ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αυξάνονται οι απώλειες από τις κλοπές στα σούπερ μάρκετ

00:01 - 08 Οκτ 2013 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Αυξάνονται οι απώλειες από τις κλοπές στα σούπερ μάρκετ
Διαχρονικό πρόβλημα αποτελούν για τα σούπερ μάρκετ οι κλοπές. Η οικονομική κρίση έχει οδηγήσει στην επιδείνωσή του φαινομένου και έχει κάνει ακόμη πιο επίκαιρη την αναζήτηση λύσεων για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

Στο πλαίσιο αυτό, στο 10ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΕCR Ελλάς παρουσιάστηκαν βασικά συμπεράσματα της ομάδας εργασίας του φορέα, η οποία μελετά και προτείνει συγκεκριμένες πρακτικές για τον από κοινού περιορισμό των κλοπών στο ράφι, που μπορεί να οδηγήσει σε εξοικονόμηση έως και 45 εκατ. ευρώ ετησίως.

Η εργασία της ομάδας Shrinkage του ECR Hellas παρουσιάστηκε στο συνέδριο από τον κ. Γιάννη Βλαχονικολέα, Διευθυντή Εξέλιξης & Καινοτομίας της Metro.

Η ομάδα εργάστηκε για την κατανόηση των παραμέτρων που διαμορφώνουν το περιβάλλον κλοπών εντός των καταστημάτων, την καταγραφή διαφόρων μεθόδων για τον περιορισμό και την αντιμετώπισή τους, την αποτελεσματικότητά τους αλλά και το κόστος των εναλλακτικών μεθόδων αποτροπής.

Η συγκεκριμένη ομάδα εργασίας του ECR Hellas εξέτασε τις εξωτερικές απώλειες (κλοπές στο ράφι) -που αντιστοιχούν στο 50% των συνολικών απωλειών- και εστίασε τις εργασίες της στις απώλειες που προέρχονται από τις κλοπές σε «hot» κατηγορίες προϊόντων.

 

0894621 v

Βασικό συμπέρασμα της ομάδας εργασίας είναι πως υπάρχουν ευκαιρίες μείωσης των απωλειών στο ράφι και είναι εφικτό να πραγματοποιηθούν με μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων όταν υπάρχει συνεργασία όλων των εμπλεκομένων, προμηθευτών και λιανεμπόρων, που καρπώνονται από κοινού τα οφέλη.

Σημαντικά είναι και τα οφέλη για τους καταναλωτές, λόγω της βελτίωσης του επιπέδου εξυπηρέτησης αλλά και της δυνατότητας επίτευξης χαμηλότερων τιμών.

Αύξηση απωλειών στην ελληνική αγορά 

Σύμφωνα με τον κ. Βλαχονικολέα, η ομάδα όρισε τις απώλειες κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας (προϊόντα που καταστρέφονται, λήγουν, κλέβονται και απώλειες που οφείλονται σε λάθη συστημάτων), ενώ τις διαχώρισε σε κακόβουλες και μη.

Η αξία των απωλειών, σύμφωνα με το Global Retail Theft Barometer, σε 43 χώρες αντιστοιχεί στο 1,45% της αξίας των πωληθέντων (119 δισ. δολάρια), ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό είναι 1,39% (48,61 δισ. δολάρια).

Το ποσοστό είναι μικρότερο μεν αλλά με τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση έναντι των άλλων περιοχών (7,8%), αποτέλεσμα της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης η οποία εκτιμάται πως θα αποτελέσει στοιχείο και των επόμενων χρόνων.

 

095724897

Η ίδια έρευνα εκτιμά ότι στην Ευρώπη το ετήσιο κόστος των κλοπών για τους καταναλωτές είναι της τάξης των 150 ευρώ ανά νοικοκυριό.

Η ελληνική αγορά βρίσκεται στον μέσο όρο της ευρωπαϊκής, με ποσοστό απωλειών 1,4%, έχοντας όμως παρουσιάσει σημαντική αύξηση (+10%) από την προηγούμενη έρευνα (2011/2009).

Βέβαια, από τα στοιχεία που συγκέντρωσε η ομάδα εργασίας του ECR Hellas, προκύπτει ότι οι απώλειες που εμφανίζονται στην αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ το ποσοστό των απωλειών είναι της τάξης του 2,1% των πωλήσεων.

Από το ποσοστό αυτό, οι απώλειες που οφείλονται αποκλειστικά σε κλοπές ανέρχεται σε 0,81% κατά μέσο όρο, με κόστος άνω των 95 εκατ. ευρώ.

Τελευταία τροποποίηση στις 08:06 - 08 Οκτ 2013
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.