ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών ρίχνουν στον καταναλωτή "βαπορίσιες" υπηρεσίες

08:00 - 21 Ιουλ 2015 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών ρίχνουν στον καταναλωτή "βαπορίσιες" υπηρεσίες
Σχεδόν χρυσάφι κοστίζουν οι υπηρεσίες που προσφέρουν στους καταναλωτές οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών -υπάρχουν βεβαίως και εξαιρέσεις εταιρειών που δεν τις χρεώνουν- κατά την αγορά κάποιων προϊόντων αποφέροντας σε αυτές το απίστευτο ετήσιο ποσό των 4-5 εκατ. ευρώ (συνολικά στον κλάδο).

Και ποιες είναι αυτές οι υπηρεσίες;

  • Πρώτη και καλύτερη η μεταφορά του προϊόντος που κοστολογείται το λιγότερο 20 ευρώ, ακόμη και αν το σπίτι του καταναλωτή απέχει μόλις 200 μέτρα από το κατάστημα της αλυσίδας που έχει επισκεφτεί και έχει επιλέξει να αγοράσει από εκεί το προϊόν που τον ενδιαφέρει. 
  • Πανάκριβη, όμως είναι και η εγκατάσταση του κλιματιστικού, καθώς ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 70 ευρώ και ανεβαίνει ανάλογα και με τις μονάδες που είναι να τοποθετηθούν στο χώρο, ενώ φθηνότερη είναι η εγκατάσταση λευκής συσκευής που ξεκινά από τα 30 ευρώ.
  • Τσουχτερή είναι όμως και η εγγύηση της συσκευής που καλείται επί της ουσίας να αγοράσει ο καταναλωτής κατά την απόκτηση του προϊόντος.

Οπως μας αποκάλυψε παράγοντας της αγοράς, η διετής εγγύηση είναι δωρεάν από τον προμηθευτή. Aρα, το "καπέλο" στην εγγύηση μπαίνει από τον τρίτο χρόνο και έπειτα, εξηγώντας έτσι την πιεστική συμπεριφορά κάποιων υπαλλήλων που απασχολούνται σε αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών για πώληση πενταετούς εγγύησης στο προϊόν. Το ύψος της οποίας εξαρτάται από το κόστος του προϊόντος, που όσο μεγαλύτερο είναι τόσο και πιο ακριβή είναι η υπηρεσία. Παρόλα ταύτα για να έχετε κατά νου μία τάξη μεγέθους για ένα προϊόν που κοστίζει 300 ευρώ η πενταετής εγγύηση τιμολογείται στα 80 ευρώ.

Φυσική απόρροια των παραπάνω και γενικό συμπέρασμα είναι ότι η τελική τιμή που πληρώνει ο καταναλωτής στο ταμείο του καταστήματος δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτή που εμφανίζεται στο καρτελάκι του προϊόντος. Η οποία τελική τιμή είναι αυξημένη στην καλύτερη των περιπτώσεων κατά 100 ευρώ.

Το σίγουρο πάντως είναι ότι και οι αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών με την κατρακύλα που έχουν δει οι πωλήσεις τους δεν έχουν και πολλά περιθώρια να απορροφήσουν το κόστος των υπηρεσιών που παρέχουν.

Χαρακτηριστικά το 2009 το μέγεθος της αγοράς χωρίς την κινητή τηλεφωνία ήταν 2,22 δισ. ευρώ, ενώ το 2014 είχε πέσει στο 1,35 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα με την κινητή τηλεφωνία η αγορά πούλησε 3 δισ. ευρώ το 2009, ενώ πέρυσι 1,8 δισ. ευρώ. Την ίδια στιγμή σημαντικές απώλειες καταγράφει και το περιθώριο κέρδους με το μεικτό να έχει χάσει έως και πέντε ποσοστιαίες μονάδες την περίοδο 2009-2015 (έως σήμερα). Έτσι από 22% που ήταν το μεικτό περιθώριο κέρδους στις λευκές συσκευές το 2009 σήμερα έχει πέσει στο 16%, ενώ όσον αφορά στις μαύρες συσκευές σήμερα είναι στο 9-10% από 14% που ήταν το 2009.

Για το διάστημα Ιαν-Απρ. 2015 η παραδοσιακή αγορά (τηλεοράσεις, λευκές, μικροσυσκευές και κλιματισμός) είναι +7%.

Η τεχνολογία, από την άλλη, είναι στο συν 25% αλλά επειδή εκεί μέσα είναι η Ψηφιακή αλληλεγγύη, εκτιμήσεις λένε ότι η αύξηση τελικά περιορίζεται στο 10-12%.

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

Τελευταία τροποποίηση στις 10:31 - 21 Ιουλ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.