ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Μικροί μεγάλοι εν δράσει» στο λιανεμπόριο Κύριο

09:39 - 08 Φεβ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
«Μικροί μεγάλοι εν δράσει» στο λιανεμπόριο
Η σχεδιαζόμενη ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα της εταιρίας Σκλαβενίτης μέσω του deal με τη Μαρινόπουλος έχει «αφυπνίσει» όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

«Μικροί μεγάλοι βρίσκονται εν δράσει» προσπαθώντας να διασφαλίσουν την παρουσία τους σε μια αγορά που όμως συρρικνώνεται. Είναι ενδεικτικό ότι τον Ιανουάριο του 2017 η πτώση της αγοράς των βασικών καταναλωτικών ειδών εκτιμάται ότι έφτασε το 5% σε σχέση με πέρυσι. Παρά όμως τις ασφυκτικές καταστάσεις στο μέτωπο της ζήτησης, που τροφοδοτούνται περαιτέρω από την παράταση της αβεβαιότητας στο μέτωπο της αξιολόγησης, οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ξεδιπλώνουν μια στρατηγική πύκνωσης του δικτύου τους.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες επιχειρήσεις που μετέχουν στον ΕΛΟΜΑΣ εξετάζουν την ανάπτυξη δικτύου μικρών καταστημάτων σούπερ μάρκετ αποσκοπώντας να στήσουν ένα δίκτυο που μοιάζει περισσότερο σε καταστήματα μικρής λιανικής. Άλλωστε αυτού του είδος τα καταστήματα που έχουν δημιουργηθεί από μεγάλες αλυσίδες, τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σημαντική επιτυχία, λόγω διευρυμένου ωραρίου και επιλογής καλών σημείων στις διάφορες αγορές. Συνολικά εκτιμάται ότι περίπου υπάρχουν περίπου 30.000 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, ενώ οι εγχώριοι παραγωγοί και οι εισαγωγικές επιχειρήσεις διακινούν περίπου το 55% των πωλήσεων μέσω χονδρεμπόρων, το 30% απευθείας σε καταστήματα λιανικής (κάβες, μαγαζιά τροφίμων κλπ) και το 15% μέσω Cash & Carry.

 

Πέρα από αυτά όμως είναι σε πλήρη εξέλιξη μια προσπάθεια ανάπτυξης δικτύου από όλους του παίκτες της αγοράς. Η AB Βασιλόπουλος, η Lidl, το My Market της οικογένειας Παντελιάδη και η Μασούτης που κυριαρχεί στη Β. Ελλάδα με μερίδια εκεί κοντά στο 34%, με συνεχείς και καθημερινές προσφορές επιδιώκουν να κρατήσουν και να αυξήσουν μερίδια εκμεταλλευόμενοι την καθυστέρηση υλοποίησης του σχεδίου απορρόφησης της Μαρινόπουλος από την Σκλαβενίτης. Ζητώντας από προμηθευτές σημαντικές εκπτώσεις καταβάλλουν καθημερινό αγώνα προσέλκυσης των καταναλωτών ώστε να είναι σε θέση μάχης όταν θα ολοκληρωθεί το deal διάσωσης της Μαρινόπουλος.

 

Επιπλέον η αλυσίδα Κρητικός, ανακοίνωσε τη σύναψη στρατηγικής μετοχικής συνεργασίας με την Γρηγοριάδης που δραστηριοποιείται στη Δυτική Μακεδονία. Επίσης η Market In, έχει αποκτήσει, σύμφωνα με πληροφορίες 60 καταστήματα τα οποία μίσθωνε παλαιότερα η Καρυπίδης.

Παράλληλα κινήσεις καταγράφονται και στα on line σούπερ μάρκετ. Ήδη ανακοινώθηκε ότι ο όμιλος Παντελιάδη (METRO, My Market, Cash & Carry) απέκτησε στρατηγική θέση στην ηλεκτρονική αγορά μέσω της εξαγοράς ποσοστού στο ψηφιακό σούπερ μάρκετ Welovesupermarket.gr, όπου υπάρχει ενεργή παρουσία και αγώνας δρόμου απόκτησης μεριδίων από τα ηλεκτρονικά καταστήματα e-fresh.gr, yoda.gr, click2shop της ΑΒ Βασιλόπουλος, Caremarket.gr.

 

Τους επόμενους μήνες οπότε και η εκτίμηση ολοκλήρωσης της αξίας σχεδόν 600 εκατομμυρίων ευρώ συμφωνίας Σκλαβενίτη – Μαρινόπουλου (σήμερα αριθμεί τα 487 εκατ. ευρώ (362 εκατ. ομολογιακό δάνειο και 125 εκατ. ιδία συμμετοχή Σκλαβενίτη) χωρίς την αναγκαία επιπλέον ενδιάμεση χρηματοδότηση, αναμένεται να ενταθεί ο πόλεμος και οι κινήσεις των παικτών. Μάλιστα ειδικά σε τουριστικές περιοχές, όπου και η ζήτηση τονώνεται από την εισερχόμενη ζήτηση, και η Βόρεια Ελλάδα όπου η αποχώρηση μικρών αλυσίδων έχει δημιουργήσει χώρο η μάχη αναμένεται πιο σκληρή.

 

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.