ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Mε τη δυναμική της ποιότητας

10:45 - 24 Σεπ 2015 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Mε τη δυναμική της ποιότητας
Αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 3% παρουσίασε η «ΑΒ Βασιλόπουλος» το 2014, ενώ για το 2015 προγραμματίζει μια σειρά επενδύσεων περί τα 100 εκατ. ευρώ, ώστε έως το τέλος του έτους να αγγίξει τα 2 δισ. ευρώ καθαρές πωλήσεις. Αυτά αποκαλύπτει στο Reporter ο εκτελεστικός διευθυντής της «ΑΒ Βασιλόπουλος», κ. Λεωνίδας Βρεττάκος. Όπως εξηγεί ο ίδιος, η Aγορά τροφίμων κατά την περίοδο της κρίσης έχει σημειώσει μείωση που ξεπερνά το 15%, ενώ παρατηρεί ότι οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε προϊόντα που τους δίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής. Η ραγδαία ανάπτυξη της εταιρείας, τής επιτρέπει να σχεδιάσει το «άνοιγμα» 1.000 έως 1.500 θέσεων εργασίας μέσα στο 2015, που αφορούν σε όλες τις ειδικότητες που απασχολούνται στον κλάδο. Ο κ. Βρεττάκος μιλά στο Reporter για τα σχέδιά του, την εξέλιξη της συγκεκριμένης Αγοράς και τις συνθήκες εργασίας των απασχολούμενων στην επιχείρηση.

Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε γενναίο πρόγραμμα εξαγορών, κυρίως στην περιφέρεια της χώρας, ενώ επενδύει και στην αυτόνομη ανάπτυξη. Στόχος σας, προφανώς, είναι η ενίσχυση του μεριδίου Αγοράς και των πωλήσεων. Πώς βλέπετε τις προοπτικές για το 2015;

Την τελευταία πενταετία (2010-2014) –και εν μέσω κρίσης– πραγματοποιήσαμε συνολικές επενδύσεις ύψους 262 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 180 εκατ. αφορούσαν σε ανοίγματα νέων καταστημάτων και τα 82 εκατ. σε ανακαινίσεις, γεγονός που μας ικανοποιεί και μας ωθεί σε ακόμη περισσότερες επενδύσεις.Επίσης, καταφέραμε να «κλείσουμε» τον προηγούμενο χρόνο όχι μόνο με θετικό πρόσημο, αλλά με αύξηση καθαρών πωλήσεων κατά 3%. Ένας βασικός παράγοντας που μας βοήθησε να αυξήσουμε τα έσοδά μας είναι το ίδιο το γεγονός ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος, μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις όλων των κλάδων, παρουσιάζει μηδενικό δανεισμό και ως εκ τούτου δεν έχει το άγχος των χρηματοοικονομικών υποχρεώσεων. Από την άλλη, έχει την ανάλογη ρευστότητα που μας επιτρέπει να προσφέρουμε με χαρά τιμές για όλους. Το συγκριτικό αυτό πλεονέκτημα είναι απόρροια μιας στοχευμένης στρατηγικής πολιτικής που έχουμε ακολουθήσει όλα αυτά τα χρόνια. Για το 2015, οι κύριοι στόχοι της εταιρείας μας είναι να συνεχίσουμε την ανάπτυξη, υλοποιώντας σειρά επενδύσεων περί τα 100 εκατ. ευρώ και επίσης να αγγίξουμε ώς το τέλος του ίδιου χρόνου κοντά στα 2 δισ. σε καθαρές πωλήσεις, ενώ θα συνεχίσουμε το φιλόδοξο πλάνο ανακαινίσεων μεγάλων καταστημάτων, το οποίο ξεκινήσαμε το 2013, εγκαινιάζοντας μία εντελώς νέα αισθητική στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Ποια είναι τα επόμενα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρείας;

ΑΒ

Ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, εκτελεστικός διευθυντής της «ΑΒ Βασιλόπουλος».

