ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σούπερ Μάρκετ: Πλειοδοσία προσφορών για να τσιμπήσει ο εορταστικός τζίρος

11:50 - 04 Ιαν 2019 | ΕΜΠΟΡΙΟ
Σούπερ Μάρκετ: Πλειοδοσία προσφορών για να τσιμπήσει ο εορταστικός τζίρος
Με γενναίες προσφορές που ξεκίνησαν από τα μέσα Δεκεμβρίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προσπάθησαν να προσελκύσουν τους καταναλωτές σε μια περίοδο δύσκολη για το λιανεμπόριο. Ειδικά, λόγω των πολλών φορολογικών υποχρεώσεων τα νοικοκυριά ήταν πολύ προσεκτικά στις καταναλωτικές δαπάνες τους, γεγονός που είναι ήδη καταγεγραμμένο και στα στοιχεία για τις λιανικές πωλήσεις που έδωσε η ΕΛΣΤΑΤ Οκτωβρίου, όπου σε βασικούς τομείς καταγράφηκαν διψήφια ποσοστά πτώσης.

Πτώση στη λιανική τον Οκτώβρη

Πιο συγκεκριμένα, τα τρόφιμα σημείωσαν πτώση 10,7%  αφού  οι καταναλωτές περιορίστηκαν  στα πλέον απαραίτητα τον Οκτώβριο. Τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων  είχαν πτώση 10,2%  στα πολυκαταστήματα οι πωλήσεις  μειώθηκαν 11,5%. Η  κατηγορία των Τροφίμων Ποτών και Καπνικών προϊόντων με πτώση 13,2% τα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων με πτώση 6% ,τα βιβλία, χαρτικά και λοιπά είδη έπεσαν 11,6%  Αντίθετα  ο κλάδος της ένδυσης  ενισχύθηκε κατά 7,8%. Συνολικά ο γενικός  δείκτης  του λιανεμπορίου τον  Οκτώβριο του 2018 υποχώρησε 6,6% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2018. Το λιανεμπόριο κινήθηκε επίσης καθοδικά σε σχέση  με τον αντίστοιχο μήνα του 2017. Τα καταστήματα τροφίμων είχαν πτώση 2,7% τα μεγάλα  καταστήματα τροφίμων είχαν αρνητικό πρόσημο 2,7%  και  ο γενικός  δείκτης  κατέγραψε  πτώση 4%.

Για να αναστραφεί η τάση αυτή εν όψει της Χριστουγεννιάτικης αγοράς  η οποία αποτελεί  σχεδόν το 50%  του τζίρου   των επιχειρήσεων όλες οι αλυσίδες λιανεμπορίου προχώρησαν σε συνεχείς προσφορές με αιχμή προϊόντα «σημαίες» που αποτελούν βασικά συστατικά για τα γιορτινά τραπέζια.

Τα πρώτα είδη των προσφορών

Έτσι τα κρασιά, τα αλκοολούχα ποτά, τα κτηνοτροφικά προϊόντα και ειδικά τα κρέατα είχαν την τιμητική τους. Ήδη από τα μέσα Δεκεμβρίου η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος με προσφορές εκπτώσεων 50% σε επιλεγμένα κρασιά ξεκίνησε το χορό, όπως και με προωθητική ενέργεια στο μοσχαρίσιο κρέας.  Μάλιστα η αλυσίδα όπως κάθε χρόνο έδωσε έμφαση στο κρασί με νέα προωθητική ενέργεια τις μέρες των Χριστουγέννων σε ετικέτα δικής της εμφιάλωσης αλλά και με ειδικές προσφορές σε σκευάσματα χοιρινού και κοτόπουλου. Παράλληλα και οι άλλοι μεγάλοι του λιανεμπορίου ξεκίνησαν σε ταχυκίνητους κωδικούς να προσφέρουν καλές τιμές. Ειδικά η αλυσίδα Μασούτης θέλοντας να ενισχύσει τα μερίδιά της στην Αττική όπου και έχει ανοίξει σειρά νέων καταστημάτων έδωσε έμφαση σε προωθητικές ενέργειες δημοφιλών προϊόντων και ειδικά στο κρέας.

Όπως πάντα η Lidl συνέχισε τις μέρες των εορτών το εβδομαδιαίο της πρόγραμμα προσφορών, ενώ και My Market προχώρησε σε κινήσεις εκπτώσεων έως και 45% σε πολλά προϊόντα αλλά και σημαντικές προσφορές σε είδη κρεοπωλείου αλλά και σε κρασιά, αλλά και σε ταχυκίνητους κωδικούς.

Και η εταιρία Σκλαβενίτης που παραδοσιακά δεν κάνει προσφορές (έστω κι αν μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος έχει βάλει «νερό στο κρασί» της), σε συνδυασμό με δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης για τη στήριξη φορέων έκανε επιλεγμένες κινήσεις προσφορών, ενώ τις προέβαλε με τηλεοπτικά σποτ κι αφίσες.

Μέχρι δε και το τέλος της εορταστικής περιόδου ο ΕΛΟΜΑΣ και τα μέλη του έχουν δώσει δυναμικό «παρών» στον ανταγωνισμό με έμφαση στο κρασί, τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, τα είδη καθαρισμού και φυσικά τα είδη κρεοπωλείου.   Ανάλογα με τα σημεία μάλιστα οι προσφορές διαφοροποιούνται, όπως στην περίπτωση του ΣΥΝΚΑ που με πολυσέλιδο φυλλάδιο αλλά και σποτ όπως και συνολικά ο ΕΛΟΜΑΣ, προχωρά σε προσφορές σε εκατοντάδες προϊόντων, πολλών τοπικών, σε Κρήτη και Κυκλάδες όπου έχει παρουσία μέχρι τις 10/1.

Μονόδρομος οι προσφορές

Πάντως για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ο κανόνας που θέλει τις προσφορές να αποτελούν  μονόδρομο για την προσέλκυση των καταναλωτών. Σήμερα πάνω από 1 στους 2 καταναλωτές (57%) δηλώνει ότι προτιμάει τις προσφορές, ενώ το ποσοστό των καταναλωτών που μεταβάλλει τη συμπεριφορά του λόγω των προωθητικών ενεργειών και προσφορών, έχει αγγίξει το 80% από 60% που ήταν κάποια χρόνια πριν. Σύμφωνα, τέλος, με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, πάνω από 6 στους 10 καταναλωτές (ποσοστό 63%) δηλώνει ότι οι προσφορές και εκπτώσεις αποτελούν τον κύριο λόγο επιλογής του καταστήματος που θα επισκεφθεί. Μένει να φανεί σε λίγες μέρες η «σούμα» θα είναι θετική για τις αλυσίδες.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.