ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Άσσος στο μανίκι" του εμπορίου τα ηλεκτρονικά super market

08:48 - 10 Ιουν 2015 | ΕΜΠΟΡΙΟ
"Άσσος στο μανίκι" του εμπορίου τα ηλεκτρονικά super market
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Convert Group E-Business Consulting, οι βασικοί λόγοι που οδηγούν τους Έλληνες στα ηλεκτρονικά super market είναι η εξοικονόμηση χρόνου, ακολουθούμενη από τις online προσφορές, τις χαμηλές τιμές και την ποικιλία προϊόντων.

Την ψηφιακή οδό και για τις αγορές τους από τα super markets επιλέγουν οι Έλληνες καταναλωτές, με την κίνηση στα ηλεκτρονικά καταστήματα του χώρου να βαίνει αυξανόμενη. Ως αποτέλεσμα της τάσης αυτής, η αξία των αγορών σε ηλεκτρονικά super market στην Ελλάδα αναμένεται να φτάσει τα €383 εκατ. το 2020 και ο τζίρος τα €10,5 δις.

Οι εκτιμήσεις της Convert Group E-Business Consulting συγκλίνουν με τις προβλέψεις του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), που αναφέρει ότι 6 στους 10 καταναλωτές αναμένεται να αυξήσουν την αξία των online αγορών τους μέσα στο 2015.

Ήδη, μάλιστα, η online αγορά ειδών λιανεμπορίου/super market είναι μία από τις κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση το 2014 (+10%, όσον αφορά τα ποσοστά των online αγοραστών). Η ασφάλεια στον τρόπο πληρωμής, η άμεση εξυπηρέτηση κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την αγορά, η ταχύτητα και η ευκολία στην πλοήγηση για την εύρεση των προϊόντων, είναι τα τρία κυριότερα κριτήρια για την επιλογή της online επιχείρησης από τον καταναλωτή.

Ενδεικτική για την πορεία των ηλεκτρονικών super market στην ελληνική αγορά είναι η πορεία του διαδικτυακού καταστήματος WeLoveSuperMarket.gr, το οποίο ξεπέρασε ήδη τις 200.000 παραγγελίες.

Καταναλωτικές συνήθειες

Από τα στοιχεία πωλήσεων του welovesupermarket.gr, όσον αφορά τη σύνθεση του online καταναλωτικού κοινού και τις αγοραστικές του συνήθειες, προκύπτει, μεταξύ άλλων, ότι οι γυναίκες επιλέγουν την online αγορά σε ποσοστό 65% έναντι 35% των ανδρών.

Επιπλέον, οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα καθαριότητας σπιτιού και ρούχων, προϊόντα βρεφικής και προσωπικής φροντίδας, ακολουθούμενα από τρόφιμα, προϊόντα κάβας, ροφήματα, παιχνίδια και σχολικά.

Όσον αφορά τις περιοχές της Ελλάδας, που έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με τις ηλεκτρονικές αγορές, τα σχετικά στοιχεία δείχνουν ότι ο συντριπτικός όγκος των παραγγελιών γίνεται από την περιοχή της Αττικής, που συγκεντρώνει το 45% του τζίρου, ακολουθούμενη από τη Μακεδονία με 13%, την περιοχή του Νοτίου Αιγαίου με 12%, την Πελοπόννησο και την Κρήτη με 7%.

Μέσω laptop/desktop

Αναφορικά με το μέσο, που επιλέγουν οι επισκέπτες του WeLoveSuperMarket.gr για την πρόσβαση τους στο Διαδίκτυο και την πραγματοποίηση των ηλεκτρονικών αγορών τους, δημοφιλέστερες συσκευές παραμένουν τα laptop/desktop σε ποσοστό 59%, ακολουθούν τα smartphones με 27%, ενώ 14% κάνουν τις παραγγελίες τους μέσω του tablet τους.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι το μέσο καλάθι του καταναλωτή του WeLoveSuperMarket.gr είναι διαμορφωμένο στα €68, την ίδια στιγμή που στο παραδοσιακό super market η δαπάνη ανά καλάθι/επίσκεψη μειώθηκε από €26,1 το 2010, στα €18,5 το 2014.

 

Πηγή: ΣΕΠΕ

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.