ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οσμή αποχωρήσεων πολυεθνικών από το λιανικό εμπόριο

01:01 - 21 Ιαν 2015 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Οσμή αποχωρήσεων πολυεθνικών από το λιανικό εμπόριο
Σε κατάσταση πανικού βρίσκονται πολυεθνικές καταναλωτικών προϊόντων που αναζητούν τρόπους να φρενάρουν την πτώση των πωλήσεών τους από τα ράφια των σούπερ μάρκετ (ένα συν ένα, εκπτωτικά κουπόνια, επιπλέον προϊόν κ.λπ.) και τελικά όλοι αποδεικνύονται αναποτελεσματικοί. 
 
Παράγοντες της αγοράς του οργανωμένου λιανεμπορίου επιβεβαιώνουν ότι η κατρακύλα στα είδη non food είναι τριπλάσια από αυτή που ισχύει στα τρόφιμα. Σύμφωνα με τους ίδιους, η πτώση στα τρόφιμα αγγίζει το 5%, ενώ στα μη τρόφιμα -όπως απορρυπαντικά, χαρτικά, είδη προσωπικής υγιεινής- έχει εκτοξευτεί στο 15%. Ποσοστό που αυξάνεται περισσότερο αν κανείς αφαιρέσει τις κάθε είδους προωθητικές ενέργειες που εφαρμόζονται και οι οποίες επί της ουσίας δημιουργούν πλασματική απεικόνιση τζίρου.
 
Στο πλαίσιο αυτό, οι ίδιες πηγές επιβεβαιώνουν τις φήμες που έχουν φουντώσει το τελευταίο διάστημα για επικείμενες αποχωρήσεις πολυεθνικών από την Ελλάδα και συγκεκριμένα εταιρειών που δραστηριοποιούνται εμπορικά, δηλαδή δεν διαθέτουν παραγωγική βάση στην χώρα. 
 
Το σίγουρο είναι ότι η υπόθεση που κάποτε ίσχυε ότι το τρόφιμο αντιδρά στην ύφεση δεν έχει εδώ και καιρό πεδίο εφαρμογής στα σούπερ μάρκετ. Και για του λόγου το αληθές από τα 11,5 δισ. ευρώ, η αγορά έχει πέσει στα 8,5 δισ. ευρώ. Συνολικά, από το 2009 μέχρι σήμερα, το οργανωμένο εμπόριο των τροφίμων έχει χάσει το 30% του τζίρου του. Αυτό και μόνο σημαίνει ότι πηγαίνουμε σε νέα συγκέντρωση δυνάμεων, όπως ακριβώς ισχύει στο εξωτερικό, όπου λίγες εταιρείες σούπερ μάρκετ, μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, ελέγχουν την αγορά των τροφίμων. Σήμερα 7 παίκτες ελέγχουν περίπου το 60-65% της αγοράς. 
 
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

 

Τελευταία τροποποίηση στις 16:11 - 20 Ιαν 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.