 

Επιδίωξή μας και για το υπόλοιπο του 2015 είναι η περαιτέρω ενίσχυση του δικτύου με νέα εταιρικά και franchise καταστήματα. Παράλληλα, εξετάζουμε και άλλες πιθανές εξαγορές που θα συμβάλουν στην υγιή ανάπτυξη της εταιρείας μας, όπως αυτής που πραγματοποιήθηκε στη Χίο, μέσω της απόκτησης τεσσάρων καταστημάτων και ενός κέντρου εφοδιαστικής αλυσίδας από την εταιρεία “Key Food”. Επιπλέον, στα σχέδιά μας είναι η ανακαίνιση των ήδη υπαρχόντων καταστημάτων, ώστε να προσφέρουμε την άριστη εξυπηρέτηση ΑΒ σε ακόμη περισσότερους καταναλωτές. Η επέκταση από την αρχή του χρόνου έχει επικεντρωθεί στη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα και στην Κρήτη, όμως σε κάθε περίπτωση είμαστε ανοιχτοί σε νέες προκλήσεις που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια του χρόνου.

 

Πώς αξιολογείτε την καταναλωτική συμπεριφορά σε σχέση με την πολιτικοοικονομική κατάσταση της χώρας; Έχετε διαπιστώσει αλλαγές στις συνήθειες του καταναλωτή; Έχει αλλάξει η οικονομική συγκυρία τον τρόπο που επιλέγετε ως εταιρεία να προωθείτε τα προϊόντα στα ράφια ή ακόμη και το περιεχόμενο των ραφιών;

Η Αγορά των τροφίμων κατά την περίοδο της κρίσης έχει σημειώσει πτώση πάνω από 15%. Αυτό που παρατηρείται είναι ότι οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση στα προϊόντα που τους δίνουν την καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής, ενώ όλο και περισσότεροι κάνουν πλέον τις αγορές τους βάσει λίστας.

Στο δύσκολο αυτό περιβάλλον που διαμορφώνεται, είναι σίγουρο ότι τη διαφορά θα κάνουν οι υπηρεσίες, η άριστη εξυπηρέτηση των πελατών καθώς και η ποιότητα αλλά και η ποικιλία των προϊόντων. Στην ΑΒ Βασιλόπουλος κινούμαστε δυναμικά με μία πιο σύγχρονη και ανανεωμένη εκδοχή του παραδοσιακού μας μοντέλου «και του πουλιού το γάλα», τόσο από πλευράς ποικιλίας και ποιότητας προϊόντων όσο και από πλευράς παρεχόμενων υπηρεσιών. Το 2015 συνεχίζουμε να δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στα φρέσκα προϊόντα, τα οποία μας διαφοροποιούν σε σχέση με τις άλλες εταιρείες και ταυτόχρονα αποτελούν το δυνατό μας σημείο και διαχρονική αξία που έχουμε κληρονομήσει από τον ιδρυτή μας, τον Γεράσιμο Βασιλόπουλο. Επίσης, συνεχίζουμε την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων, προωθητικών ενεργειών και ειδικών προσφορών, από τις οποίες οι καταναλωτές μπορούν να βγουν μόνο κερδισμένοι. Tέλος, στοχεύουμε στην ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας μέσω της ενδυνάμωσης του εμπορικού μας σήματος και της ευρύτερης προώθησης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία τυγχάνουν ιδιαίτερης αποδοχής από το καταναλωτικό κοινό.

βασιλόπουλος

 

Πώς είναι η διάρθρωση του ανθρώπινου δυναμικού σας; Έχει υποστεί μεταβολές την τελευταία τριετία;

Η «ΑΒητική» μας οικογένεια αριθμεί περίπου 11.600 εργαζόμενους. Μας ικανοποιεί το γεγονός, ότι παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον δεν έχουμε προχωρήσει σε μειώσεις προσωπικού, μισθών ή οποιωνδήποτε άλλων παροχών προς τους εργαζομένους μας. Αντιθέτως, συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε τροχιά ανάπτυξης, υπολογίζοντας μέσα στο 2015 να προσφέρουμε 1.000 με 1.500 νέες θέσεις εργασίας όλων των ειδικοτήτων που σχετίζονται με τον κλάδο μας.

