542

Μικρός ο αριθμός των εγχώριων παραγωγικών επιχειρήσεων

Σημειώνεται ότι, ο αριθμός των εγχώριων παραγωγικών επιχειρήσεων είναι μικρός, με δραστηριότητα αποκλειστικά στην παραγωγή λευκών ηλεκτρικών οικιακών συσκευών. Οι εισαγωγικές επιχειρήσεις ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και συσκευών εικόνας και ήχου αντιπροσωπεύουν αναγνωρισμένα εμπορικά σήματα του εξωτερικού, σε ορισμένες περιπτώσεις μέσω θυγατρικών πολυεθνικών, οι οποίες συνήθως είναι μεγάλου μεγέθους.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΣΤΟΧΑΣΙΣ, κ. Βασίλη Ρεγκούζα, και όπως προκύπτει από την ανάλυση των χρηματοοικονομικών δεικτών του κλάδου, η κεφαλαιακή διάρθρωση των εισαγωγικών επιχειρήσεων, αν και εμφανίζει σχετική σταθερότητα, αναδεικνύει την ανάγκη βελτίωσής της, για την ενίσχυση της ασφάλειας των πιστωτών. Αντίθετα, η χρηματοοικονομική μόχλευση των παραγωγικών επιχειρήσεων που ασχολούνται κυρίως με λευκές ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, διαμορφώνεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, παρουσιάζοντας σχετική σταθερότητα.
Η διαχρονική μείωση της δυνατότητας κάλυψης των χρηματοοικονομικών δαπανών των εισαγωγικών επιχειρήσεων, αναδεικνύει την οριακή θέση στην οποία έχουν περιέλθει, με αποτέλεσμα να είναι «ευπρόσβλητες» σε περαιτέρω δυσμενείς μεταβολές του σημερινού οικονομικού περιβάλλοντος. Αντίστοιχα, αν και η πορεία του δείκτη στις παραγωγικές επιχειρήσεις βαίνει διαχρονικά έντονα μειούμενη, ωστόσο δείχνουν ότι παραμένουν «ανθεκτικές» στις σημερινές οικονομικές συνθήκες

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.