ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στις διαδικτυακές αγορές στρέφονται οι Ευρωπαίοι-Σε ρυθμούς χελώνας οι Έλληνες

10:00 - 26 Ιουλ 2017 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Στις διαδικτυακές αγορές στρέφονται οι Ευρωπαίοι-Σε ρυθμούς χελώνας οι Έλληνες
Κερδίζει έδαφος το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπως καταφαίνεται από σχετική έρευνα της Κομισιόν για τις καταναλωτικές συνθήκες των Ευρωπαίων το 2017.

Σύμφωνα με την έρευνα μέσα σε μια δεκαετία, το ποσοστό των Ευρωπαίων που πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές σχεδόν διπλασιάστηκε και διαμορφώθηκε από 29,7% το 2007 σε 55% το 2017.

Αυξητικά κινείται και το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς πολλοί καταναλωτές εμπιστεύονται προμηθευτές από άλλες χώρες της ΕΕ. Πιο συγκεκριμένα το επίπεδο εμπιστοσύνης των καταναλωτών αυξήθηκε κατά 12 εκατοστιαίες μονάδες για αγορές από εμπόρους λιανικής που είναι εγκατεστημένοι στην ίδια χώρα και κατά 21 εκατοστιαίες μονάδες για αγορές από άλλα κράτη μέλη της ΕΕ.

Όμως παρά την σημαντική αυτή βελτίωση οι καταναλωτές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν εμπόδια κατά την προσπάθειά τους να πραγματοποιήσουν διαδικτυακές αγορές από εμπόρους λιανικής σε άλλη χώρα της ΕΕ. Για παράδειγμα, το 13% όσων απάντησαν στην έρευνα ανέφερε ως πρόβλημα την απόρριψη της πληρωμής και το 10% την άρνηση παράδοσης προϊόντων στη χώρα τους.

Στο επίπεδο εμπιστοσύνης, γνώσεων και προστασίας για ηλεκτρονικές αγορές σύμφωνα με την έρευνα τις τρεις πρώτες θέσεις κατέχουν η Γαλλία (66,7%), η Γερμανία (66,6%) και η Αυστρία (65,9%) ενώ στις τρεις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Κροατία (45%), η Βουλγαρία (44,5%) και η Ελλάδα (44%) την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι στο 59,3%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το ότι ι πολίτες στρέφονται ολοένα και περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο οι έμποροι λιανικής πώλησης είναι περισσότερο διστακτικοί να αναπτύξουν δραστηριότητες μέσω διαδικτύου σε καταναλωτές από άλλες χώρες της ΕΕ.

Οι αυξημένοι κίνδυνοι απάτης και μη πληρωμής για διασυνοριακές πωλήσεις και οι διαφορές στις φορολογικές ρυθμίσεις, στο εθνικό δίκαιο των συμβάσεων και τους κανόνες προστασίας των καταναλωτών είναι οι βασικοί λόγοι που φρενάρουν τους επιχειρηματίες από τον επεκταθούν …ηλεκτρονικά και να κάνουν e- shop.

Έτσι 4 στους 10 λιανέμπορους εξ όσων πραγματοποιούν επί του παρόντος διαδικτυακές πωλήσεις ανέφεραν ότι εξετάζουν το ενδεχόμενο πώλησης τόσο σε εγχώριο όσο και σε διασυνοριακό επίπεδο κατά το προσεχές έτος. Για να αντιμετωπίσει αυτήν την κατάσταση η Κομισιόν πρότεινε την υιοθέτηση πιο σύγχρονων κανόνων ψηφιακών συμβάσεων με σκοπό την εναρμόνιση των κανόνων που διέπουν τις συμβάσεις για τις διαδικτυακές πωλήσεις αγαθών, και την προώθηση της πρόσβασης σε ψηφιακό περιεχόμενο και διαδικτυακές πωλήσεις σε ολόκληρη την ΕΕ.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.