 

Γιατί θα ήθελε κάποιος εργαζόμενος να απασχοληθεί στην ΑΒ Βασιλόπουλος; Ποια τα πλεονεκτήματα που του παρέχει το εργασιακό περιβάλλον της εταιρείας; Τι παραπάνω έχει να αποκομίσει ένας εργαζόμενος από την ΑΒ Βασιλόπουλος σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση;

Στην ΑΒ Βασιλόπουλος, μία από τις βασικές μας προτεραιότητες είναι η συνεχής επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό μας. Με κριτήριο την καινοτομία, την πρωτοπορία, αλλά και με αίσθημα υπευθυνότητας, επιδιώκουμε να προσφέρουμε στο προσωπικό μας ένα άρτιο εργασιακό περιβάλλον, επενδύοντας στην τεχνολογία, την εκπαίδευση και στην εξέλιξη των εργαζομένων μας. Συγκεκριμένα, παρέχουμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο ανάπτυξης προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις δεξιότητες του κάθε εργαζομένου, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους μας να ανελιχθούν επαγγελματικά. Επίσης, προάγουμε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον, που ευνοεί τη συνεργασία και τις αρμονικές επαγγελματικές σχέσεις των εργαζομένων, οδηγώντας στην επίτευξη υψηλών ποσοστών δέσμευσης και αφοσίωσης. Καθημερινή φροντίδα και επιδίωξή μάς είναι οι εργαζόμενοί μας να νιώθουν ασφαλείς, υγιείς και ξεχωριστοί. Επιπλέον, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για το Well-Being που εντάσσεται στην στρατηγική της εταιρείας για την Αειφορία, εφαρμόζουμε ένα ολοκληρωμένο σύστημα παροχών το οποίο φτάνει σε αξία έως και 7 με 9% των μισθών των εργαζομένων μας. Αυτό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, προγράμματα υγείας από τα οποία μπορούν να επωφεληθούν τόσο οι εργαζόμενοί μας όσο και οι οικογένειές τους, εκπτώσεις στις αγορές από τα καταστήματά της, έξτρα δωροεπιταγές για τα Χριστούγεννα και το Πάσχα κ.λπ.

 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος προχωρά συστηματικά σε δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα που εστιάζουν στον άνθρωπο. Πώς επιτυγχάνεται η ευαισθητοποίηση των εργαζομένων της εταιρείας και ποια η ανταπόκρισή τους σε αυτές τις κινήσεις όπως είναι η «Ημέρα Εθελοντισμού ΑΒ» που έχει καθιερώσει η εταιρεία;

Στην AB Βασιλόπουλος πιστεύουμε ότι οι άνθρωποί μας είναι αυτοί που κάνουν τη διαφορά και αποτελούν το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, γι’ αυτό και προσπαθούμε μέσα από δράσεις που υλοποιούμε να τους παρέχουμε τη δυνατότητα εξέλιξης σε κοινωνικό και προσωπικό επίπεδο. Η Ημέρα Εθελοντισμού της ΑΒ, που διενεργείται κάθε χρόνο, είναι μία τέτοια δράση, καθώς παροτρύνει τους εργαζομένους μας να συμμετέχουν προσωπικά, προσφέροντας στήριξη σε διαφορετικούς κοινωνικούς φορείς. Έτσι, με γνώμονα τις αρχές του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης, διοργανώνουμε εδώ και πέντε χρόνια αυτή την ενέργεια, με δεκάδες δράσεις να λαμβάνουν χώρα ταυτόχρονα σε όλη την Ελλάδα. Συγκεκριμένα, στην τελευταία ενέργεια, που έλαβε χώρα στις 31 Μάιου 2015, συμμετείχαν 7.397 εθελοντές σε 177 δράσεις. Σκοπός μας είναι μέσω της ευαισθητοποίησης και της ενεργούς συμμετοχής των ανθρώπων μας να επιτύχουμε θετικές αλλαγές στις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Έτσι έχουμε καταφέρει μέσα στα 5 χρόνια η διοργάνωση αυτή να γίνει θεσμός και να καθιερωθεί στη συνείδηση των εργαζομένων μας.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:46 - 24 Σεπ 2015
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.