ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συγκέντρωση στα online σούπερ μάρκετ Κύριο

09:31 - 12 Ιουλ 2018 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Συγκέντρωση στα online σούπερ μάρκετ
«Η ισχύς εν τη ενώσει». Αυτό δηλώνει το γνωστό ρητό που φαίνεται να επιβεβαιώνεται και στην περίπτωση των ψηφιακών σούπερ μάρκετ. Χτες το Care Market.gr και το yoda.gr, δύο από τα πλέον δυναμικά online supermarket, που ελέγχουν το 25% της συγκεκριμένης αγοράς, αποφάσισαν να «ενώσουν δυνάμεις» όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση. Το πρώτο να έχει σημαντική συμβολή στην δημιουργία της online αγοράς στην Ελλάδα, διατηρώντας σήμερα ένα μεγάλο, ενεργό πελατολόγιο και το δεύτερο να αποτελεί την πλέον αναπτυσσόμενη εταιρεία στο χώρο, στους λίγους μήνες από την έναρξη της λειτουργίας του» σημειώνει η ανακοίνωση που σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη που ωστόσο πιστοποιεί ότι οι προκλήσεις στο χώρο το e – shopping είναι μεγάλες.

Όπως αναφέρεται η  «συμφωνία των δύο πλευρών προβλέπει την προοδευτική από κοινού λειτουργία των δύο εταιρειών, τη διατήρηση της πλατφόρμας του Care market.gr, ως βασικού brand του νέου σχήματος και την ανάληψη του management από το yoda.gr, το οποίο διατηρεί και την πλειοψηφία στη νέα εταιρεία που δημιουργείται».

«Στόχος της κοινής πλέον πλατφόρμας του caremarket και του yoda είναι η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών προς του πελάτες, η διεύρυνση του κωδικολογίου και η αξιοποίηση του κοινού κέντρου αποθήκευσης και διανομής.

Η πρώτη μεγάλη συμφωνία στον χώρο, αναμένεται να λειτουργήσει προς όφελος του συνόλου της αγοράς του online, δημιουργώντας τις συνθήκες για αύξηση του on line grocery retail, συνολικά» συμπληρώνει η ανακοίνωση.

«Η ανάπτυξη της online αγοράς στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα σημαντική τα τελευταία χρόνια, ακολουθώντας πλέον την παγκόσμια τάση. Η συνένωση του care market με το yoda.gr δημιουργεί σίγουρα νέα δεδομένα, από τη στιγμή που δύο σημαντικές εταιρείες αθροίζουν τα δυναμικά τους στοιχεία. Συνδυάζουμε την αξιοπιστία, το brand awareness και το ευρύ πελατολόγιο του care market.gr, με την υψηλή εμπειρία του χρήστη και το supply chain model του yoda.gr, δημιουργώντας  το αρτιότερο, αμιγώς ηλεκτρονικό supermarket στην Ελλάδα» σημείωσε ο κ. Βασίλης Στασινούλιας, CEO του yoda.gr.

Ερώτημα που θα αποσαφηνιστεί το επόμενο διάστημα είναι από πού το νέο σχήμα θα προμηθεύεται τα προϊόντα. Μέχρι τώρα το Yoda έπαιρνε από την Κρητικός και το Care market από τον Σκλαβενίτη, καθώς πιο πριν συνεργαζόταν με τη Μαρινόπουλος.

Η εικόνα της αγοράς

Είναι προφανές ότι ο χώρος των on line αγορών απαιτεί , ειδικά στην Ελλάδα που ούτε κουλτούρα ηλεκτρονικών πωλήσεων υπάρχει, ούτε ισχυρή ζήτηση, επενδύσεις και ένταση προσπάθειας. Αυτό σημαίνει στήσιμο πολύ καλών και γρήγορων γραμμών αποστολής, αναβαθμίσεις λογισμικού και διαφήμιση. Άρα απαιτούνται πόροι σε μια αγορά όπου οι μεγάλοι retailers κυριαρχούν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπηρεσίας eRetail Audit της Convert Group, η οποία καταγράφει σε πραγματικό χρόνο στοιχεία πωλήσεων των ηλεκτρονικών σουπερμάρκετ, οι συνολικές ηλεκτρονικές πωλήσεις για το 2017 του λιανεμπορίου τροφίμων, εκτιμώνται σε 37 εκατ. €, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 50% που καταγράφηκε στην αγορά είναι ιδιαίτερα υψηλός και αντίστοιχος με αυτόν αγορών του εξωτερικού. Οι σχετικές προβλέψεις προσδιορίζουν ότι το 2020 το μερίδιο των ηλεκτρονικών αγορών στην αγορά του λιανεμπορίου τροφίμων στην Ελλάδα θα ξεπεράσει το 1%, με πωλήσεις της τάξης των 180-200 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, τα προϊόντα που επιλέγουν να αγοράσουν πλέον οι καταναλωτές από online σουπερμάρκετ αρχίζουν να παρουσιάζουν όλο και μικρότερες διαφορές σε σχέση με τις αγορές σε φυσικά καταστήματα, ενώ το μέσο «καλάθι» στα ηλεκτρονικά σουπερμάρκετ καταγράφεται ιδιαίτερα υψηλό στα 88,5 €, δεδομένα που καταδεικνύουν τη δυναμική προοπτική της αγοράς για τα επόμενα χρόνια.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.